וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: המורדים הפרו-איראנים בתימן משגרים טיל אל ספינה סעודית

31.1.2017 / 9:23

בריאד הודו כי שלושה אנשי צוות נהרגו ועוד שניים נפצעו בפיצוץ של כמה סירות תופת, אך החות'ים טוענים כי שיגרו לעבר כלי השיט טיל מונחה. "מוות לאמריקה, מוות לישראל", קראו המורדים

צילום מסך

המורדים החות'ים בתימן תקפו אתמול ספינת קרב סעודית סמוך לחופיה המערביים של תימן, והרגו שלושה אנשי צוות – כך דיווחה סוכנות הידיעות הסעודית. בתקרית נפצעו עוד שלושה אנשי צוות סעודים. "מוות לאמריקה, מוות לישראל", קראו המורדים הפרו-איראנים במהלך המתקפה. בנוסף לכך, הם טענו כי שיגרו הבוקר (שלישי) טיל בליסטי לעבר בסיס של הקואליציה הסעודית באי בים האדום. בקואליציה טרם הגיבו לכך ולא ברור אם היו נפגעים.

שתי המתקפות האחרונות בין הצדדים מסמנות הסלמה בלחימה הנמשכת זה שבועות בחוף המערבי של תימן. "ספינת קרב סעודית שסיירה ממערב לנמל חודיידה הותקפה על ידי שלוש סירות נפץ השייכות לחות'ים", מסרה הקואליציה הסעודית המסייעת לממשלה המודחת של הנשיא עבד ראבו מנסור האדי. בערוץ אל-מוסירה של החות'ים נטען כי הספינה הסעודית נפגעה מטיל מונחה ששיגרו המורדים.

עוד על המלחמה בתימן
במלחמתה של ארה"ב בטרור, ילדים של בכירי אל-קאעדה הופכים למטרה
טראמפ ומלך סעודיה שוחחו: "תומכים בהקמת אזורי חיץ בסוריה"

המורדים החות'ים שיגרו טיל לעבר ספינה סעודית. צילום מסך
הפיצוץ בספינה הסעודית, אתמול/צילום מסך

החות'ים מנהלים קרבות בתוך שטחה של המדינה עם כוחות קרקעיים של הקואליציה ונאמני הממשלה, שמנסים להתקדם צפונה כדי להדוף את המורדים מנמלים לאורך הים האדום. הקואליציה הסעודית הזהירה כי לתקיפת הספינה "יהיו השלכות על חופש השיט הבינלאומי באזור ועל אספקת הסיוע ההומניטרי לאזרחי תימן דרך הנמל".

ערב הסעודית, יחד עם מדינות המפרץ ומדינות ערביות הנוספות, מנהלת מאז מרץ 2015 מלחמה במורדים החות'ים, שהשתלטו על רוב שטחה של המדינה, כולל על הבירה צנעא. מאז היא הצליחה לשחרר אזורים נרחבים מידי המורדים, אולם לא בהתאם למטרות שהציבה. לפי הערכות האו"ם, יותר מעשרת אלפים איש נהרגו מאז. המספרים אינם כוללים את ההרוגים בשורות החות'ים ונאמני הממשל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully