וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים בוושינגטון: טראמפ צפוי להטיל סנקציות חדשות נגד איראן

3.2.2017 / 0:32

כ-25 חברות וגורמים איראניים צפויים להיות תחת הסנקציות החדשות, שלדברי הגורמים הבכירים עשויות להיות בתוקף כבר החל ממחר. הצעד היה בתכנון כבר זמן מה, אולם ניסוי השיגור האחרון סיפק לבית הלבן את ההזדמנות להפעיל אותו

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

הממשל בארצות הברית צפוי להטיל סנקציות חדשות על גורמים איראניים, בעקבות ניסוי השיגור האחרון של טיל בליסטי שביצעה איראן השבוע – כך מסרו אתמול (חמישי) גורמים בוושינגטון. לדברי הגורמים, הסנקציות החדשות עשויות להיות בתוקף כבר החל ממחר, והן תוכננו באופן כזה שלא יפר את הסכם הגרעין שנחתם לפני כשנתיים בין איראן למעצמות.

אחד מהגורמים הסביר כי כשמונה חברות ואישים איראניים יושמו תחת סנקציות בשל קשרים לפעילות טרור, ואילו 17 נוספים יושמו תחת סנקציות בשל הקשר שלהם לפיתוח טילים בליסטיים. אותו גורם הסביר כי הסנקציות החדשות היו בתכנון כבר זמן מה, אולם ניסוי השיגור האיראני הוביל את הנשיא דונלד טראמפ ואת בכירי ממשלו לקדם את יישומן.

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ: איראן תחת אזהרה רשמית, כל האופציות עדיין על השולחן
דיווח: איראן ביצעה ניסוי מוצלח בטיל שיוט שיכול לשאת ראש קרב גרעיני
ממשל טראמפ מזהיר את איראן בעקבות הניסוי: "מסכנת חיי אמריקנים"

המנהיג העליון באיראן עלי חמינאי מנופף לעבר קהל עובדים בפניו הוא נואם, בטהראן. רויטרס
"לא הפעם הראשונה שבה אדם לא מנוסה מאיים על איראן". חמינאי/רויטרס

הבית הלבן סירב להתייחס באופן רשמי לדיווח האחרון, שמגיע לאחר שיועצו של טראמפ לביטחון לאומי, מייקל פלין, הכריז כי איראן "קיבלה אזהרה רשמית" בעקבות השיגור, וגורמים נוספים בממשל האמריקני הבהירו כי נבחנות אפשרויות שונות לתגובה. הערב הבהיר טראמפ בריאיון לרשת NBC כי "אף אופציה לא ירדה מהשולחן", כשנשאל לגבי האפשרות של פעולה צבאית נגד המשטר בטהראן.

מאז נכנס טראמפ לבית הלבן בסוף החודש שעבר, גברה המתיחות בין וושינגטון לטהראן. במהלך קמפיין הבחירות, קרא טראמפ לביטול הסכם הגרעין שנחתם ביולי 2015 וכינה אותו "אסון". ואולם, עד היומיים האחרונים, ממשלו שמר על טון תקיף פחות כלפי הרפובליקה האסלאמית. היועץ לביטחון לאומי גינה אתמול את איראן גם בשל תמיכתה במורדים החות'ים בתימן, ששיגרו השבוע טיל אל ספינת קרב סעודית סמוך לחופי תימן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
דונלד טראמפ ב"ארוחת התפילה" השנתית, וושינגטון, 2 בפברואר 2017. רויטרס
"אף אופציה לא ירדה מהשולחן". טראמפ/רויטרס

בטהראן מנסים להדוף את האיום מצד וושינגטון. עלי אכבר ולאייתי, יועצו הבכיר של המנהיג העליון עלי חמינאי, אמר היום כי טהראן "לא תיכנע לאיומיה של ארצות הברית". ברמיזה עוקצנית לטראמפ, הוסיף: "זאת לא הפעם הראשונה שבה אדם לא מנוסה מאיים על איראן. איראן לא צריכה רשות משום מדינה להגן על עצמה".

דובר משרד החוץ של איראן, בהראם קאסמי, הוסיף כי גינויה של ארצות הברית הוא "חסר בסיס ופרובוקטיבי". לדבריו, "במקום להודות לאיראן על מאבקה המתמשך נגד הטרור, הממשל האמריקני למעשה עוזר לטרוריסטים כשהוא טוען טענות פרובוקטיביות וחסרות בסיס החוזרות על עצמן".

(עדכון ראשון: 23:33)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully