וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשל טראמפ מזהיר את איראן בעקבות הניסוי: "מסכנת חיי אמריקנים"

היועץ לביטחון לאומי פלין תקף בחריפות את טהראן ואמר כי הפרה את החלטת מועצת הביטחון של האו"ם. לדבריו, וושינגטון מזהירה באופן רשמי את טהראן - אם כי לא ברור למה התכוון

צילום מסך

היועץ לביטחון לאומי של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר אמש (רביעי) כי וושינגטון מזהירה באופן רשמי את איראן בעקבות פעילותה "הפוגעת ביציבות" במזרח התיכון. זאת אחרי הניסוי בטיל בליסטי שערכה טהראן ביום ראשון האחרון. הוא גם הזכיר את המתקפה של החות'ים בתימן, ששיגרו טיל לעבר ספינת קרב סעודית. המורדים השיעים נתמכים בידי טהראן. הפנטגון הודיע בהמשך הלילה כי אין כל שינוי בהיערכות הצבא בעקבות ניסוי השיגור.

"נכון להיום, אנחנו מזהירים באופן רשמי את איראן", אמר מייקל פלין בתדרוך ראשון בבית הלבן, מבלי להסביר למה הוא מתכוון. לדבריו, הניסוי היה הפרה של החלטה של מועצת הביטחון של האו"ם, שקובעת כי על איראן להימנע מפיתוח של טילים בליסטיים היכולים לשאת ראשי קרב גרעיניים. פלין נחשב למתנגד תקיף של איראן ושל הסכם הגרעין שנחתם עמה ביולי 2015.

לקריאה נוספת בנושא
איראן: לעולם לא נשתמש בטילים הבליסטיים שלנו לתקיפת מדינה אחרת
תיעוד: המורדים הפרו-איראנים בתימן משגרים טיל אל ספינה סעודית
איראן שיגרה טיל ניסוי; רה"מ: "אסור שהתוקפנות תישאר ללא מענה"

מייקל פלין, היועץ לביטחון הלאומי של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, בתדרוך לכתבים, 1 בפברואר 2017. רויטרס
הממשל החדש מבקר חריף של איראן. פלין, הערב/רויטרס

פלין אמר כי ממשל טראמפ "מגנה את הפעולות הללו, המסכנות את חייהם של אמריקנים". לדבריו, איראן מרגישה מחוזקת בעקבות כישלונו של הנשיא הקודם ברק אובמה להגיב בהתאם למעשיה של טהראן. במהלך הקמפיין קרא טראמפ לביטול הסכם הגרעין, שאותו כינה "אחד הגרועים ביותר אי-פעם". עם זאת, מאז נבחר לתפקיד הוא שמר על טון מתון יותר בסוגייה.

היום אישר שר ההגנה חוסיין דהקאן כי ארצו ביצעה ניסוי בטיל בליסטי, אך טען כי אין זו הפרה של הסכם הגרעין. "לא נפאשר למדינות אחרות להתערב בענייננו", הצהיר. אתמול אמר שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף כי טהראן לעולם לא תתקוף מדינה אחרת בטילים. אתמול גם דנה מועצת הביטחון של האו"ם בניסוי, ושרירת ארצות הברית ניקי היילי אמרה כי השיגור "אינו מתקבל על הדעת".

(עדכון ראשון: 21:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully