וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישנים בחוץ בגשם": צווי פינוי הוצאו לקרוואנים באום אל-חיראן

30.1.2017 / 0:24

מאז המהומות האלימות ביישוב הבדואי שבנגב ישנו תושביו באוהלים שהקימו, אך אלה התעופפו בשל תנאי מזג האוויר הקשה ששרר בסוף השבוע. קרוואנים שנתרמו להם יפונו גם הם בהוראת הרשויות והתושבים חסרי אונים. "אין לנו מקום אחר"

צילום: בני בן סימון, עריכה: יאיר דניאל

עשרה ימים חלפו מאז מהומות היישוב הבדואי אום אל-חיראן שפרצו במחאה על הריסת הבתים, ובמהלכן דרס למוות יעקוב אבו אל-קיעאן את השוטר ארז לוי, נורה ונהרג. מאז הריסת הבתים נאלצו תושבי הכפר ללון באוהלים, אך אלה התעופפו בשל מזג האוויר הקשה ששרר באזור. שלשום (שבת) נתרמו למקום שני קרוואנים למי שנותרו בלי קורת גג. אלא שפקחים של מנהל מקרקעי ישראל ואנשי יחידת יואב של המשטרה הגיעו היום, מדדו וצילמו את הקרוואנים והצמידו להם צווי התראה לפני פינוי.

תושבי הכפר מעידים כי הלילות האחרונים עברו בתנאי מזג אוויר קשים במיוחד. "לא רק שהבתים נהרסו, התושבים נותרו ללא חשמל ומים", סיפר אכרם אבו אל-קיעאן. "היו פה אוהלים, ששם שמרנו ציוד, ואנשים אפילו ישנו שם, אבל הם קרסו, בדקה ה-90 הצלחנו לצאת מהאוהלים". בקרוואנים, לדבריו, מתכוונים לשכן את כל מי שביתם נהרס, "אין מנוס מזה, אין להם איפה לישון, בקרוואנים ישנו ילדים ונשים".

לקריאה נוספת:
סערה במליאה: הכנסת דחתה הקמת ועדה לחקירת אירועי אום אל-חיראן
תחת אבטחה כבדה: דורס השוטר באום אל-חיראן הובא למנוחות בחורה
המשטרה נותרת בעמדתה: יש ראיות שהדריסה בכפר הבדואי היא פיגוע

פקחים של מנהל מקרקעי ישראל הוציאו צווי הריסה לקרוואנים שהוצבו באום אל-חיראן. בני בן סימון
צו פינוי שהוצמד לאחד הקרוואנים/בני בן סימון

סלים אבו אל-קיעאן הרחיב על הלילה הקשה. "יותר מעשרה ימים אחרי יום רביעי השחור, את התאריך נזכור לדורי דורות, הבאנו אוהלים כדי שיהיה לאנשים איפה לגור. אתמול העברנו את הלילה בגשם ובקור העז והאוהלים עפו בגלל הרוחות", העיד והוסיף כי חלק נשארו ללון תחת כיפת השמיים. אנחנו מנסים לסדר את האזור, לשקם את המשפחה, יש פה 30 גברים, נשים וילדים שנשארו בלי קורת גג עקב ההריסות". לדבריו, "אין לנו מקום אחר, יהרסו לנו ואנחנו נבנה שוב".

סלים הוא גם חברו של יעקוב אל-קיעאן ודיבר עמו זמן קצר לפני שדרס ונורה למוות. "הוא עודד אותי ואמר לי 'בלי שום אלימות'. שיהרסו את הבית, אני יכול לבנות את הבית שוב פעם". לדברי סלים, זו המילה האחרונה שיעקוב אמר לו.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
אקראם אבו אל קיאן, קרוואנים באום אל חיראן, שבועיים לאחר הריסת הבתים. 29 בינואר 2017. בני בן סימון
הובאו ליישוב בתרומה. הקרוואנים באום אל-חיראן/בני בן סימון

יעקוב אבו אל-קיעאן הובא למנוחות ביום שלישי שעבר בנוכחות אלפים בבית העלמין ביישוב הבדואי חורה, תחת אבטחה כבדה של המשטרה. השוטרים הוצבו הרחק מאזור הקבורה כדי להימנע מחיכוך עם המשתתפים בהלוויה. הלווייתו נערכה לאחר שבית המשפט העליון הורה למדינה למסור את גופתו של אל-קיעאן למשפחתו.

תושבי הכפר אום אל-חיראן פונו מאדמתם ליד קיבוץ בית קמה לפני 60 שנה על ידי הממשל הצבאי. הם הועברו לשטח הנוכחי אחרי שהובטח להם כשטח קבע אבל החל משנת 2003 המדינה דורשת מהם לפנותו בטענה כי מדובר בהשתלטות בלתי חוקית על אדמות מדינה. אנשי שבט אבו אל-קיעאן, המתגוררים באום אל-חיראן, טוענים כי המושל הצבאי באותם ימים כתב מסמך רשמי שמאשרר את חזקת התושבים על האדמה.

(עדכון ראשון: 22:09)

סלים אבולקיאן, צו הריסה מרשות מקרקעי ישראלי באום אל חיראן, שבועיים לאחר הריסת הבתים. 29 בינואר 2017. בני בן סימון
תושב הכפר מצביע על הצו. אום אל-חיראן, היום/בני בן סימון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully