וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיראקי שנעצר בנמל לא כועס על טראמפ: "ארה"ב - ארץ החירות"

חמיד חאלד דרוויש, שעבד כמתורגמן עם צבא ארה"ב במשך עשור, היה בין הנפגעים מהחלטות הנשיא החדש. בעקבות עתירה של ארגון זכויות אזרח, הוא שוחרר והודה על גורלו: "האומה הנהדרת ביותר"

צילום: עמרי נחמיאס באמצעות הסמארטפון של וואה-ווי, עריכה: שניר דבוש

חמיד חאלד דרוויש, אזרח עיראקי שעבד כמתורגמן עם צבא ארצות הברית במשך עשר שנים, נעצר אתמול (שבת) כשנחת בנמל התעופה על שם ג'ון קנדי בניו יורק. על אף שהיה בידיו אשרת כניסה, הוא נכנס בשערי ארצות הברית לאחר הצווים שפרסם הנשיא דונלד טראמפ להגבלת כניסת מהגרים ופליטים משבע מדינות מוסלמיות, בהן עיראק.

לדרוויש היה גרין קארד מאחר שהוא ספג איומים על חייו במולדתו בשל עבודתו עם ארצות הברית, והוא הגיע יחד עם אשתו ושלושת ילדיו כדי להתחיל בחייהם החדשים. רשויות ההגירה המבולבלות מצווי טראמפ לא ידעו מה לעשות בו ועצרו אותו למשך כמה שעות, עד שעתירה של ארגוני זכויות אזר הביאה לשחרורו.

אסיר תודה על שעזב את מולדתו המפוררת והמדממת אל מקום טוב יותר, אמר דרוויש הנרגש כי "בעיראק, כולם יודעים שארצות הברית היא ארץ החירות". דרוויש בן ה-53, שסייע לצבא ארצות הברית מ-2003 ועד 2013, אמר כי הוא אינו כועס על ההחלטה להחזיקו במעצר. "ארצות הברית היה האומה הגדולה ביותר שיש", אמר עם צאתו מנמל התעופה.

העותר השני היה חיידר סמיר עבד אל-חליק א-שוואי, בן 33. הוא בעלה של אישה עיראקית שעבדה עבור חברה אמריקנית פרטית בעיראק ומתגוררת כבר ביוסטון. כמו דרוויש, גם הוא שוחרר כעבור כמה שעות.

לקריאה נוספת בנושא
אירופה נגד טראמפ: "מאבק בטרור לא מצדיק לחשוד באוכלוסייה שלמה"
ארה"ב: בית משפט פדרלי עצר חלק מתכנית ההגירה של טראמפ
השליפה של טראמפ יצרה כאוס - שמוחק את האתוס האמריקני

חמיד חאלד דרוויש, אזרח עיראקי שהוחזק בנמל התעופה קנדי בניו יורק לאחר שחרורו, 28 בינואר 2017. טוויטר, צילום מסך
אינו נוטר טינה. דרוויש בנמל התעופה בניו יורק, הלילה/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully