וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו מנסה להרגיע את הסערה: לא התייחסתי ליחסי ישראל-מקסיקו

31.1.2017 / 12:12

ראש הממשלה ביקש להשקיט את הרוחות בעקבות התגובות הסוערות לדבריו בטוויטר מהם השתמע כי הוא תמך בבניית החומה בגבולה הדרומי של ארה"ב. "יש לנו יחסים טובים עם מקסיקו וימשיכו להיות לנו כאלה", אמר

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: יאיר דניאל

(נתניהו מתייחס לציוצו על מקסיקו אתמול בישיבת הסיעה)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נשא היום (שלישי) דברים בכנס בגני התערוכה בתל אביב וניצל את הבמה כדי להבהיר את הערכתו ליחסים בין ישראל למקסיקו. "אני לוקח את ההזדמנות הזו כדי להסביר ולהבהיר את הציוץ שלי על הגדר", אמר בהתייחסו לדברים שכתב בטוויטר, שמהם השתמע כי הוא תומך בהקמת החומה בגבול בין ארצות הברית לשכנתה מדרום.

"הצבעתי על ההצלחה המסחררת של גדר הביטחון של ישראל אבל לא הערתי על יחסי ישראל-מקסיקו", אמר. "יש לנו יחסים טובים עם מקסיקו וימשיכו להיות לנו כאלה. יש לי יחסים מצוינים עם הנשיא אנריקה פניה נייטו והם ימשיכו".

אתמול בישיבת סיעת הליכוד בכנסת אמר נתניהו כי "הנשיא טראמפ שיבח את הגדר שנבנתה בהנחייתי בגבולנו עם מצרים". לדבריו, טראמפ אמר כי הגדר בלמה כמעט לחלוטין את כניסת המסתננים לישראל. "אני אמרתי בתגובה שהוא צודק. ובתגובה לדבריי הוא עשה ריטוויט (שיתוף של ציוץ בטוויטר, ט"ש) לאותם דברים שאמרתי. מזה – פרשנים עשו תילי-תילים בתקשורת".

עוד בוואלה! NEWS:
סכנת האמוניה: "בשביל נסראללה לפגוע באנייה זה כמו מטווח ברווזים"
ברקת מתעקש, הזבל נערם - ותושבי ירושלים סובלים
אביו של החייל יפתח גריידי על דוקר בנו: "לא הייתה לו בעיה לגזול חיים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ישיבת ממשלה 29 בינואר 2017. אוהד צויגנברג, פול צלמים
"מי בכלל התייחס למקסיקו?". נתניהו, בישיבת הממשלה, השבוע/פול צלמים, אוהד צויגנברג

בהמשך דבריו בישיבת הליכוד אמר נתניהו כי פרשנים מאשימים אותו שפגע ביחסים עם המדינה שבמרכז אמריקה. "הם אומרים: 'פגעת במקסיקו, הרסת את היחסים איתם'. מי בכלל התייחס למקסיקו? היו לנו יחסים טובים איתם, יהיו לנו. גם כשיש לנו ויכוחים אמיתיים ולא מדומים, כמו ההצבעה שלהם באונסק"ו".

אמש זומן שגריר ישראל במקסיקו, יונתן פלד, לשיחה עם סגן שר החוץ במדינה בעקבות ציוצו של נתניהו. ממשרד החוץ הישראלי נמסר כי בשיחה סיכמו השניים להמשיך את המגעים במטרה להביא ליישוב ההדורים ולהמשך היחסים הטובים בין המדינות.

עוד קודם לכן, בצהרי היום, אמר שר החוץ של מקסיקו, לואיס וידגראי, כי ציוצו של נתניהו היה מעשה תוקפני. "מקסיקו היא ידידה טובה של ישראל, התייחסות נתניהו אינה מובנת", הוסיף. נשיא המדינה, ראובן ריבלין, צפוי לשוחח היום בטלפון עם נשיא מקסיקו, אנריקה פניה נייטו, בעקבות לחצים שהפעילו חברי הקהילה היהודית במדינה. גורמים מדיניים אמרו אמש כי ריבלין יביע בשיחה את הערכתה של ישראל לידידותה של מקסיקו.

נשיא מקסיקו אנריקה פניה נייטו, מקסיקו סיטי, 23 בינואר 2017. רויטרס
נשיא מקסיקו פנייה נייטו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully