וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוזיאון השואה נגד טראמפ: "הבנה של ההיסטוריה היא קריטית"

31.1.2017 / 3:55

המוזיאון בוושינגטון הבירה הצטרף לביקורת החריפה נגד הבית הלבן, בשל ההודעה לציון יום הזיכרון הבינלאומי לשואה, שלא הזכירה כלל יהודים או אנטישמיות. דובר הבית הלבן: "זה פתטי שנטפלים להודעה, הנשיא יצא מגדרו כדי להכיר בסבל"

באדיבות ערוץ 10

(בווידאו: השרה רגב מגנה על קיום הליכודיאדה במועד יום הזיכרון הבינלאומי לשואה)

מוזיאון השואה הלאומי של ארצות הברית בוושינגטון הבירה הגיב אמש (שני) בהודעה רשמית להצהרת הבית הלבן מיום שישי האחרון, שנמסרה לרגל יום הזיכרון הבינלאומי לשואה – שממנה נעדר כל אזכור ליהודים או לאנטישמיות. "הבנה מדויקת של ההיסטוריה היא קריטית על מנת ללמוד את הלקח ולכבד את הקורבנות", נמסר בהודעה, שהבהירה כי "השמדת היהודים הייתה נדבך מרכזי במדיניות הנאצית".

ההודעה מצטרפת לביקורת חריפה מצד ארגונים יהודיים רבים בארצות הברית, מימין ושמאל, על תוכן ההצהרה ועל התעקשותו של הבית הלבן שלא לתקנה גם לאחר הביקורת. במקביל, גם הסנאטורית הרפובליקנית סוזן קולינס הצטרפה לביקורת, וכתבה בחשבון הטוויטר שלה כי "השמטת העם היהודי בהצהרה על זיכרון השואה היא טעות היסטורית".

עוד בוואלה! NEWS:
הבית הלבן: "הלוואי שהיינו יכולים למחוק את השואה מההיסטוריה"
בהודעת טראמפ ליום השואה נעדר דבר פעוט אחד - רצח מיליוני יהודים
היהודים שגלו מאיראן לארה"ב חוששים מהצו של טראמפ: "לא מבדיל בין דתות"

שון ספייסר דובר הבית הלבן בתדרוך ראשון לכתבים , 23 בינואר 2017. AP
"זה פשוט מגוחך". ספייסר/AP

ממשל טראמפ ממשיך להגן על ניסוח ההצהרה הבעייתית, בטענה כי היא הכירה בזוועות השואה באופן הולם. אמש טען דובר הבית הלבן שון ספייסר כי "ההצהרה נכתבה בעזרתו של אדם יהודי, נצר למשפחת שורדי שואה". בתדרוך לעיתונאים, הוסיף ספייסר כי כלי התקשורת "נטפלים להצהרה, שביקשה לזכור את האירוע הטראגי שאירע ואת האנשים שמתו".

"זה פתטי שאנשים נטפלים להצהרה, זה פשוט מגוחך", המשיך ספייסר. לדבריו, "אני חושב שהוא (הנשיא דונלד טראמפ, ע"נ) הכיר בסבל שהיה, ורוצה לוודא כי הוא חקוק בזיכרונו של העם האמריקני". הדובר אף הוסיף כי "אני חושב שהוא מודע למה שאנשים אמרו, אבל אני חושב שבסך הכול הוא קיבל שבחים על כך".

"הנשיא יצא מגדרו כדי להכיר בשואה ובסבל שאירע, באנשים שהושפעו מכך ובאובדן החיים, וכדי להבטיח שאמריקה לעולם לא שוכחת מה כל כך הרבה אנשים עברו, בין אם הם יהודים, צוענים, גייז, נכים או כמרים", הבהיר ספייסר. דבריו התקבלו בגיחוך ברשתות החברתיות, שם משתמשים רבים טענו בהודעות דומות כי "אם הוא לא כלל יהודים בהודעה, לא נראה שטראמפ יצא מגדרו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully