וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ דחה את המתווה שהציעה המדינה להעתקת עמונה

ברוב של שני שופטים ומתנגד אחד נמסר פסק מקוצר, שלפיו התקבלה עתירת העותרים הפלסטינים שטענו כי הקרקעות שאליהם מיועדים תושבי המאחז לעבור הן פרטיות. בעקבות ההחלטה, בוטל צו אלוף פיקוד המרכז שמאפשר את חלוקת החלקות הסמוכות למאחז

צילום: שלומי גבאי ורוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

בג"ץ דחה היום (רביעי) את המתווה להעתקת עמונה וקיבל את עתירת התושבים הפלסטינים בפסק דין מקוצר שנמסר על רקע פינוי המאחז הסמוך לעפרה. ההחלטה התקבלה בדעת רוב של שני שופטים, סלים ג'ובראן ויורם דנציגר, שהחליטו לקבל את עמדת העותרים הפלסטינים לפיה לא ניתן לאפשר את המעבר לחלקות הסמוכות לעמונה. זאת, בשל טענות לבעלות פרטית של הפלסטינים על אותם קרקעות. לעומתם, השופט ניל הנדל חשב כי יש לאפשר את המתווה הנוכחי, אולם דעתו לא התקבלה.

בעקבות ההחלטה, בוטל צו אלוף פיקוד מרכז רוני נומה שמאפשר בצעד חריג חלוקה של החלקות הסמוכות לעמונה לצורך הקמת קרוואנים עבור תושבי עמונה. כמו כן, בוטלה החלטת המנהל האזרחי לבצע חלוקה בין קרקעות. בשל בקשת המדינה למסירת החלטה בעניין בהקדם, פסק הדין ניתן ללא נימוקים.

לקריאה נוספת:
המשטרה חוזרת בה: פינוי עמונה יימשך אל תוך הלילה; 16 שוטרים נפצעו
המשטרה: "שוטרים הותקפו על ידי אנרכיסטים בעמונה ונזקקו לטיפול רפואי"
מאות התבצרו בבית הכנסת ובבתים בעמונה: "עוד נחזור לכאן"

פינוי עמונה, פברואר 2017. יותם רונן
כוחות הביטחון ותושבי עמונה, הערב/יותם רונן

במפלגת הבית היהודי מיהרו להגיב להחלטת בג"ץ. השר נפתלי בנט אמר: "‏לאור דחיית מתווה עמונה בבג"ץ יש לאשר בממשלה הקמת יישוב חדש לתושבי עמונה. זאת תהיה תשובה ציונית הולמת, ועלינו לבצעה בהקדם".

ח"כ מוטי יוגב הוסיף: "בג"ץ, שאת הרכבו הפוליטי קובעת יושבת הראש מרים נאור, מנע הסדרה שיכלה להקל על העוול. אל דאגה. אנחנו לא רק נתפלל 'השיבה שופטינו כבראשונה והסר ממנו יגון ואנחה', אלא גם נפעל בכל דרך לרסן את הדיקטטורה של בג"ץ, בית המשפט הגבוה לעוול, ולהשיב את הדמוקרטיה למדינת ישראל".

בארגון "יש דין", שבאמצעותו הוגשה העתירה, בירכו על ההחלטת "שלא להכנע ללחצים הפוליטיים הרבים, ולא לאשר מתווה בלתי חוקי, המהווה פגיעה נוספת בזכויות הקניין של פלסטינים". עוד נמסר מהארגון: "כולנו תקווה כי פינוי עמונה יושלם והעותרים הפלסטינים יוכלו לשוב ולעבד את אדמתם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
פינוי עמונה, פברואר 2017. יותם רונן
פעולות הפינוי בעמונה, היום/יותם רונן
פינוי המאחז עמונה, פברואר 2016. רויטרס
מבצע "גן נעול 2". עמונה, היום/רויטרס

אלפי שוטרים ואנשי כוחות הביטחון הגיעו לפנות בוקר למאחז להתחיל את מבצע "גן נעול 2" שבמסגרתו פינוי 42 המשפחות שגרות בעמונה. מאות פעילים הגיעו לתמוך בתושבי המאחז, מה שהוביל לעימותים עם השוטרים במקום. במהלך העימותים נפצעו 16 שוטרים, בהם שוטרת במצב בינוני. כמו כן, שבעה צעירים נעצרו בחשד להפרות סדר ותקיפת שוטרים. פעולות הפינוי צפויות להימשך לתוך הלילה.

פינוי המאחז עמונה, פברואר 2016. רויטרס
תושבים מתבצרים בבתים בעמונה ומתנגדים לפינוי, היום/רויטרס

אתמול בשעות הצהריים התקיים בבג"ץ דיון בנוגע לעתירה שהגישו בעלי הקרקעות הפלסטינים באמצעות ארגון "יש דין" נגד מתווה הפינוי. שלשום הגישה המדינה את תגובתה לעתירה וטענה כי יש לדחות אותה, ולאפשר את יישום המתווה. בתגובתה, מסרה המדינה כי "מדובר באירוע נפיץ ובעל השלכות מיוחדות וקיים אינטרס ביטחוני רב משקל בהשגת פתרון שיאפשר פינוי בהסכמה של עמונה".

בדיון הביע נציג "יש דין", שלומי זכריה, חשש מפתרון המתווה, ואמר כי "המתווה מדאיג בגלל זמניותו. אם רוצים למצוא פתרון למתיישבי עמונה – רצוי שהמתווה יהיה קבוע. לפי הניסיון שלנו אין יותר קבוע מזמני. התכנון הוא לשנתיים אבל זה יכול לקחת יותר". עוד הוא הוסיף: "זה לא נעים שכל כמה שנים המשפחות עם הילדים יעברו ממקום למקום. היה רצוי שההסדר יהיה סופי. מדוע שההסדר לא ייעשה על אדמות מדינה ויתאפשר למנוע חיכוכים?".

פינוי המאחז עמונה, 1 בפברואר 2017. יותם רונן
הכוחות בעמונה, היום/יותם רונן
עימותים אלימים בין שוטרים לבין מתנגדי הפינוי במאחז עמונה, 1 בפברואר 2017. רויטרס
שורפים צמיגים ומנסים למנוע מכוחות הביטחון להתקרב/רויטרס
  • עוד באותו נושא:
  • עמונה
  • בג"ץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully