וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כולם רוצים תמונה של "הצדיק": תיעוד קבלת הפנים לרב פינטו

26.1.2017 / 0:24

אלפי חסידיו של הרב ששוחרר מהכלא הגיעו לקברו של רבי שמעון בר יוחאי במירון כדי לראותו לראשונה זה תקופה ארוכה. הם טיפסו על הגדרות, צילמו בסמארטפונים וייחלו לברכה. "הכל מאחורינו, אנחנו ממשיכים הלאה עם ראש מורם", אמרו

עריכה: ניב מעוז

"הרב צדיק", "הרב קדוש", "שום דבר לא קרה, וכל מה שאמרו שקרה כבר מאחורינו" – אלו רק חלק מהתגובות שנשמעו אתמול (רביעי) בצהריים מאלפי חסידיו ותומכיו של הרב יאשיהו פינטו שהתקבצו סביב קברו של רבי שמעון בר יוחאי במירון. כל אחד מהם התכונן להגעתו של ראש קהילת "שובה ישראל" שסיים הבוקר לשאת את עונשו בכלא ניצן לאחר שהורשע במתן שוחד ושיבוש הליכי משפט.

עבור רבים מהם הייתה זו הפעם הראשונה שפגשו את הרב זה תקופה ארוכה. "אתה מתרגש?", אנחנו שואלים את אחד מתלמידיו של הרב שלומד בחצרו כבר יותר מעשור. "זו שאלה בכלל?", הוא עונה ומוסיף מיד: "הגענו מאשדוד עד לפה רק כדי לראות את הרב". החגיגה שמתקיימת במירון היא לא רק בגלל שחרורו של הרב ממאסר, אלא גם אירוע הכנסת ספר תורה של אחד ממקורביו. מאבטחים רבים הכינו מתחם סגור לקראת הגעתו של הרב, שאליו הוכנסו רק כמה מקורבים וחסידים מהמעגל המצומצם שלו.

עוד בוואלה! NEWS:
כתב ספרים ושמר על הקהילה: הרב פינטו השתחרר מהכלא אחרי שנה
מקורבי פינטו חגגו את שחרורו; משפחתו של אפרים ברכה: הפקירו אותו
המדינה מתנגדת לבקשת הרב פינטו לקיצור עונשו: "קשור לגורמים עבריינים"

הרב יאשיהו פינטו בהר מירון לאחר שחרורו מהכלא היום, צפת. 25 בינואר 2017. מאיר וקנין, מערכת וואלה!
מעביר לייב בפייסבוק לחסידים במנהטן. ההמונים נדחקים במירון/מערכת וואלה!, מאיר וקנין

דקות ספורות לקראת הגעתו של הרב, הזמר מתחיל להלהיב את הקהל בשירי "צדיק יסוד עולם", "אשרינו שזכינו" והקהל שואג אחריו. במתחם הסגור רוקדים אדוארדו אלשטיין, בעל השליטה ב-IDB, מעגל מצומצם של מקורבים וגם דמות שונה בנוף המשתתפים: העבריין לשעבר יוסי הררי. כולם מרגישים מקורבים מאוד לרב ולא פספסו את ההזדמנות לחגוג את שחרורו.

הרב, יחד עם אחיו ושני בניו הצעירים, מגיע למתחם. הם יוצאים מרכב קאדילק מפואר וההמונים נדחקים סביבם. כולם רוצים להגיע הכי קרוב שאפשר. "זה הצדיק, זה הצדיק", זועק בחור צעיר שמנסה לפלס את דרכו לרב. אנשים מטפים על הגדרות, מניפים סמארטפונים באוויר בניסיון לתעד את "רגעי השיא". אחד מהם מתעקש שלא יפריעו לו כי הוא "מעביר לייב בפייסבוק לחסידים במנהטן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
הרב יאשיהו פינטו משתחרר מהכלא 25 ינואר 2017. מגד גוזני
מחלת הסרטן נותנת את אותותיה. הרב פינטו ביציאתו מהכלא, הבוקר/מגד גוזני

הרב התיישב בכיסא מיוחד שהובא לו במיוחד מהקהילה באשדוד. הוא מיעט לדבר ונראה כי מחלת הסרטן שממנה סובל נותנת את אותותיה. הוא כותב את המילים האחרונות בספר התורה, כשהאיש היחיד שיושב לצדו הוא אלשטיין. הרב מחזיק בידו ולא מרפה ממנה לרגע. שאר החסידים נאלצים לצפות בכל הטוב הזה הרחק מחוץ למתחם הסגור. חלקם מחכים לרגע שבו ייצא הרב מהמתחם כדי שיוכלו להתברך ממנו. הרב פינטו לא מפספס את המעמד ההמוני גם כדי לתת תחושה טובה לילדיו. הוא מכבד את שניהם ומשתדל לפצות אותם בתוך ההמולה הגדולה על השנה האחרונה שבה כמעט ולא ראה אותם. הוא מקרב אותם ודואג שיכתבו גם הם אותיות בספר התורה.

קרוביו של הרב פינטו מדגישים כי "הכל מאחורינו. אנחנו ממשיכים הלאה עם ראש מורם". מחר צפוי הרב למסור את שיעורו השבועי בקהילה המרכזית באשדוד, שם ייתכן ויתייחס לשנה שעברה עליו בכלא. עד אז יעביר את רוב הזמן עם בני משפחתו וחלק מחסידיו. בחודש הבא הוא צפוי לצאת לנסיעה הקבועה לקברו של הפלא יועץ בבולגריה יחד עם רבים מאוהדיו. בשנים עברו הנסיעה הזו כללה אנשי עסקים ידוענים ומאות מתומכיו. בקהילה של פינטו אומרים כי כך גם יהיה השנה הזו.

(עדכון ראשון: 19:41)

הרב יאשיהו פינטו בהר מירון לאחר שחרורו מהכלא היום, צפת. 25 בינואר 2017. מאיר וקנין, מערכת וואלה!
פינטו בין ההמונים במירון, היום/מערכת וואלה!, מאיר וקנין
הרב יאשיהו פינטו בהר מירון לאחר שחרורו מהכלא היום, צפת. 25 בינואר 2017. מאיר וקנין, מערכת וואלה!
מקווים לקבל ברכה מהרב. הר מירון, היום/מערכת וואלה!, מאיר וקנין
  • עוד באותו נושא:
  • הר מירון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully