וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות התבצרו בבית הכנסת ובבתים בעמונה: "עוד נחזור לכאן"

כ-200 בני אדם התבצרו בבית הכנסת של המאחז, רגעים ספורים לפני שהחלו כוחות הביטחון בפינוי. תושבת המאחז: "אני לא אצא על הרגליים מהבית שלי, יצטרכו לקחת אותי". יו"ר מטה המאבק: "העם צריך לכעוס על הדבר הזה"

צילום: שלומי גבאי ורוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

בעוד כוחות המשטרה החלו היום (רביעי) להתקדם לעבר עמונה לקראת פינויו של המאחז, התושבים ומאות הפעילים שהגיעו למקום בימים האחרונים ניצלו את הרגעים האחרונים לריקודים בסמוך לבתי המגורים. חלק מהפעילים הקימו מחסומים מאולתרים בדרכים ויידו אבנים לעבר הכוח המתקדם. במקביל בבית הכנסת התבצרו כ-200 בני אדם, דחוסים ככל שניתן. הדלתות ננעלו, והפתח נסגר בקרשים.

יו"ר מטה מאבק התושבים, אביחי בוארון, אמר לוואלה! NEWS לפני תחילת הפינוי כי "אנחנו שואפים לאפס אלימות ומקסימום מחאה אזרחית צודקת, עממית, דמוקרטית. נכון להשמיע את הזעקה, אנשים נעקרים מביתם, בתים נמחקים". לדבריו, "עם ישראל צריך לכעוס על הדבר הזה. הכאב הוא אדיר, יש פה הרבה מאוד בני נוער, כ-1,500, שבאו לעמוד בצידנו וצועקים את הצעקה הזו. זה נוער אידאליסטי".

עוד בוואלה! NEWS:
פינוי מאחז עמונה: עדכונים שוטפים - דקה אחר דקה
סמוטריץ' בעמונה: "פינוי כואב כמו אונס אישה - וזה אונס ברוטלי"
11 שנים בדיוק אחרי הפינוי האלים: התאריך שבעמונה זוכרים היטב

נערים מטפסים על גגות ובתי המאחז עמונה עם התקרבות השוטרים למאחז, 1 בפברואר 2017. נועם מושקוביץ
"ברור שיש פה גם משהו כואב מאוד". עמונה, היום/נועם מושקוביץ

"כל תושבי עמונה לצערי יתכנסו לאכסניית נוער בעפרה בתנאים מאוד קשים, שמונה נפשות בחדר. אני לא יודע כמה זמן נשרוד בתנאים האלה", הוסיף בוארון. "הדרג המדיני מאוד איכזב אותנו במבחן התוצאה. אני יכול להבין אותם כשהם אומרים שניסו הכל ועשו מאמצים כבירים אבל במבחן התוצאה חוזר המראה של עקירת אנשים מביתם".

תושב אחר במאחז סיפר במשדר וואלה! NEWS על "שמחה גדולה, משום שאנחנו זוכים להיות בכיוון הנכון". לדבריו, "אנחנו הולכים עם התורה והמצוות. ברור שיש פה גם משהו כואב מאוד, אבל זה לא סותר אחד את השני". הוא סיכם: "לכן צריך להיות שמחים ועצובים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
נערים מטפסים על גגות ובתי המאחז עמונה עם התקרבות השוטרים למאחז, 1 בפברואר 2017. נועם מושקוביץ
"ארץ ישראל - לא בגדנו". עמונה, היום/נועם מושקוביץ

תמר ניזרי, תושבת המאחז זה 19 שנים, הוסיפה כי "זה בוקר מיוחד, בוקר שאף פעם לא חוויתי בחיים שלי, הבוקר האחרון לשהותי בבית הזה". היא הבהירה כי "עד עכשיו אני מאמינה שאפשר לעצור את מכונת ההרס המיותרת הזו, אם נתניהו ירצה", וטענה כי "אני לא אצא על הרגליים מהבית שלי, יצטרכו לקחת אותי".

"אני מרגישה שאפשר ליפול לעצבות וחלישות הדעת, אבל זה לא הסוף", טענה ניזרי. "אנחנו עוד נחזור לפה. השטח לא נמסר לשום ערבי. נחזור לפה, נבנה פה בתים, והפעם בצורה חוקית ומסודרת". בהתייחסות לפעילים שהצטרפו לתושבים, היא הוסיפה: "אני מרגישה מאוד עטופה עם כל הנוער המדהים שהגיע. הרגשה של עוצמה ושל כוח, לא מרגישה פחד. הולכים לקראת משהו גדול".

שוטרים בדרכם לפינוי המאחז עמונה, 1 בפברואר 2017. נועם מושקוביץ
"הרוב מבין שזו עוולה". כוחות המשטרה בדרכם למאחז, היום/נועם מושקוביץ

שמואל כהן, תושב ההתנחלות שבות רחל בן 22, אמר כי התחושה היא "לא כל כך טובה". הוא הסביר כי "יש כאן כוחות של מדינת ישראל - הם יהודים, אנחנו יהודים - והם מפנים אותנו. שמנו מסמרים, שלא יוכלו להיכנס, אבל בסוף יהיה פינוי".

"זה המדינה שלי והבית שלי", הוסיף. "אני לא זז. אם רוצים - שיזיזו אותי". פעיל תושב, אייל אהרון מכוכב יעקב, אמר כי "לא הגיוני שמפנים אדם מהבית שלו. אין סיבה שיפנו יהודים מארץ ישראל". לדבריו, "זה מאכזב לראות חיילים שאמורים להילחם בעד המדינה מפנים יהודים. אני לא מתכנן להילחם".

נערים מיידים אבנים לעבר שוטרים העולים לפנות את המאחז עמונה, 1 בפברואר 2017. נועם מושקוביץ
"המדינה הפרה התחייבות". צעירים מיידים אבנים, היום/נועם מושקוביץ

איתם לוז, תושב מעלה שומרון, סיפר כי "אמרתי לשוטרים שמנצלים אותם למשימה אנטי-ציונית, שכולם מבינים, וגם הממשלה מבינה שיש פה עוולה". לדבריו, "הם עשו פרצוף עצוב. אני משוכנע שהרוב המוחלט של עם ישראל מבין שזה עוולה".

"התושבים כנראה רובם מתבצרים בבתים ואין להם מה לעשות", הוסיף. "אני אישית אמרתי לא לזרוק אבנים, זה לא מקדם אותנו, עם כל התסכול והזעם". לדבריו, "המדינה הפרה התחייבות. אנחנו צריכים להראות ביטחון עצמי, יזרקו אותנו מפה ונחזור. רואים שגם הערבים מנצחים ככה במאבק".

נערים מתאספים מתחת למאחז עמונה וצופים על השוטרים העולים לפינוי המאחז, 1 בפברואר 2017. נועם מושקוביץ
מאות פעילים הצטרפו לתושבי המאחז. עמונה, היום/נועם מושקוביץ

במהלך היום צעק פעיל במטה המאבק לעבר השר אורי אריאל (הבית היהודי), שהגיע למאחז: "ביזיון. שר בממשלה, אחרי 11 שנים עדיין יושב ומפנה יישוב". לדברי הפעיל, "זה מתחיל בזה ויימשך לנתיבי אבות, ואתם לא תגמרו עם זה".

"אתם לא יודעים להגיד טעינו, תעשה אחורה, תבין מה עשית, תצא מהממשלה, תגיד שטעית", הוסיף. עוד אמר הפעיל לאריאל כי "אתה עושה לעצמך בושות כשאתה בא לפה. בגין היה הראשון שהכיר בעם הפלסטיני, הבית היהודי הם הראשונים שהכירו בבעלות פלסטינית על אדמה ועל ארץ ישראל".

(עדכון ראשון: 11:50)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מאכזב לראות חיילים מפנים יהודים". הפגנה בגבעת אסף, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך
נערים מתאספים מתחת למאחז עמונה וצופים על השוטרים העולים לפינוי המאחז, 1 בפברואר 2017. נועם מושקוביץ
נערים חסמו את הדרכים בסלעים. עמונה, היום/נועם מושקוביץ
שוטרים בדרכם לפינוי המאחז עמונה, 1 בפברואר 2017. נועם מושקוביץ
האוטובוסים מוכנים לקחת את המפונים. עמונה, היום/נועם מושקוביץ
שוטרים מתעמתים עם מתנגדי פינוי עמונה במאחז, 1 בפברואר 2017. AP
עימותים בין התושבים לכוחות המשטרה. עמונה, היום/AP
נער יושב בחלון של בית משפחת נזרי במאחז עמונה לפניי פינויה, 1 בפברואר 2017. רויטרס
רגעים אחרונים בבית. עמונה, היום/רויטרס
נערים מתבצרים בבית במאחז עמונה לפניי הפינוי, 1 בפברואר 2017. רויטרס
שרים ורוקדים בבית, רגעים לפני הפינוי. עמונה, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully