וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המצב בשטח לטובתנו": במשטרה ערוכים לפינוי מידי של עמונה

31.1.2017 / 16:00

במאחז נשלמות ההערכת לקראת הפינוי, והשוטרים ממתינים להוראות הדרג המדיני. "סביר שכבר בשעות הקרובות תצא הפקודה", מסר גורם במשטרה, שהביע תקווה "שלא ניתקל בהתנגדות מסיבית". בעמונה קוראים לסרב פקודה

צילום: מתוך דף הפייסבוק של העם עם עמונה, עריכה: יאיר דניאל

"מרגע שנקבל פקודה, נהיה ערוכים בתוך זמן קצר לפינוי הבתים בעמונה", הסביר היום (שלישי) גורם במשטרה, המעורב בהכנות לפינוי המאחז. לדבריו, "המצב בשטח פועל לטובתנו, הן בכמות האנשים והן בתנאי מזג האוויר. אנחנו מקווים שהפעילות תהיה מהירה ולא ניתקל בהתנגדות מסיבית".

לפי הערכות, במשטרה נערכים לפינוי מלפני כחודש. הכוחות כבר קיבלו התראה לאפשרות שבטווח הזמן המידי, ייתכן אף הלילה, תצא מהדרג המדיני הפקודה לאוגדת איו"ש של צה"ל, ומשם למשטרה. " אנחנו עוקבים אחר הדברים, שומעים כמו כולם את ההחלטות וזה סביר שכבר בשעות או ביממה הקרובה תצא הפקודה, ולכך אנחנו נערכים", אמר הגורם המשטרתי.

אחד התושבים פנה לשוטרים שהחלו בחסימת הציר למאחז וביקש מהם לסרב פקודה. "אתם יכולים לבחור אם להשתתף בפשע. אם היו נותנים לי פקודה לפנות, הייתי אומר לא תודה, יש לי גבולות. אני משתתף בשמירה ומוכן לשמור על עם ישראל, אבל לא מוכן לגרש יהודים מהבתים".

עוד בוואלה! NEWS:
צה"ל החל בהכנות לפינוי עמונה: רק תושבי המאחז מורשים להיכנס
המדינה מבקשת מבג"ץ לאשר את מתווה עמונה: יאפשר פינוי בדרכי שלום

כוחות מג"ב וצה"ל על הציר המוביל לעמונה. 31 בינואר 2017. אהוד אמיתון, תצפית TPS
כוחות בדרך לעמונה/תצפית TPS, אהוד אמיתון

מוקדם יותר הודיע צה"ל כי הוא נערך לפינוי המאחז עמונה לפי הנחיית הדרג המדיני, וכי הופץ צו צבאי המורה לתושבי המאחז להתפנות מבתיהם עוד יומיים. הצו, כך עולה מהודעת דובר צה"ל, אינו סותר את יישום מתווה הפינוי, אלא נועד לאפשר את פינויים של מבנים שלגביהם אין צווי הריסה.

"בזמן הקרוב צפוי להתחיל פינוי עמונה, ויתחילו חסימות על ציר 60 – בין סינג'יל למעבר מכמש", נמסר בהודעה לתושבי בנימין. "לקראת תחילת הפינוי תתאפשר תנועת רכבים רק לתחבורה ציבורית, הסעות תלמידים ולתושבי עפרה, עמונה, גבעת אסף ובית אל רק עם הצגת תעודות זהות. אנא סעו בדרכים חלופיות והצטיידו בתעודות זהות. יש להתקשר למוקד בנימין 1208 רק בשעת חירום".

התושבים ביישוב מדווחים כי הציר לעמונה כבר נחסם החל מהצהריים, והתנועה מותרת רק לתושבים. עוד מסרו תושבי המאחז כי הם "לא נרתעים משום דבר. מחכים למדינה שתתעשת ותסדיר את עמונה. הכוח בידם למנוע את ההריסה המיותרת הזו".

עוד בוואלה!

תתחילו לחסוך לכל המשפחה בהוצאות של הסלולר! בואו לשמוע עוד

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
הצו שמורה על פינוי עמונה/מערכת וואלה, צילום מסך
הכנות צה"ל לפינוי המאחז עמונה , 31 בינואר 2017. TPS
מתי עמר, מערכת וואלה! NEWS
הכנות צה"ל לפינוי עמונה/מערכת וואלה! NEWS, TPS מתי עמר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully