וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: איראן תחת אזהרה רשמית, כל האופציות עדיין על השולחן

נשיא ארה"ב שב על דבריו של יועצו לביטחון לאומי, בעקבות הניסוי הבליסטי שערכה טהראן. טראמפ הוסיף כי איראן "הייתה על רגליה האחוריות, אך קיבלה חבל הצלה מאובמה". בכיר איראני: "לא צריכים רשות להגן על עצמנו"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר היום (חמישי) כי איראן נמצאת "תחת אזהרה רשמית" בעקבות הניסוי בטיל בליסטי שערכה ביום ראשון האחרון. טראמפ חזר על הביטוי שבו השתמש אתמול היועץ לביטחון לאומי שלו מייקל פלין, אם כי לא ברור מהי משמעותו.

הנשיא שב וביקר את הסכם הגרעין עם טהראן, שלטענתו הציל אותו מקריסה. בטהראן טוענים כי הניסוי לא הפר את החלטות מועצת הביטחון של האו"ם. הערב הוא הוסיף כי "שום אופציה לא ירדה מהשולחן", מבחינת תגובה צבאית.

"איראן נמצאת תחת אזהרה רשמית בעקבות שיגור הטיל. היא הייתה צריכה להודות להסכם הנורא שארצות הברית חתמה עמה", כתב טראמפ בטוויטר. בציוץ נוסף כתב: "איראן הייתה על רגליה האחוריות והייתה לקראת קריסה, עד שארצות הברית באה ונתנה לה חיים בצורת ההסכם: 150 מיליארד דולר".

עוד על המתיחות בעקבות שיגור הטיל
דיווח: איראן ביצעה ניסוי מוצלח בטיל שיוט שיכול לשאת ראש קרב גרעיני
ממשל טראמפ מזהיר את איראן בעקבות הניסוי: "מסכנת חיי אמריקנים"
איראן: לעולם לא נשתמש בטילים הבליסטיים שלנו לתקיפת מדינה אחרת

דונלד טראמפ ורקס טילרסון בטקס ההשבעה לשר החוץ, 2 בפברואר 2017. רויטרס
מזהיר את איראן. טראמפ וסגנו פנס משביעים את שר החוץ טילרסון, הלילה/רויטרס

בעיתון הגרמני "די וולט", שציטט גורמים מודיעיניים, דווח היום כי התקבלה תגובה משירות הביון של גרמניה או מהרשויות בטהראן. איראן ערכה ניסוי מוצלח בטיל שיוט המסוגל לשאת ראשי קרב גרעיניים, בנוסף לניסוי בטיל הבליסטי. מומחה ביטחוני הסביר לעיתון הגרמני כי היתרון הגדול ביותר מבחינתה של איראן הוא שטילי השיוט אינם מוזכרים בהחלטות מועצת הביטחון של האו"ם, האוסרות פיתוח של טילים בליסטיים היכולים לשאת ראשי קרב גרעיניים.

מאז נכנס טראמפ לבית הלבן בסוף החודש שעבר, התגברה המתיחות בין וושינגטון לטהראן. במהלך קמפיין הבחירות, קרא טראמפ לביטול הסכם הגרעין שנחתם ביולי 2015 וכינה אותו "אסון". ואולם, עד היומיים האחרונים, ממשלו שמר על טון תקיף פחות כלפי הרפובליקה האלסאמית. היועץ לביטחון לאומי גינה אתמול את איראן גם בשל תמיכתה במורדים החות'ים בתימן, ששיגרו השבוע טיל אל ספינת קרב סעודית סמוך לחופי תימן.

בטהראן מנסים להדוף את האיום מצד וושינגטון והיום אמר יועצו הבכיר של המנהיג העליון עלי חמינאי כי הם לא ייכנעו לאיומיה של ארצות הברית בעקבות הניסוי. זאת לא הפעם הראשונה שבה אדם לא מנוסה מאיים על איראן", אמר עלי אכבר וילאייתי, כשהתכוון לטראמפ. "איראן לא צריכה רשות משום מדינה להגן על עצמה", הוא צוטט על ידי סוכנות הידיעות פארס.

דובר משרד החוץ של איראן בהראם קאסמי הוסיף כי גינויה של ארצות הברית הוא "חסר בסיס ופרובוקטיבי". לדבריו, "במקום להודות לאיראן על מאבקה המתמשך נגד הטרור, הממשל האמריקני למעשה עוזר לטרוריסטים כשהוא טוען טענות פרובוקטיביות וחסרות בסיס החוזרות על עצמן".

(עדכון ראשון: 14:52)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully