וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין: מי שמפיץ ידיעות כוזבות על טראמפ "יותר גרוע מזונות"

נשיא רוסיה דחה את הדוח הלא מאומת שטוען כי רוסיה אספה מידע על הנשיא האמריקני הנכנס. הוא טען כי מדובר בתרמית. כמו כן, הוא אמר כי הוא מקווה לחדש את היחסים בין מוסקבה לוושינגטון ולהשיבם למסלולם

עריכה: שניר דבוש

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר היום (שלישי) כי מי שמפיץ טענות מזויפות לגבי נשיא ארצות הברית הנבחר דונלד טראמפ "יותר גרוע מזונות". הוא הוסיף כי הדוח הלא מאומת שטוען כי רוסיה אספה מידע על הנשיא האמריקני הנכנס הוא תרמית. פוטין, שטוען שמעולם לא פגש את טראמפ, אמר כי הוא מקווה שמוסקבה ו-וושינגטון יוכלו בסופו של דבר לשים את פרק יחסיהם הרעועים מאחוריהם ולחזור לשגרה.

פוטין התייחס לדיווחים שלפיהם היא מחזיקה במידע רגיש על נשיא ארצות הברית הנבחר. במסיבת עיתונאים במוסקבה האשים נשיא רוסיה את ממשל אובמה בניסיון לחתור תחת הלגיטימיות של טראמפ באמצעות הפצת טענות כוזבות. פוטין הדגיש כי המסמך, שבו נאספו טענות לפעילויות מיניות של טראמפ במלון במוסקבה, מזויף. "האליטות שהולכות הביתה, לא יכולות להפסיד בכבוד וחייבות להרוס כל מה שבדרכן בשקרים והמצאות", אמר והמשיך: "אלה אותן האליטות שמנסות להרוס את הקשרים בין רוסיה לארצות הברית רגע לפני העזיבה ואין תקדים לכך".

בקרמלין כבר הכחישו את הטענות וכינו זאת בעבר "שטויות מוחלטות". הם טענו כי המסמך הרגיש שהוצג לטראמפ "מזויף". גם הנשיא הנבחר אמר דברים דומים. "אלו חדשות מזויפות - ציד מכשפות פוליטי מוחלט", טען.

לקריאה נוספת:
עוד בטרם נכנס לתפקיד: הלגיטימיות של טראמפ כנשיא מוטלת בספק
טראמפ נגד טראמפ: השחקן שמרגיז את הנשיא הנבחר ישתתף בעצרת נגדו
ראש ה-CIA היוצא במסר לטראמפ: "בחן את דבריך - והיזהר עם רוסיה"

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בנאום לרגל השנה החדשה, 31 בדצמבר 2016. רויטרס
מקווה שוושינגטון ומוסקבה יוכלו לחזור לשגרה. פוטין/רויטרס

מיד לאחר פרסום הטענות נחשף כי כריסטופר סטיל, חבר לשעבר בסוכנות הביון הבריטית, הוא האחראי לחיבור המסמכים המביכים. סטיל בן ה-52, מייסד הארגון Orbis, נמלט מביתו לאחר ששמו דלף לעיתונות כמי שעומד מאחורי המסמך המדובר. לפי מקורות המקורבים לו, הוא הביע חשש מתגובה, נקם מצד רוסיה.

מוקדם יותר היום אמר שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב כי הטענות על תקיפות סייבר רוסיות הן מפוברקות. במסיבת עיתונאים טען כי סוכנויות המודיעין האמריקניות שניסו להוכיח שלטראמפ יש קשרים עם רוסיה, לא הצליחו למצוא דבר ועל ראשיהן להתפטר. השר גם תיאר את הסוכן הבריטי שחתום על מסמך המידע על טראמפ הוא שרלטן.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
דונלד טראמפ הנשיא הנבחר של ארה"ב במסיבת עיתונאים בארה"ב, 11 בינואר 2017. רויטרס
"באזפיד היא ערימת זבל כושלת ו-CNN מנפחים זאת". טראמפ/רויטרס

ראש קהילת המודיעין האמריקנית, ג'יימס קלאפר, טען בשבוע שעבר כי הוא אינו סבור שהדלפה זו הגיעה מתוך המודיעין האמריקני. "חשוב לי להדגיש כי המסמך אינו של קהילת המודיעין האמריקנית, ואיני מאמין שההדלפה הגיעה מקהילת המודיעין", כתב בהצהרה שפרסם. "קהילת המודיעין לא הביעה את דעתה לגבי אמינות המסמך, ולא נשענו עליו בשום דרך כדי לגבש את מסקנותינו".

במסיבת העיתונאים הראשונה שכינס טראמפ מאז ניצחונו ביום רביעי, התייחס לדיווחים. הוא טען כי CNN פרסמו את המסמך אף שרק האתר "באזפיד" פרסם את המסמך במלואו. בתדרוך הוא התווכח עם כתב CNN ואמר: "באזפיד היא ערימת זבל כושלת ו-CNN יוצאים מגדרם כדי לנפח את זה. זו בושה". בשלב זה, פנה אליו עיתונאי CNN ג'ים אקוסטה ואמר: "אתה תוקף את הארגון שלנו, אפשר לשאול שאלה?". אלא שבמשך דקות ארוכות סירב טראמפ לענות לאקוסטה והטיח בו: "אל תהיה חצוף, לא. אתם חדשות מזויפות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully