וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה: "שוטרים הותקפו על ידי אנרכיסטים בעמונה ונזקקו לטיפול רפואי"

מאות שוטרים החלו בפינוי המאחז ובו 42 משפחות ומאות פעילי ימין. לטענת המשטרה, המתנגדים השליכו לעברם בקבוק זכוכית ואקונומיקה, שגרמה לצריבות בעיניים. יותר מעשרה שוטרים נזקקו לטיפול, ארבעה צעירים נעצרו בחשד לתקיפת שוטרים. יו"ר מטה המאבק: "שואפים לאפס אלימות"

צילום: שלומי גבאי ורוני כנפו, עריכה: יאיר דניאל

המבצע לפינוי עמונה: עדכונים אחרונים

- החל מבצע "גן נעול 2"; המשטרה קראה: "לא לנקוט אלימות"
- כ-3,000 אנשי ביטחון פרוסים במקום
- יותר מעשרה שוטרים נזקקו לטיפול רפואי
- ארבעה צעירים, ובהם קטין, נעצרו בחשד לתקיפת שוטרים
- נערים יידו אבנים על השוטרים בכביש הגישה לעמונה
- ראשי המאבק בהודעה לפעילים ולתושבים: "אף אחד לא ירים יד"
- אחת המשפחות העבירה לידי המשטרה שקית אמל"ח

אלפי אנשי ביטחון החלו הבוקר (רביעי) במבצע "גן נעול 2" לפינוי עמונה, ובו 42 משפחות ומאות פעילים שהגיעו אליו. מאות שוטרים שהגיעו באוטובוסים מההתנחלות עפרה הסמוכה החלו בשעות בצהריים בפינוי המאחז והתעמתו עם המתנגדים. מהמשטרה נמסר כי הכוחות התקבלו באלימות, ויותר מעשרה שוטרים אף נזקקו לטיפול רפואי במקום כתוצאה מאקונומיקה שהושלכה לעברם וגרמו לצריבות בעיניים ובקבוק זכוכית שנזרק לכיוונם. ארבעה מתנגדים נעצרו בחשד להפרת הסדר הציבורי ותקיפת שוטרים. עשרות מתפרעים הורחקו מהמאחז. מוקדם יותר השליכו צעירים אבנים לעבר הכוחות בניסיון למנוע את הגעתם למקום.

לטענת המשטרה, הכוחות המוצבים במקום נהגו באיפוק אך נענו באלימות מצד "אנרכיסטים". שלושה נפגעים - אזרח בן 28 עם חבלות קלות ושתי חיילות עם היפותרמיה קלה - הועברו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים. מארגון "חוננו" נמסר כי הצעירים שנעצרו, ובהם נער בן 17, חשודים בהפרת צו אלוף.

המתנחלים ביישוב התבצרו משעות הבוקר בבתים ובבית הכנסת, והמשטרה ערכה עמם ניסיונות להידברות. שבע משפחות התפנו נכון לשעות הצהריים מההתנחלות לאחר שהגיעו להבנות עם המשטרה. "משטרת ישראל מצפה מהמתיישבים להמשיך לגלות אחריות ולרסן גורמים לא מקומיים ולא לאפשר אלימות נגד כוחות הביטחון".

כרוז ההתנחלות חילק במהלך היום הוראות לתושבים. תחילה קרא להם למחות ובהמשך הזהיר אותם מכניסת הכוחות. במשטרה מצפים מהתושבים לרדת על פי הסיכום בדרכי שלום וללא התנגדות, כפי שהתחייבו. אם לא יעשו זאת, ייאלצו הכוחות לנקוט פינוי כפוי. מוקדם יותר ניסו פעילים למנוע כניסת כוחות ביטחון נוספים, ועשו זאת באמצעות שפיכת שמן, הנחת מסמרים והבערת צמיגים על הכבישים וכן יידוי אבנים לעבר הכוחות.

פינוי עמונה - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
צמיגים בוערים וגדרות תיל סביב המאחז: כוננות שיא לפינוי עמונה
צה"ל החל בהכנות לפינוי עמונה: רק תושבי המאחז מורשים להיכנס
"המצב בשטח לטובתנו": במשטרה ערוכים לפינוי מידי של עמונה

שוטרים עולים באוטובוסים וברגל למאחז עמונה לקראת הפינוי, 1 בפברואר 2017. מתי עמר, תצפית TPS
השוטרים מתקדמים לעמונה/תצפית TPS, מתי עמר
נערים מיידים אבנים לעבר שוטרים העולים לפנות את המאחז עמונה, 1 בפברואר 2017. נועם מושקוביץ
נערים מיידים אבנים על השוטרים/נועם מושקוביץ
שוטרים בדרכם לפינוי המאחז עמונה, 1 בפברואר 2017. נועם מושקוביץ
שוטרים לא חמושים בדרכם למאחז/נועם מושקוביץ

11 שנים אחרי פינוי המאחז ב-2006, יפונו 42 המשפחות המתגוררות במאחז - שבנוי על קרקע פלסטינית פרטית - בהוראת בג"ץ. הפסיקה על פינוי המאחז התקבלה עוד ב-2008.

כ-3,000 כוחות משטרה, צה"ל ומג"ב פרוסים באזור, ובמקביל אלף פעילי ימין שמתנגדים לפינוי ועלו להר ניצבים מנגד. מוקדם יותר כמה תושבים פינו את ילדיהם מהיישוב לקראת הפינוי.

יו"ר מטה המאבק: "הדרג המדיני מאוד אכזב אותנו במבחן התוצאה"

בריאיון לאולפן וואלה! NEWS אמר יו"ר מטה המאבק נגד פינוי עמונה, אביחי בוארון, כי התושבים "שואפים לאפס אלימות ומקסימום מחאה אזרחית, צודקת, עממית, דמוקרטית". לדבריו, "זה נכון להשמיע את הזעקה, אנשים נעקרים מביתם, בתים נמחקים, זה דבר שראינו לפני 11 שנה וזה קשה מאוד. עם ישראל צריך לכעוס על הדבר הזה".

באשר ליום שאחרי הפינוי, הסביר בוארון כי "כל תושבי עמונה לצערי הרב, יתאכסנו באכסניית נוער בעפרה בתנאים מאוד קשים, שמונה נפשות בחדר, אני לא יודע כמה זמן נשרוד בתנאים האלה". בוארון ביקש לפנות לדרג המדיני, ואמר להם: "הדרג המדיני מאוד אכזב אותנו במבחן התוצאה. אני יכול להבין אותם כשהם אומרים שניסו הכול ועשו מאמצים כבירים אבל במבחן התוצאה חוזר המראה של עקירת אנשים מביתם. אסור היה שזה יקרה. זה אזרחים סוג א', אם זה היה קורה בקו הירוק היו מוצאים דרך להסדיר את המקום".

משפחות עוזבות את המאחז עמונה לפניי תחילת הפינוי הכפוי, 1 בפברואר 2017. נועם מושקוביץ
מתפנים אל מול השוטרים/נועם מושקוביץ
משפחות עוזבות את המאחז עמונה לפניי תחילת הפינוי הכפוי, 1 בפברואר 2017. נועם מושקוביץ
מחכים לפריצה למאחז/נועם מושקוביץ

לעמונה הגיעו כמה חברי כנסת מהימין והתקבלו בתגובות מעורבות. במקום התעמתו ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) וח"כ אורן חזן. חזן קרא ליו"ר הבית היהודי להתפטר ואילו סמוטריץ' השווה את הפינוי המתקרב לאונס. "הפינוי כואב כמו אונס אישה וזה אונס ברוטלי", אמר. גם שר החקלאות ממפלגתו, אורי אריאל, שהגיע למקום ספג זעקות ביקורת נגדו ונגד מפלגתו. "אתם לא יודעים להגיד טעינו, תעשה אחורה, תבין מה עשית, תצא מהממשלה, תגיד שטעית", קרא לעברו פעיל.

בנט: "המאבק על עמונה לא צלח, הפסדנו בקרב"

בכנסת, קרא שר החינוך נפתלי בנט למתנחלים להמשיך במפעל ההתיישבות, למרות הפינוי. "בזכות המערכה על עמונה ניצלו אלפי משפחות מפינוי ביתם. אני קורא לחלוצים של דורנו, המתיישבים ביהודה ושומרון. הרימו את ראשכם. תמשיכו ליישב את הארץ", אמר. "אין לי ארץ אחרת גם אם אדמתי בוערת. אין לנו חיילים או שוטרים אחרים. בשום מצב או תנאי אסור שמישהו ירים יד על רעהו, זה כולל את כולם מכל הצדדים. המאבק על עמונה לא צלח, הפסדנו בקרב. אך תושבי עמונה, עם ישראל איתכם, כולנו אחים".

מאות שוטרים בכניסה למאחז עמונה לפניי פינויו, 1 בפברואר 2017. הלל מאיר, תצפית TPS
שוטרים בכניסה לעמונה/תצפית TPS, הלל מאיר
נערים מתבצרים בבית במאחז עמונה לפניי הפינוי, 1 בפברואר 2017. רויטרס
מתבצרים בבתים/רויטרס
משפחות שעוזבות את המאחז עמונה עוברות על פניי השוטרים שהגיעו לפנות את המאחז, 1 בפברואר 2017. נועם מושקוביץ
מתפנים מעמונה/נועם מושקוביץ

שרת המשפטים איילת שקד אמרה בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי מדובר במראות קשים מאוד שעולים מעמונה. "עבדנו לילות כימים לנסות למנוע את האירוע הזה. צריך ביום הקשה והעצוב הזה לדעת שבזכות המאבק ההירואי של תושבי עמונה ושילוב הידיים, עמונה תהיה מגש הכסף שעליו תוסדר ההתיישבות כולה".

שקד התייחסה לנפיצות האירוע, והוסיפה: "תושבי עמונה התחייבו לנקוט פינוי פסיבי ולא אלימות ואני בטוחה שהם יעמדו במילה שלהם. מקווה שגם צעירים לא יעלו על הדעת לנקוט אלימות. אם המתווה של העתקה לחלקות סמוכות היה מתאפשר הכול היה יותר פשוט".

נער יושב בחלון של בית משפחת נזרי במאחז עמונה לפניי פינויה, 1 בפברואר 2017. רויטרס
בתוך הבתים במאחז/רויטרס
צמיגים בוערים בכביש הגישה למאחז עמונה המיועד לפינוי, 1 בפברואר 2017. AP
צעירים מנסים להתנגד לפינוי/AP

גם שר הביטחון אביגדור ליברמן, שמבקר באריאל, נדרש לנושא: "לי יש התנהלות מוזרה, אני דבק להגיד את האמת גם שהיא לא נעימה וקשה". לדבריו, "כשנכנסתי ללשכת שר הביטחון והביאו את הסוגיה למשרדי ביקשתי לראות את כל החומרים וקראתי בעיון רב את הפסק דין. לצערי, הצורך לפנות את עמונה זה הדבר החשוב. צריך לומר את האמת, לא להוליך שולל".

השר לביטחון הפנים: "לא נקבל בסלחנות שום הרמת יד או השלכת אבן"

"יום קשה ועצוב לעם ישראל", אמר השר לביטחון הפנים גלעד ארדן. "יום שבו נדרשות רשויות החוק לבצע את החלטת בג"ץ, המורה על הריסת יישוב שהמדינה סייעה בהקמתו ופינוי תושבים מבתים, שבהם הם גרים כבר כ-20 שנה. למרות הקושי והכאב הגדול, אני קורא לכל מי שעל ההר - תנו לשוטרים ולכוחות הביטחון לבצע את מלאכתם".

הוא קרא לחברי הכנסת ולמנהיגי הציבור לפעול להרגעת המצב ולהימנע מפעולות או אמירות שעלולות להחמיר את המצב. "אני מבקש להבהיר לכל מי שהגיע להפגין ולהתנגד לפינוי שהחיילים והשוטרים נשלחו לשם לבצע את המשימה על ידי כולנו. לא נקבל בסלחנות שום הרמת יד או השלכת אבן על שוטר או חייל. אני מצפה מהמשטרה להביא לדין כל מי שפועל באלימות נגד כוחות הביטחון".

נערים מתאספים מתחת למאחז עמונה וצופים על השוטרים העולים לפינוי המאחז, 1 בפברואר 2017. נועם מושקוביץ
נערים מתצפתים מעמונה/נועם מושקוביץ
נערים מטפסים על גגות ובתי המאחז עמונה עם התקרבות השוטרים למאחז, 1 בפברואר 2017. נועם מושקוביץ
מתכוננים לפינוי, עמונה/נועם מושקוביץ

42 המשפחות המתגוררות במאחז יפונו בסופו של דבר למדרשה בהתנחלות עפרה הסמוכה. במטה עמונה הפיצו היום הודעה הקוראת לפעול באופן פסיבי בלבד ולא להרים יד על חייל או שוטר. הם ביקשו מפעילים רבים להגיע לאזור אך הדגישו בבקשתם לא לנקוט אלימות.

בתוך כך, עד כה מנע צה"ל את כניסתם של 15 אוטובוסים ועליהם מאות פעילי ימין. צה"ל ממשיך לעבות את כוחותיו במרחב עמונה כדי למנוע הגעה של מפגינים נוספים. הכוחות פרסו גם תלוליות סביב המאחז למען מטרה זו. בצבא נערכים לאפשרות שהפינוי יימשך אל תוך הלילה, ולשם כך הובאו לאזור גנרטורים. בשעות הבוקר יצאו רכבי גרר לכיוון עמונה כדי להעביר מצירי התנועה המרכזיים כלי רכב שעשויים להפריע לפינוי. במקביל, בהתנחלות הסמוכה עפרה, חסמו פעילים בגופם משאיות של צה"ל ועליהן גדרות תיל שאמורות לבודד את עמונה. כוחות משטרה הגיעו לאזור כדי לסייע בחילוץ.

נערים מטפסים על גגות ובתי המאחז עמונה עם התקרבות השוטרים למאחז, 1 בפברואר 2017. נועם מושקוביץ
צופים לבאות. עמונה/נועם מושקוביץ
נערים זורקים אבנים מתוך קלע דוד לפניי פינוי עמונה, 1 בפברואר 2017. נועם מושקוביץ
נערים מיידים אבנים באזור/נועם מושקוביץ
אמצעי לחימה רימוני הלם ופצצות תאורה שנמסרו לידי המשטרה מתושבי עמונה לקראת הפינוי , 1 בפברואר 2017. חטיבת דובר המשטרה
שקית עם אמל"ח שהעבירה אחת המשפחות למשטרה/חטיבת דובר המשטרה

גם במשטרה מגייסים כוחות נוספים שיאבטחו את מעבר חיזמה בסמוך למפקדת איו"ש ואת הכניסה להתנחלות בית אל. במקביל, המשטרה ריכזה שיירה של משאיות ומובילים במידת הצורך כדי לאפשר פינוי של רכבים או מחסומים שיוצבו. גם בכניסה לעפרה, פרסה המשטרה כוחות גדולים, כמו גם ארגון מד"א, שפתח חניון אמבולנסים וניידות טיפול נמרץ, למתן טיפול במקרה של נפגעים.

כחלק מההידברות בין המשטרה לתושבים, העבירה אחת המשפחות בעמונה לידי המשטרה שקית שהכילה אמצעי לחימה, בהם רימוני הלם ופצצות תאורה, שהוסלקו בביתם. מהמשטרה נמסר כי "המשטרה מצפה ממשפחות המתיישבים שהן ציבור שומר חוק בעמונה להמשיך ולגלות אחריות וריסון גורמים לא מקומיים ולא לאפשר אלימות נגד שוטרים וחפים מפשע. איש אינו חפץ שאכיפת חוק תסתיים בפגיעה בנפש, גוף או רכוש".

תושבת המאחז: "לא אצא על הרגליים מהבית שלי, יצטרכו לקחת אותי"

"אני עדיין מאמינה שזה יכול להיעצר", אמרה תמר ניזרי, שמתגוררת עם משפחתה בעמונה זה 19 שנה, בריאיון לאולפן וואלה! NEWS. "זה בוקר מיוחד, בוקר שאף פעם לא חוויתי בחיים שלי, הבוקר האחרון לשהותי בבית הזה". גם בתה, שהתחתנה לפני חודשים ספורים מתגוררת במאחז. "אני מרגישה שאפשר ליפול לעצבות, אבל מרגישה שזה לא הסוף".

תושבים מבצרים בית במאחז עמונה לפניי פינויו , 1 בפברואר 2017. שבתי בנדט
בית כנסת מבוצר בעמונה, היום/שבתי בנדט
תושבי עמונה ותומכים מתבצרים בבתים במאחז לקראת הפינוי , 1 בפברואר 2017. נועם מושקוביץ
התושבים מתבצרים בבית כנסת/נועם מושקוביץ
תושבי עמונה ותומכים מתבצרים בבתים במאחז לקראת הפינוי , 1 בפברואר 2017. נועם מושקוביץ
משפחת יהב, המתגוררת במאחז/נועם מושקוביץ

לדבריה, "אנחנו עוד נחזור לפה, השטח לא נמסר לשום ערבי, זה רק זמנים, נחזור לפה, נבנה פה בתים, והפעם בצורה חוקית ומסודרת. אני מרגישה מאוד עטופה עם כל הנוער המדהים שהגיע. הרגשה של עוצמה ושל כוח, לא מרגישה פחד. הולכים לקראת משהו גדול".

ניזרי פנתה לראש הממשלה ואמרה: "אפשר לעצור את מכונת ההרס המיותרת הזו אם נתניהו ירצה. מאמינים שזה יכול לקרות. ב-11 השנים האחרונות זה קורה ואנחנו לא נאיביים, אבל כן תלינו תקוות מאוד גדולות בממשלה שתשאיר אותנו בבתינו ואנחנו מאוד מאוכזבים. אנחנו רואים שלא עמדו באחריות, הסכמנו להתחייב מול המדינה לבנות פה 52 מבנים, זה לא קרה, זה לא עניין של רגש זה עובדות בשטח. אני לא אצא על הרגליים מהבית שלי, יצטרכו לקחת אותי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההודעה שהפיצו ראשי המאבק ורבנים/מערכת וואלה!, צילום מסך
צמיגים בוערים בכביש הגישה למאחז עמונה המיועד לפינוי, 1 בפברואר 2017. AP
מבעירים צמיגים לפני הכניסה לעמונה/AP
פח נשרף בכניסה למאחז עמונה עם התקרבות השוטרים לפנות את המאחז, 1 בפברואר 2017. מטי עמר, תצפית TPS
שריפת רהיטים לפני הפינוי/תצפית TPS, מטי עמר

כמו כן, פעילים שהגיעו למקום הפיצו היום תדריך למתנגדים לפינוי. לפני שמתחיל הפינוי, נכתב כי "אף אחד לא מסתובב ברחבי היישוב. כל אחד מוצא לעצמו מקום להיות בו בשעת הגירוש. או בית של משפחה או בבית הכנסת. אין מצב שמישהו נשאר בחוץ. מי שנשאר בחוץ, תוך שנייה תופסים אותו ומעלים אותו לאוטובוסים. בזה המשחק נגמר. אז פשוט תמצאו מקום לשהות בו, ולא חסר".

לאחר מכן, בשעת הפינוי עצמו, "אף אחד לא קם והולך. גם אם השוטר אומר לכם לקום, אין מצב שאתם קמים. לא מתפנים מרצון. תנו לשוטרים להוציא אתכם בכמה שיותר כוח שיידרש להם, ללא אלימות. הכי טוב מבחינתכם שארבעה שוטרים יצטרכו לקחת בן אדם אחד. השוטרים לא ינהגו באלימות אם לא יפעלו כלפיהם באלימות. לראש הממשלה יש אינטרס שהגירוש הזה יתבצע עם כמה שפחות מראות קשים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אבנים שהונחו על הכביש למניעת מעבר רכבים, מרחב עמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
חסימות כבישים בכניסה למאחז עמונה לקראת הפינוי, פברואר 2017. דב גיל-הר, ספק 500
צמיגים בוערים, הבוקר/ספק 500, דב גיל-הר

אחרי הפינוי מורה להם התדריך: "לא מתקפלים בשום אופן! אחרי שמעלים אתכם על האוטובוסים, אין מצב שחוזרים הביתה. בכל מקום שמורידים אתכם, חוסמים את הצומת הקרוב לתנועת כלי רכב על מנת למחות על הגירוש ועל הרס יישוב. על דברים כאלה לא עוברים בשקט! זה הכי חשוב".

בתדריך הדגישו הפעילים כי "ננסה כולנו לגרום לפינוי לקחת כמה שיותר זמן. איך עושים את בפועל? לא קמים והולכים, נקשרים אחד לשני ולרהיטים, וככל הניתן לכם כמתבצרים בישוב שהולך להיהרס ולהתפנות מיהודים. ולסיום, לצלם, לצלם ולצלם!! לא להדליק נתונים לנייד, ופשוט לצלם. אם תהיה אלימות - הוידאו הוא העד המרכזי שלנו בכל הסיפור.

מציגים בוערים בכביש הגישה למאחז עמונה בבוקר הפינוי המיועד, 1 בפברואר 2017. רויטרס
בתוך הלהבות, עמונה/רויטרס
צעירים מחזקים את החסימות בכביש הגישה למאחז עמונה בבוקר הפינוי המיועד, 1 בפברואר 2017. נועם מושקוביץ
צעירים מחזקים את החסימות בכביש הגישה למאחז עמונה בבוקר הפינוי המיועד, 1 בפברואר 2017/נועם מושקוביץ

במטה המאבק שיגרו היום מסר לפעילים ולתושבים. "היום, לפני 11 שנה בדיוק, בשנת 2006, בוצע הפוגרום המפורסם בתושבי עמונה ונהרסה שכונת הקבע בעמונה. 11 שנים חלפו והיום הזה ארגוני השמאל השלימו את מלאכת החרבתו של היישוב עמונה עד היסוד. אנחנו בונים, והם הורסים". במטה ציינו כי "היום הזה הוא יום שחור לעם ישראל, הוא יום שחור לציונות, הוא יום שחור לשיבת ציון והוא יום שחור לנו תושבי עמונה שנגזר עלינו להיעקר מבתינו וממולדתנו".

אף שהאשימו את ארגוני השמאל, הפנו במטה אצבע מאשימה גם לממשלה, לעומד בראשה בנימין נתניהו וליו"ר הבית היהודי נפתלי בנט. "זהו גם יומה השחור של הממשלה הזו, של נתניהו, של בנט, של יתר שרי הממשלה שבמו ידם אפשרו החרבת יישוב פורח בן 20 שנה והגליית תושביו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תדרוך לפעילים/מערכת וואלה!, צילום מסך

"תושבי עמונה הם שדחפו וניסחו את חוק ההסדרה לפני כשנה בימים שאף אחד לא האמין בו. ובסוף נגרעו ממנו ברגע האחרון. תושבי עמונה נסחו והציפו את מתווה נכסי נפקדים ומשפטני משרד המשפטים והמנהל עשו הכול כדי להרוג אותו והצליחו. אבל יותר מכל, הדרג המדיני שמחובתו היה למנוע מחיקת ישוב שלם וותיק המונה שלוש מאות נפש לא פעל ולא עשה די למנוע את נפילת עמונה ובמבחן התוצאה כשל.

"היום אנחנו מסתכלים בעיניים לביבי ובנט, שקד וליברמן ואומרים להם נכשלתם: הבטחתם ולא קיימתם. הבטחתם לבוחרים שלכם שאצלכם לא יהיו עוד מראות פינוי של יהודים ושיקרתם. לא קיימתם".

שר החקלאות אורי אריאל עולה למאחז עמונה לפניי פינויו , 1 בפברואר 2017. יואב דודקביץ, תצפית TPS
פעיל מתפרץ על השר אורי אריאל/תצפית TPS, יואב דודקביץ

במטה הודו לנערים שהגיעו ליישוב וקראו להם לא לנקוט אלימות: "ניהלנו מאבק הירואי מכובד ויפה. המשיכו בדרכנו זו. כבדו אותנו ואתכם. אל תנקטו אלימות. נקטו התנגדות פסיבית לא אלימה. אנחנו יוצאים היום מכאן בעיניים דומעות ובראש מורם ונשבעים למולדתנו: עוד נשוב. אנחנו או בנינו - לא ירחק יום ועוד נשוב לכאן לעמונה".

(עדכון ראשון 7:37)

שוטרי משמר הגבול המוצבים כאלונקאים בפינוי המאחז עמונה, 1 בפברואר 2017. מתי עמר, תצפית TPS
כוחות הצלה באזור/תצפית TPS, מתי עמר
שופל הופך גג פח שהושם בכניסה למאחז עמונה כדי לעכב את פינוי המאחז, 1 בפברואר 2017. מתי עמר, תצפית TPS
מחפרון מפנה את הצמיגים הבוערים/תצפית TPS, מתי עמר
צעירים מחזקים את החסימות בכביש הגישה למאחז עמונה בבוקר הפינוי המיועד, 1 בפברואר 2017. נועם מושקוביץ
מחזקים את הביצורים/נועם מושקוביץ
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שמן ששפכו על הכביש למניעת מעבר כלי רכב/מערכת וואלה!, צילום מסך
שוטרים עומדים מול צמיגים בוערים בכביש הגישה למאחז עמונה בבוקר הפינוי המיועד, 1 בפברואר 2017. רויטרס
כוחות מאבטחים את הצירים/רויטרס
מטה המאבק למען עמונה בתדרוך פעילים לפני הפינוי. עמונה, 31 בינואר 2017. ניב אהרונסון
פעילים בתדרוך בעמונה/ניב אהרונסון
צעירים מחזקים את החסימות בכביש הגישה למאחז עמונה בבוקר הפינוי המיועד, 1 בפברואר 2017. רויטרס
עמונה, היום/רויטרס
צעירים מחזקים את החסימות בכביש הגישה למאחז עמונה בבוקר הפינוי המיועד, 1 בפברואר 2017. נועם מושקוביץ
עמונה, הבוקר/נועם מושקוביץ
חסימה בכביש הגישה למאחז עמונה בבוקר הפינוי המיועד , 1 בפברואר נוען. נועם מושקוביץ
עמונה, היום/נועם מושקוביץ
צו המורה על פינוי המאחז עמונה ומפציר בתושבים להתפנות כבר הלילה, 31 בינואר 2017. ספק 500
צו הפינוי שהוצמד אתמול לבתים/ספק 500
מסר מילדי עמונה לחיילי צה"ל: "סרבו לפקודת הגירוש!". מערכת וואלה! NEWS
עמונה, מבט מלמעלה/מערכת וואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully