וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגבלת הכניסה לארה"ב: "כמה מהמדינות לא יוסרו בקרוב מהרשימה"

השר לביטחון המולדת בממשל האמריקני החדש התייחס במסיבת העיתונאים לצו הנשיאותי להגבת הכניסה לארצות הברית, וטען: "האיסור הוא לא נגד מוסלמים". יו"ר בית הנבחרים תמך בצו, אך הבהיר: "היישום היה מבולבל"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

ג'ון קלי, השר לביטחון המולדת בממשלו החדש של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, אמר הערב (שלישי) כי כמה משבע המדינות שמהן הוגבלה הכניסה במסגרת הצו הנשיאותי האחרון "לא יוסרו מהרשימה בקרוב". במסיבת עיתונאים שכינס בנוגע לצו שנחתם בסוף השבוע, הבהיר קלי כי "כמה מהמדינות נמצאות בהתמוטטות מוחלטת, אבל בסופו של דבר נרצה לראות את כולן מוסרות מהרשימה".

על פי הצו הנשיאותי, הכניסה משבע מדינות בעלות רוב מוסלמי – איראן, עיראק, לוב, סוריה, סודאן, סומליה ותימן – הוגבלה למשך 90 ימים, עד שיימצא, לטענת הממשל, מנגנון בקרה יעיל יותר שיבטיח "סינון מעמיק" של נוסעים ממדינות אלה בכניסה לארצות הברית. הצו זכה לביקורת בארצות הברית וברחבי העולם, בטענה כי הוא גזעני כלפי מוסלמים, פוגע במבקשי מקלט ואינו יעיל במאבק בטרור.

עוד בוואלה! NEWS:
אובמה תוקף את טראמפ בהצהרתו הראשונה: "ערכי אמריקה בסכנה"
סנאטורים רפובליקנים נגד צווי ההגירה: "יסייע לגיוס טרוריסטים"
היהודים שגלו מאיראן לארה"ב חוששים מהצו של טראמפ: "לא מבדיל בין דתות"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ושר לביטחון הפנים ג'ון קלי, וושינגטון. 25 בינואר 2017. רויטרס
"להגן על העם האמריקני". קלי וטראמפ/רויטרס

קלי טען בדבריו במסיבת העיתונאים כי הוא היה מודע לכמה טיוטות לשורת הצווים הנשיאותיים לפני פרסומם, אולם לא היה מעורה בפרטים המלאים. הוא הוסיף כי תפקיד משרדו החדש הוא "להגן על העם האמריקני", וטען כי "האיסור הוא לא איסור נגד מוסלמים". כראייה לכך, הוא ציין כי מרבית המוסלמים בעולם אינם מושפעים כלל מהצו, ומדובר רק "במיעוט זעום".

מוקדם יותר התייחס לצו ג'ף סשנז, התובע הכללי המיועד, והבהיר במהלך שימוע בסנאט כי "לא היה לי או למישהו מאנשי הצוות שלי כל חלק" בניסוח הצו הנשיאותי השנוי במחלוקת. הנשיא טראמפ קרא לזרז את אישור המינוי של סשנז בסנאט, לאחר שהלילה הדיח את התובעת הכללית בפועל סאלי ייטס, בעקבות הכרזתה כי לא תגן על הצו נגד עתירות משפטיות.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

יו"ר בית הנבחרים פול ראיין, שנודע בעבר כאחד ממבקריו הקשים של טראמפ בקרב במפלגה הרפובליקנית, בחר היום להגן על הצו הנשיאותי. "לנשיא יש אחריות על ביטחון המדינה", אמר. עם זאת, הוסיף כי "מצער שהיה בלבול סביב היישום של זה. אף אחד לא רצה שאנשים עם 'גרין קארד' או עם אשרה מיוחדת, כמו מתורגמנים שעבדו עבור הצבא, ייכנסו לסבך הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully