וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכז מודיעין לשעבר נאשם בלקיחת שוחד מפלסטינית בתמורה לסיוע משטרתי

26.1.2017 / 16:00

יניב קירמה, תושב אזור ירושלים בן 45, נאשם שקיבל כאלף שקלים מפלסטינית השוהה בישראל שלא כדין. בתמורה הבטיח לסייע לה ולבעלה מול המשטרה. לאחר שנודע המקרה הוא פוטר מהארגון

בית משפט מחוזי ירושלים, דצמבר 2011. עומר מירון
בית המשפט המחוזי בירושלים/עומר מירון

המחלקה לחקירות שוטרים הגישה היום (חמישי) כתב אישום לבית המשפט המחוזי בירושלים נגד רכז מודיעין לשעבר במרחב דוד בבירה, בגין לקיחת שוחד מתושבת פלסטינית במזרח ירושלים השוהה בישראל שלא כדין. לפי האישום, יניב קירמה, תושב אזור ירושלים בן 45, קיבל יותר מאלף שקלים מהפלסטינית בשנים 2014-2013. הכסף הועבר לו בדרכים שונות ובכמה הזדמנויות בתמורה לסיוע שהיה אמור להעניק לה. לאחר שהתברר המקרה הוא פוטר מהמשטרה.

בכתב אישום שהוגש על ידי עו"ד איילת רזין בית-אור, נכתב כי קירמה קיבל בכמה הזדמנויות סכומים של מאות שקלים מאותה פלסטינית השוהה בישראל עם בעלה. באחד המקרים היא השאירה לו מעטפה עם כ-400 שקלים בבית מרקחת בסמוך לשער יפו בבירה. במקרה אחר היא הכניסה לו לכיס כ-300 שקלים מבלי שחש בכך. לרגל יום הולדתו של קירמה, הוא קיבל מאותה אישה בושם בשווי של 250 שקלים. בהזדמנות אחרת קיבל בקבוק בושם נוסף. במקרה נוסף העבירה הפלסטינית לקירמה 400 שקלים באמצעות פועל ניקיון שאותו פגש במרכז העיר ירושלים.

עוד בוואלה! NEWS:
עישון קנאביס יהפוך לחוקי? כל מה שצריך לדעת על המדיניות החדשה
יעלון מחריף את הטון נגד בנט: "הנזק שגרם 'שר ההדלפות' חמור"
נדחה בשבועיים משפט הישראלי שעצור במדינה ערבית: "נוכל להשיג הכופר"

שער יפו, העיר העתיקה, ירושלים. פברואר 2016. AP
באחד המשקרים השאירה לקירמה מעטפת כסף בבית מרקחת ליד שער יפו/AP

על פי האישום, קירמה היה זה שיזם את הקשר עם הפלסטינית, ובאחד המקרים אף אמר לה שהוא זקוק לסיוע כלכלי. קירמה הבטיחה לסייע לה בכל הנוגע למגע עם המשטרה, אלא שלמעשה הוא כלל לא סייע לה אלא רק יצר מצג שווא כאילו הוא פועל למענה. כך למשל, לאחר שבעלה נעצר, פנתה הפלסטינית לקירמה שהבטיח לסייע לה. לאחר שהחוקר המטפל בעניין אמר לו כי הבעל אמור להשתחרר סיפר על כך קירמה לפלסטינית כשהוא מציג את עצמו, בשקר, כמי שאחראי לשחרור.

קירמה אף אמר לה שידאג להשגת אישור שהייה בעבורה, אבל לא עשה דבר כדי לסייע. לקראת סוף שנת 2014 נעצרה הפלסטינית בחשד לשהייה בלתי חוקית בישראל. בעלה יצר קשר עם קירמה וביקש את עזרתו. קירמה השיב כי ינסה לבחון כיצד ניתן לסייע לו, אך גם במקרה זה לא פעל כדי לסייע לה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully