וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק תקף את נתניהו ובנט: מנהיגות פסימית, פסיבית וקורבנית

29.1.2017 / 21:41

באירוע פעילי מפלגת העבודה תקף ברק את ההצעות להחלת ריבונות ביהודה ושומרון ואמר כי פירוש הדבר הוא "לאנוס את החוק הישראלי". הרצוג שיבח את ברק על שהוא משמיע קול בסוגיות ציבוריות אך קרא לו "לרדת מהיציע ולהצטרף"

עריכת וידאו: רן צימט

(ברק בריאיון לאולפן וואלה! TALK בסוף השבוע האחרון)

ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק המשיך היום (ראשון) במתקפה על ראש הממשלה, בנימין נתניהו, וממשלת הימין. "יש לנו מנהיגות שתקועה בהלוך רוח של פסימיות, פסיביות וקורבניות", אמר ברק באירוע של פעילי מפלגת העבודה. "נתניהו ובנט פוגעים בביטחון המדינה במקום לחזק אותו", הוסיף ברק והתייחס בעיקר למדיניות בנושא הישראלי-פלסטיני ולהמשך הרחבת ההתנחלויות המבודדות.

"אין שום סיכוי שהעולם יתרגל לאוטונומיה", אמר ברק על רקע יוזמות שונות בממשלה להחלת ריבונות ביהודה ושומרון. "היעד של מדינה אחת מתנגש עם החוק הישראלי. אי אפשר לקבל את זה בלי לאנוס את החוק הישראלי ובנט וביבי מבינים היטב שכדי להגיע ליעדים האלה מוכרחים לטפח בציבור חרדה ותחושת חירום תמידית וקיומית שאינה נפסקת אף רגע", הוסיף.

ברק נשא דברים לצדו של יו"ר מפלגת העבודה, יצחק הרצוג, בכנס של פעילי "הזרם המרכזי" המייצגים עמדות נציות בדרך כלל ומקדמים הקמת גוש מרכז-שמאל כדי להחליף את הליכוד בשלטון. הרצוג קרא לברק לחזור למפלגת העבודה ואמר כי "אני שמח מאוד שאתה, אהוד, חוזר לפעילות ציבורית וקורא לך לחזור ולהצטרף למפלגת העבודה".

עוד בוואלה! NEWS:
מקורבים לחקירה: "שיחות נתניהו ומוזס הוקלטו כדי להשמיען לשרה"
דור הובאה למנוחות לצד בניה: "אם למופת, לביאה אמיתית"
טראמפ מגיב לביקורת נגדו: "תראו את התוהו ובוהו באירופה"

אהוד ברק במפגש עם אנשי מפלגת העבודה , 29 בינואר 2017. קובי ריכטר, תצפית TPS
"בנט וביבי מטפחים תחושת חרדה קיומית". ברק, הערב/תצפית TPS, קובי ריכטר

ברק פרש את ראיית עולמו המדינית-ביטחונית בימים אלה והתמקד בראש הממשלה וביו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, והזהיר כי הם מובילים את ישראל למדינת אפרטהייד. "האג'נדה האמיתית מתחת למסכי העשן והתעתוע היא של מדינה אחת עם רוב ערבי, אפרטהייד ומלחמת אזרחים וזה איום ממשי על עתידה של הציונות", אמר.

"האג'נדה הזו היא המשך שליטה בכל השטח. ישראל מצפה שהעולם יתרגל לסידור הזה ועל ידי סיפוח זוחל ושיטתי המצב ייהפך בלתי הפיך וכך נשלוט בכל ארץ ישראל. הבעיה שזה מתנגש עם המציאות", הוסיף ברק. לדבריו, "החיים זה בתוך זה הם מתכון ודאי לדימום במשך דורות. ראו את בלפסט, בוסניה ויוהנסבורג".

הרצוג, הנמצא בימים אלה בשפל חסר תקדים מבחינת מעמדו במפלגת העבודה, נתן את חסותו לאירוע של ברק, למרות ההערכות שהוא עשוי בסופו של דבר להתמודד על ראשות המפלגה שוב. הרצוג התייחס במהלך האירוע לפעילותו הענפה של ברק בטוויטר בחודשים האחרונים ואמר כי "אתם מקבלים כאן את ראש האופוזיציה וראש האופוזיציה בטוויטר - שניים במחיר אחד".

חבר הכנסת נחמן שי יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג ואהוד ברק במפגש עם אנשי מפלגת העבודה , 29 בינואר 2017. קובי ריכטר, תצפית TPS
"נהנה מהציוצים שלך". ברק והרצוג, הערב/תצפית TPS, קובי ריכטר

לדברי הרצוג, "אני נהנה מאוד מהציוצים שלך, ואין לי ספק שהם מהדהדים בציבור ובבלפור. אבל החברים פה מצפים שתרד מהיציע ותצטרף. ציוצים וטוויטר זה לא חזות הכול". עם זאת, הרצוג לא שכח לעקוץ את קודמו בתפקיד, ואמר לו "ה-DNA של המפלגה לא באמת השתנה מאז היום שבו נטשת אותנו עם שמונה מנדטים בכנסת. אבל היום היא גדולה עם עשרים וארבעה מנדטים. לא שמונה, לא תשעה עשר, אלא עשרים וארבעה חברי כנסת שיושבים בכנסת ישראל".

לאירוע הגיע גם האלוף (במיל') יום טוב סמיה, שהודיע בסוף השבוע על הצטרפותו למפלגת העבודה. יחד עם סמיה גם הודיע גם האלוף (במיל') עמירם לוין על מהלך דומה והרצוג חשף היום כי גם ראש המועצה לביטחון לאומי לשעבר, תת-אלוף (במיל') דני ארדיטי הצטרף באחרונה למפלגה.

יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג ואהוד ברק במפגש עם אנשי מפלגת העבודה , 29 בינואר 2017. קובי ריכטר, תצפית TPS
"המפלגה לא השתנתה מאז היום שבו נטשת". ברק והרצוג, במהלך האירוע/תצפית TPS, קובי ריכטר
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully