וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ' בעמונה: "פינוי כואב כמו אונס אישה - וזה אונס ברוטלי"

ח"כ מהבית היהודי הגיע למאחז כדי להביע הזדהות עם התושבים, לקראת הפינוי הצפוי, והוסיף: "הממשלה עושה דבר נורא". ח"כ חזן תקף אותו ואת מפלגתו, ואמר: "לא הכול זה סיסמאות - תלמדו מנהיגות מטראמפ"

צילום: יותם רונן

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) הגיע הבוקר (רביעי) למאחז עמונה כדי להזדהות עם התושבים, ואמר: "הממשלה נאלצת לעשות דבר נורא ואיום, להרוס יישוב בארץ ישראל. הפינוי יהיה כואב, כמו שכואב כשקורה דבר נורא. כשאונסים אישה זה כואב, ומה שעושים פה זה אונס ברוטלי".

סמוטריץ', שדמע במהלך דבריו, הוסיף כי מפלגתו עשתה "הכול כדי למנוע את זה. יציאה מהממשלה לא הייתה מועילה".

ח"כ אילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני), ביקרה בחריפות את דבריו של סמוטריץ' ואמרה כי "זילות האונס היא בלתי נסבלת. אמירתו של ח"כ סמוטריץ' כאשר השווה בין פינוי עמונה לאונס אישה, הנה אמירה אומללה המגלמת חוסר שיפוט מוסרי וערכי אבסולוטי". לדבריה, "אונס נוגד את כללי המוסר והחוק ואין להשוות אותו לפינוי עמונה שמיישם את החוק ומקיים את הכרעת בג"ץ. אמירתו פוגעת בעשרות אלפי נשים וגברים שחוו אונס. חבל שח"כ סמוטריץ' פנה למחוזות הפופוליזם והכותרות המהירות. אני מגלה אמפתיה כלפי תושבי עמונה שצריכים להתפנות מבתיהם, לעומת ח"כ סמוטריץ' אשר אינו מסוגל לגלות אמפתיה כלפי מה ששונה מעמדותיו".

המאבק על עמונה - כותרות אחרונות
"לא אצא מהבית שלי על הרגליים": תושבי עמונה מתבצרים במאחז
11 שנים בדיוק אחרי הפינוי האלים: התאריך שבעמונה זוכרים היטב

נערכים לקראת פינוי מאחז עמונה. דצמבר 2016. ניב אהרונסון
"כמו אונס ברוטלי". סמוטריץ' בעמונה, הבוקר/ניב אהרונסון

ח"כ איל בן ראובן (המחנה הציוני) גינה באולפן וואלה! NEWS את האמירה הבעייתית. "אני מבין שסמוטריץ' מתכוון שהחיילים הם כנראה האנסים, וזה איום ונורא. אני קורא לו ולבנט - צאו לשטח, עמדו בראש חיילי צה"ל והשוטרים ותמנעו אבנים, תמנעו פגיעה, זה יהיה אסון אם חס וחלילה מישהו מאנשי הביטחון ייפגע", אמר.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
מציגים בוערים בכביש הגישה למאחז עמונה בבוקר הפינוי המיועד, 1 בפברואר 2017. רויטרס
צמיגים בוערים בכניסה למאחז, הבוקר/רויטרס

למקום הגיע גם ח"כ אורן חזן (הליכוד), שתקף את סמוטריץ' והבית היהודי: "הבטחתם לאנשים שלא יירדו מההר הזה, לא הכול זה סיסמאות. תלמדו מטראפ על מנהיגות", אמר. "יש לי דמעות בעיניים, כואב לי על האנשים פה", הוסיף חזן. הוא הטיח בסמוטריץ' כי מפלגתו הפרה את הבטחותיה כלפי תושבי המאחז, וצעק עליו כי ראש מפלגתו, נפתלי בנט, "צריך ללמוד מטראמפ איך מתנהגים".

גם השר אורי אריאל הגיע למאחז וספג ביקורת קשה מהתושבים. "ביזיון, שר בממשלה, לפני 11 שנים והיום, עדיין יושב ומפנה יישוב. אתם לא יודעים להגיד טעינו? תצא מהממשלה. אתה עושה לעצמך בושות שאתה בא לפה", אמר. "התושבים ביקשו: 'שרים, אל תבואו, הפקרתם אותנו'. יכול להיות שבוז'י אפילו יותר טוב ממנו. בגין היה ה ראשון שהכיר בעם הפלסטיני, הבית היהודי הראשונים שהכירו בבעלות פלסטינית על אדמה ועל ארץ ישראל. איפה הגאווה? תקחו אחריות, בשביל מה אתה שר? את הנגב אתה מביא לבדואים. תלך הבייתה".

תושבי עמונה ותומכים מתבצרים בבתים במאחז לקראת הפינוי , 1 בפברואר 2017. נועם מושקוביץ
הכוחות מונעים מפעילים לעלות למאחז/נועם מושקוביץ

כ-3,000 כוחות משטרה, צה"ל ומג"ב זרמו הבוקר לאזור במסגרת מבצע "גן נעול 2", במקביל לכאלף פעילי ימין המתנגדים לפינוי ועלו להר. כמה תושבים החלו לפנות את ילדיהם מהיישוב לקראת הפינוי.

בשעות הבוקר קרא הכרוז לתושבים להישאר בבתיהם: "זה הזמן למחות". הכוחות מצפים מהתושבים לרדת על פי הסיכום בדרכי שלום וללא התנגדות, כפי שהתחייבו. אם לא יעשו זאת, ייאלצו הכוחות להתחיל בפינוי כפוי. במקביל, פעילים מנסים למנוע כניסת כוחות ביטחון נוספים, ועשו זאת באמצעות שפיכת שמן, הנחת מסמרים והבערת צמיגים על הכבישים וכן יידוי אבנים לעבר הכוחות.

תושבים מבצרים בית במאחז עמונה לפניי פינויו , 1 בפברואר 2017. שבתי בנדט
בית כנסת חסום במאחז/שבתי בנדט
נערים זורקים אבנים מתוך קלע דוד לפניי פינוי עמונה, 1 בפברואר 2017. נועם מושקוביץ
יידויי אבנים לעבר הכוחות, הבוקר/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully