וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון מחריף את הטון נגד בנט: "הנזק שגרם 'שר ההדלפות' חמור"

26.1.2017 / 11:35

שר הביטחון לשעבר ממשיך לתקוף את חברו לקבינט בזמן מבצע "צוק איתן", בטענה כי הדליף את תמלילי הישיבות. "בקודש הקודשים של הקבינט ידברו לפרוטוקול? מנהיגות ממלכתית לא עושה פוליטיקה מביטחון לאומי"

עריכה: יאיר דניאל

שר הביטחון לשעבר משה יעלון המשיך הבוקר (חמישי) בקו הביקורתי נגד שר החינוך נפתלי בנט, והתייחס אליו במרומז בטוויטר. "הנזק שגרם 'שר ההדלפות' חמור", כתב, בהתייחס להדלפת תמלילי הקבינט המדיני-ביטחוני בתקופת מבצע "צוק איתן" השבוע. "בקודש הקודשים של הקבינט ידברו לפרוטוקול? מנהיגות ימנית, ממלכתית וביטחונית לא עושה פוליטיקה מביטחון לאומי".

בשלושת הימים האחרונים מחריף הטון הביקורתי של יעלון, שהיה שר הביטחון בעת המבצע, כלפי בנט, שהיה שר הכלכלה וחבר בקבינט. מדובר בהתבטאות שלישית השבוע על רקע פרסום תמלילים מתוך דוח מבקר המדינה על "צוק איתן", שצפוי להתפרסם בשבועות הקרובים.

בתמלילים שפורסמו השבוע, עלה כי יעלון אמר בזמן ישיבת קבינט ב-27 ביולי: "אתה לא תנהל לי את הצבא, אתה לא תבוא לי מהשטח ותגיד לי עושים ככה או לא עושים ככה, שמעת?". בנט השיב לו: "אני כן, אם לא מדווחים אמת". יעלון ענה: "אני מדווח אמת" ובנט טען: "עד עכשיו לא ידענו על הפסקת אש". בתגובה, שאל אותו יעלון: "אני צריך לתת לך דין וחשבון?", ובנט השיב: "בוודאי".

השר משה בוגי יעלון וח"כ נפתלי בנט בהצבעה על חוק הרחבת הממשלה, מאי 2015. נועם מושקוביץ
"פוליטיקאים מהדוח מנסים לקושש לייקים". יעלון ובנט/נועם מושקוביץ

גם אתמול תקף יעלון את בנט מבלי לנקוב בשמו. "אני אומר לכם באחריות, שטוב שלא נגררנו אחרי הפופוליזם ההרסני והמסוכן של חלק מחברי הקבינט. הילדותיות וחוסר האחריות שלהם הייתה משאירה את צה"ל עד היום בעזה במחיר כבד ביותר ובתוצאות רעות מכל בחינה", אמר בנאומו באוניברסיטת חיפה. "אני אומר לכל אזרח במדינה: מזל שההגה היה בידיהם של ראש הממשלה, של הרמטכ"ל ושלי. 48 שנים אני נלחם למען המדינה שלנו. אז עם כל הכבוד, שלא יבואו המתלהמים והמדליפים וילמדו אותי מזה ניצחון. אם היינו מקשיבים לאותם מתלהמים ומדליפים בקבינט בנושא טרור היחידים היינו מוצאים עצמינו באינתיפאדה שלישית".

בתחילת השבוע נאמו השניים בכנס המכון למחקרי ביטחון לאומי, וגם שם יצא יעלון נגד בנט. "לצערי, אני רואה היום בבוקר פוליטיקאים המדליפים מהדוח כדי לקושש עוד לייקים בטוויטר ובפייסבוק. מי שעושה זאת לא ראוי למנהיגות". הוא הוסיף: "אם היינו פועלים ב'צוק איתן' לפי סקרים היינו שקועים בביצה העזתית. צוק איתן היה מערכה קשה כמו כל מלחמה, רבים איבדו את חייהם. הגדרנו במדויק, טרם המערכה, את יעדיה והשגנו אותם. מאז חמאס חלש ומורתע והדרום נהנה משקט חסר תקדים. זו דוגמה למנהיגות אחראית ושקולה שמחזיקה ידיים על ההגה, גם כשיש פוליטיקאים שיורים בתוך הנגמ"ש ומפיחים רוחות בציבור".

גם שר הבינוי יואב גלנט השתתף בכנס, ויצא נגד יעלון בדבריו שנשא אחריו. "מי שמצליח להנהיג מבצע צבאי כושל כל כך, המניב תוצאות עגומות בשטח, אל לו לרוץ למצלמות ולהטיף על מנהיגות, ואל לו להתיימר להציג עצמו כחלופה שלטונית. במבצע צוק איתן, לאורך 55 יום הובילה מערכת הביטחון בראשות שר הביטחון לשעבר פעולה כושלת על פי כל סטנדרט אשר הצבנו לעצמנו אי פעם", אמר. "מה שנגלה בפנינו במבצע צוק איתן הוא חוסר היערכות חמור והססנות בהפעלת הכוח מצד הדרג הצבאי, והתרשלות בפיקוח על המערכת הצבאית של שר הביטחון הקודם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully