וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הלבן: "הלוואי שהיינו יכולים למחוק את השואה מההיסטוריה"

30.1.2017 / 15:30

ראש הסגל של טראמפ התקשה להסביר את ההודעה שפרסם הנשיא לרגל יום הזיכרון הבינלאומי לשואה, ואמר כי "סבלם של היהודים עצוב" והלוואי שלא היה מתרחש. ליברמן: "מקווה שמדובר בתקלה"

המועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ וראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך פגישתם בבניין טראמפ בניו יורק, ספטמבר 2016. לשכת העיתונות הממשלתית
הצהרה תמוהה של הבית הלבן. נתניהו וטראמפ בניו יורק, בשנה שעברה/לשכת העיתונות הממשלתית

ממשלו של דונלד טראמפ ספג ביקורת בעקבות ההצרה שפרסם לציון יום הזיכרון הבינלאומי לשואה, שבה לא הוזכרה השמדתם של שישה מיליון יהודים במלחמת העולם השנייה, או היהודים עצמם - ראש הסגל בבית הלבן ניסה להגן על תוכן הדברים של נשיא ארצות הברית. לדבריו, הוא "אינו מתחרט על המילים".

"הסבל שלו גרמה השואה, כולל כמובן סבלם של היהודים, הוא מאוד עצוב", אמר ריינס פריבוס בריאיון לרשת NBC. הוא ציין גם כי "אילו היינו יכולים למחוק זאת מספרי ההיסטוריה, היינו עושים, אך אנחנו לא יכולים לעזות זאת", בהתבטאות שנויה במחלוקת נוספת שעוררה תהיות.

היום התייחס להצהרה הבעייתית שר הביטחון אביגדור ליברמן, הגורם הישראלי הראשון שעושה זאת. שר הביטחון אמר בישיבת סיעתו בכנסת כי ממשל טראמפ הוא "ידידותי", ולכן הוא "מתייחס לזה כאל תקלה או אי-הבנה". לדבריו, "מקווה שבשנה הבאה הסוגייה היהודית תופיע. ברור שהשואה קרתה ליהודים".

עוד על טראמפ
עצומה המונית לביטול ביקור טראמפ בבריטניה: "יביך את המלכה"
סנאטורים רפובליקנים נגד צווי ההגירה: "יסייע לגיוס טרוריסטים"
טראמפ ומלך סעודיה שוחחו: "תומכים בהקמת אזורי חיץ בסוריה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully