וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ של מקסיקו: "ציוץ נתניהו תוקפני"; רה"מ: "לא פגעתי ביחסים"

30.1.2017 / 15:40

ראש הממשלה התייחס למחלוקת הדיפלומטית עם מקסיקו שנוצרה עם הציוץ שלו, שהביע תמיכה בהקמת חומה בינה לבין ארה"ב. הוא דחה את הטענות כי פגע ביחסים והאשים את התקשורת: "מסע ציד בולשביקי"

צילום: לע"מ, עריכה: יאיר דניאל

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שני) בישיבת סיעת הליכוד לציוצו על החומה שמבקש נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ להקים בגבול מקסיקו, ועל המחלוקת הדיפלומטית שנוצרה בעקבותיו, שבמסגרתה זומן שגריר ישראל במקסיקו לשיחת נזיפה. הוא דחה את הטענות כי פגע ביחסים עם מקסיקו והציג גרסה אחרת לחילופי הדברים עם טראמפ על החומה.

מנגד, שר החוץ של מקסיקו, לואיס וידגראי, הגיב לציוצו של נתניהו ואמר כי "מקסיקו היא חברה של ישראל, וציוצו של ראש הממשלה על החומה אינו מובן. המעשה מרגיש תוקפני". עוד הוסיף וידגראי כי באחריות ממשלת ישראל להבהיר ולתקן את עמדתה בנוגע לציוץ.

"הנשיא טראמפ שיבח את הגדר שנבנתה בהנחייתי בגבולנו עם מצרים", אמר נתניהו. "הוא אמר שהיא בלמה כמעט כליל את ההסתננות הבלתי חוקית לישראל. ואני אמרתי בתגובה שהוא צודק. ובתגובה לדבריי הוא עשה ריטוויט לאותם דברים שאמרתי". לדבריו, "מזה – פרשנים עשו תיל-תילים בתקשורת".

עוד בוואלה! NEWS:
ליברמן: "מי שמדליף מהקבינט הוא קרימינל, מדובר בעבירה פלילית"
הבית הלבן: "הלוואי שהיינו יכולים למחוק את השואה מההיסטוריה"
"זה לא נגמר בחוק ההסדרה": מאות מפגינים בירושלים נגד פינוי עמונה

ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם בוועידת השלטון המקומי וקק"ל בתל אביב. 24 בינואר 2017. קובי ריכטר – TPS, מערכת וואלה! NEWS
"מי בכלל התייחס למקסיקו? היו לנו יחסים טובים איתם". נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, קובי ריכטר – TPS

"אלה אותם פרשנים שאמרו קודם לכן שהייתי צריך לוותר על נכסים ביטחוניים ראשונים במעלה של ישראל למען יחסים טובים עם הנשיא הקודם שהיה בבית הלבן. ועכשיו הם אומרים: פגעת במקסיקו, הרסת את היחסים איתם. מי בכלל התייחס למקסיקו? היו לנו יחסים טובים איתם, יהיו לנו. גם כשיש לנו ויכוחים אמיתיים ולא מדומים, כמו ההצבעה שלהם באונסק"ו".

"אבל מה שההתמקדות התקשורתית כרגע עושה זה להסיט את הדעת מהדבר העיקרי – וזה ההצלחה הפנטסטית של הגדר שבנינו בדרום בבלימת ההסתננות, הצלחה של העולם ובראשם נשיא ארה"ב מכירים בה. אותי זה לא מפתיע. התקשורת השמאלנית מגויסת למסע ציד בולשביקי, שטיפת מוח ורצח אופי נגדי ונגד משפחתי. זה קורה יום-יום וערב-ערב. הם מייצרים עלינו מבול, אין מילה אחרת, של חדשות מזוייפות – מה שקוראים 'פייק ניוז'".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
שר החוץ של מקסיקו לואיס וידגראי. 4 בינואר 2017. AP
"מצפים מממשלת ישראל להבהיר". שר החוץ המקסיקני וידגראי/AP

מוקדם יותר גינה שר הביטחון אביגדור ליברמן בישיבת סיעת ישראל ביתנו את הדלפות התמלילים מהקבינט המדיני-ביטחוני ממבצע "צוק איתן" לתקשורת,. לדבריו, "מי שמדליף הוא קרימינל. עצם העובדה שמישהו הדליף פרוטוקולים של הקבינט לתקשורת, וברור שמישהו שמדליף, מדליף בכוונה מאוד מסוימת". הוא הוסיף כי "מדובר בעבירה פלילית".

בדבריו נדרש ליברמן לדוח המבקר על "צוק איתן", ששיחות בקבינט שמופיעות בו, הודלפו לכלי תקשורת, בהם "ידיעות אחרונות". שר הביטחון לשעבר משה יעלון האשים את יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט בהדלפות. "אני לא מתכוון לדון בדוח המבקר כל עוד הוא לא פורסם", אמר ליברמן, וטען כי "לקחו את הסוגיה הביטחונית והפכו אותה לסוגיה פוליטית. מי שמדליף לא דואג לביטחון, הוא פוגע בביטחון של מדינת ישראל ואני לא מתכוון לקחת בזה חלק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully