וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגב הודיעה על התנגדותה - והסכם התרבות עם האיחוד הוסר מסדר היום

29.1.2017 / 12:22

שרת התרבות והספורט גילתה כי הסכם שיתוף הפעולה עם האיחוד האירופי Creative Europe, שעליו היא חתומה, מחריג מוסדות ואמנים מעבר לקווי 67'. לאחר שהבהירה לנתניהו כי תתנגד לכך, הוסרה הצעת ההחלטה מסדר היום של הממשלה

השרה מירי רגב וראש הממשלה בנימין נתניהו , הכנסת 25 בינואר 2017. נועם מושקוביץ
"מתנגדת לחרם על יהודה ושומרון". רגב ונתניהו/נועם מושקוביץ

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט הבוקר (ראשון) להסיר מסדר היום של ישיבת הממשלה החלטה על הצטרפות להסכם תרבות עם האיחוד האירופי. זאת בשל התנגדותה של שרת התרבות והספורט מירי רגב להחרגת מוסדות תרבות בהתנחלויות מן ההסכם. משרדה של רגב אמנם חתום בהצעת ההחלטה כמי שתומך במהלך, אותו מוביל משרד החוץ, אך רגב טוענת כי גילתה הבוקר על כך שההסכם "מחרים את יהודה ושומרון" ובהמשך הבהירה לנתניהו כי היא תתנגד להסכם.

"שרת התרבות והספורט מירי רגב תומכת בשיתופי בפעולה בינלאומיים בתחום התרבות. עם זאת, במידה וההסכם שמציע משרד החוץ כולל חרם של יהודה ושומרון, השרה רגב תתנגד לו", נמסר מלשכתה. רגב שוחחה הבוקר עם ראש הממשלה בנושא ובעקבות כך ההצעה הוסרה מסדר היום בשלב זה.

לקריאה נוספת:
נתניהו: "עמדתנו הרשמית – שגרירות ארה"ב צריכה לעבור לירושלים"
הקהילה היהודית במקסיקו נגד נתניהו: "דוחים על הסף את דבריו על החומה"
בירושלים כמו בוושינגטון, הקוסמים הגדולים מנסים להעלים את הפלסטינים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההסכם אינו חל מעבר לקווי 67'. היכל התרבות בקריית ארבע/מערכת וואלה!, צילום מסך

הצעת ההחלטה מבקשת לצרף את ישראל לתכנית בשם "Creative Europe", שמעודדת שיתוף פעולה בתחום התרבות והתקשורת בין מדינות האיחוד האירופי למדינות שמחוצה לו, וכוללת שיתוף פעולה בתחום התיאטראות, הקולנוע, טלוויזיה, אמנות ועוד. מוסדות תרבות מישראל שישתתפו בתכנית יוכלו להתמודד על מענקים של מיליוני אירו.

מהצעת ההחלטה עולה כי ההסכם כולל סעיף המחריג את תחולתו ממוסדות תרבות או יוצרים מעבר לקווי 67', בנוסח זהה לסעיף בהסכם המדע המחקר והפיתוח הורייזן 2020 (Horizon 2020), שנחתם עם האיחוד האירופי ב-2014. בהסכם זה ישראל למעשה קיבלה את החרגת ההתנחלויות בגדה המערבית, מזרח ירושלים ורמת הגולן מההסכם - אך צירפה מכתב הסתייגות ובו הבהירה כי היא שומרת על עמדתה העקרונית "חרף הפערים שיש בין ישראל והאיחוד האירופי בעניין".

הצעת ההחלטה לגבי תכנית התרבות הופצה לשרים כבר בסוף השבוע שעבר. על ההצעה נכתב היא זוכה לתמיכה מצד שרת התרבות, שר האוצר ושר הכלכלה. ואולם רק הבוקר, לאחר הפרסום ב"הארץ", הודיעה רגב כי היא לא תסכים לקידום ההחלטה ודרשה להסירה מסדר היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully