וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתניעים את היחסים: טראמפ ופוטין ישוחחו מחר לראשונה

27.1.2017 / 10:08

שני המנהיגים, שידועים בכוונתם ההדדית לחזק את הקשר בין המעצמות, טרם נפגשו פנים מול פנים. לאורך קמפיין הבחירות של טראמפ הרעיפו זה על זה מחמאות רבות. מלבד פוטין, טראמפ צפוי לקיים שיחה גם עם אנגלה מרקל

עריכה: שניר דבוש

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ צפויים לקיים לראשונה שיחת טלפון ביום שבת - כך הודיע הבוקר (שישי) דובר הקרמלין, דימטרי פסקוב. עם זאת, טרם ידוע מתי ייפגשו שני הנשיאים פנים מול פנים. כמו כן, דווח כי טראמפ יקיים שיחה באותו יום גם עם קנצרלית גרמניה, אנגלה מרקל. על פי הערכתו של גורם המעורה בנושא, השיחה תעסוק ביחסי רוסיה ואוקראינה.

בין הנשיאים שוררים יחסים אוהדים במיוחד, שעשויים להביא לתקדים בחיזוק קשר בין רוסיה לארצות הברית. לפני כשבועיים, טען הנשיא הרוסי כי מי שמפיץ טענות מזויפות לגבי טראמפ "יותר גרוע מזונות". כמו כן, אמר פוטין כי הוא מקווה שוושינגטון ומוסקבה יוכלו בסופו של דבר לשים את פרק יחסיהם הרעים מאחוריהם ו"לחזור לשגרה". הנשיא הרוסי אף ביקש להבהיר בעבר כי ברק אובמה אינו רלוונטי עוד עבורו, והמשך היחסים "יהיו מבוססים על מדיניות החוץ של ממשלו של הנשיא טראמפ".

עוד בנושא:
פוטין: מי שמפיץ ידיעות כוזבות על טראמפ "יותר גרוע מזונות"
טראמפ על העברת השגרירות לירושלים: "לא רוצה לדבר על זה כרגע"
בכירי משרד החוץ האמריקני התפטרו; "מחאה נגד טראמפ"

בוטלה הפגישה בין טראמפ לנשיא מקסיקו. רויטרס
"פוטין הוא אדם חכם". טראמפ/רויטרס

גם מצידו של טראמפ נשמעו מחמאות רבות כלפי רוסיה טרם כניסתו לתפקיד. בסוף דצמבר האחרון שיבח הנשיא הנכנס את פוטין על החלטתו שלא לגרש דיפלומטים אמריקנים ממדינתו בתגובה להחלטת אובמה לבצע מהלך דומה בארצות הברית. "זה היה מהלך נהדר מצד פוטין להמתין. תמיד ידעתי שהוא אדם חכם", כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו.

חילופי המחמאות לא הגיעו רק לאחר בחירתו של טראמפ לתפקיד, שכן כבר לפני שנה, כשזה עוד ניהל את קמפיין הבחירות שלו, שיבח פוטין את המועמד הרפובליקני על רצונו להדק את היחסים. "הוא אדם מאוד צבעוני, מאוד מוכשר – אין לי ספק בכך", אמר. "כמו שאנו רואים זאת היום, הוא בהחלט מוביל את המרוץ לנשיאות. הוא אמר כי הוא רוצה לקדם את היחסים עם רוסיה ולהעמיק אותם, איך אנו יכולים שלא לקבל בברכה אמרה כזו? כמובן שאנו מברכים על כך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בחוות סוסים בסכנת הכחדה, אורנבורג, רוסיה, אוקטובר 2016. רויטרס
"מקווה שהיחסים בין ארצות הברית לרוסיה יוכלו לחזור לשגרה". פוטין/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully