וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: איראן ביצעה ניסוי מוצלח בטיל שיוט שיכול לשאת ראש קרב גרעיני

2.2.2017 / 11:08

גורמי מודיעין אמרו לעיתון הגרמני "די וולט" כי טיל ה"סומאר" נוסה במקביל לשיגור הטיל הבליסטי השבוע, ועבר מרחק של 600 ק"מ. בניגוד לטילים בליסטיים, על טהראן לא נאסר לפתח טילי שיוט מסוג זה במסגרת הסכם הגרעין עם המעצמות

צילום: רויטרס

איראן ערכה ניסוי מוצלח בטיל שיוט המסוגל לשאת ראשי קרב גרעיניים, בנוסף לניסוי בטיל הבליסטי שערכה ביום ראשון - כך דיווח היום (חמישי) העיתון הגרמני "די וולט", שציטט גורמים מודיעיניים. לא התקבלה תגובה משירות הביון של גרמניה או מהרשויות בטהראן.

לפי הדיווח, הטיל, המכונה "סומאר", יוצר באיראן ועבר מרחק של 600 ק"מ בניסוי המוצלח הראשון שלו. לפי הדיווח, הטיל יכול לשאת ראשי נפץ גרעיניים ולהגיע למרחק של בין 2,000 ל-3,000 ק"מ. טילי שיוט קשים יותר ליירוט מאשר טילים בליסטיים מאחר שהם נעים בגובה נמוך ויכולים לחמוק ממכ"ם, לחדור מערכות הגנה מטילים ולפגוע במטרות עמוק בתוך שטח האויב.

עם זאת, מומחה ביטחוני הסביר לעיתון הגרמני כי היתרון הגדול ביותר מבחינתה של איראן הוא שטילי השיוט אינם מוזכרים בהחלטות מועצת הביטחון של האו"ם, האוסרות פיתוח של טילים בליסטיים היכולים לשאת ראשי קרב גרעיניים.

לקריאה נוספת בנושא
ממשל טראמפ מזהיר את איראן בעקבות הניסוי: "מסכנת חיי אמריקנים"
איראן: לעולם לא נשתמש בטילים הבליסטיים שלנו לתקיפת מדינה אחרת
איראן שיגרה טיל ניסוי; רה"מ: "אסור שהתוקפנות תישאר ללא מענה"

חיל הים האיראני. Amir Kholousi, AP
תרגיל של חיל הים של איראן , 2013/AP, Amir Kholousi

הדיווח בעיתון התפרסם אחרי שאתמול בערב אמר היועץ לביטחון לאומי בארצות הברית מייקל פלין כי הוא שם את איראן "תחת אזהרה רשמית". על שלא ברור למה התכוון בדבריו יועצו של הנשיא דונלד טראמפ, הוא הציג קו תקיף נגד טהראן וביקר את הממשל הקודם של ברק אובמה, שלטענתו הפגין חולשה כלפי פעילותה הפוגעת ביציבות המזרח התיכון. הלילה גם טראמפ תקף את איראן, וטען כי היא "משתלטת על עיראק" על אף שארצות הברית "שפכה שלושה טריליון דולר שם".

אתמול אישר שר ההגנה של איראן חוסיין דהקאן כי ארצו ביצעה ניסוי בטיל בליסטי, אולם הדגיש כי לא מדובר בהפרה של הסכם הגרעים או בהחלטת מועצת הביטחון שאשררה אותו. בתחילת השבוע גם רוסיה, בעלת בריתה הקרובה של איראן, צידדה בעמדתה ואמרה כי אין זאת הפרה של ההסכם בין הרפובליקה האסלאמית למעצמות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully