וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפתחו שיחות השלום על סוריה בקזחסטן: "לא יהיה משא ומתן ישיר"

נציגי המורדים ומשטר אסד הגיעו לאסטנה כדי לפתוח במו"מ לפתרון המלחמה בסוריה וחיזוק הפסקת האש. מקור במשלחת המורדים טען כי לא יהיו שיחות ישירות עם נציגי הממשלה הסורית. בתוך כך, דווח כי אסד סובל משיתוק בעינו

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

שיחות השלום בין המורדים לסוריה בתיווך רוסיה וטורקיה נפתחו היום (שני) באסטנה שבקזחסטן. עם זאת, הציפייה למשא ומתן ישיר בין נציגי המורדים לנציגי סוריה התבדתה, כשמקור מטעם המורדים אמר כי למשלחתו אין שום כוונה לקיים שיחות ישירות עם נציגי הממשלה הסורית.

עם הגעתם למלון היוקרתי ריקסוס בבירת קזחסטן, התיישבו נציגי המורדים הסורים בצד אחד של החדר, בעוד נציגי הממשלה התיישבו בצדו האחר. שיחות המשא ומתן צפויות להתמקד בהפסקת האש השברירית שעליה הוכרז בסוף דצמבר. הסבב האחרון של השיחות בין האופוזיציה לממשלה, שאותן יזם האו"ם, הושעו בתחילת 2016.

בתוך כך, במאמר שפרסם בעל הטור אמיר טהארי בעיתון הסעודי א-שארק אל-אווסט טען טהארי, על פי גורמים רוסיים, כי נשיא סוריה סובל מתשישות בשל "לחצים פסיכולוגיים". בשיחה עם בעל הטור טענו הרוסים כי בשל הלחצים אסד, רופא עיניים במקצועו, סובל משיתוק עצבי (טיק) בעינו השמאלית.

לקריאה נוספת:
שיחות השלום בסוריה יתחדשו מחר: "על רוסיה לשמור על הפסקת האש"
המבצע האחרון של אובמה: מאה לוחמי אל-קאעדה חוסלו בסוריה
סוריה: דאעש הרס חלקים מהאמפיתיאטרון המפורסם בתדמור

נשיא סוריה בשאר אסד בריאיון לכתבים צרפתים בדמשק, ינואר 2017. רויטרס
"לחצים פסיכולוגיים". אסד/רויטרס

דובר האופוזיציה הסורית הודיע היום כי משלחתו תדון רק בנושא הפסקת אש במהלך שיחות השלום. בשיחות, שיחלו היום, ינסו המורדים לקדם מניעת הפרות בהפסקת האש, שאותן מבצעים לטענתם כוחות סוריים בגיבוי איראני. "לא נעסוק בדיונים פוליטיים", אמרו המורדים.

את השיחות בקזחסטן יזמו רוסיה ואיראן, התומכות במשטר אסד, וטורקיה, התומכת במורדים. הממשל החדש של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לא שלח נציגים, אלא רק את השגריר המקומי. בשיחות ישתתף גם שליח האו"ם לסוריה, סטפן דה מיסטורה. לראשונה, משלחת האופוזיציה הסורית כוללת נציגים מקבוצות המורדים החמושות. ארגוני "המדינה האסלאמית" (דאעש) וג'בהת פתח א-שאם לא ישתתפו בהן.

"הכול השתנה מאז חאלב", אמר דיפלומט מערבי שמעורה במתחולל בסוריה ל-BBC. "יש משוואה חדשה בשל ההפסד הכואב של האופוזיציה בחאלב בדצמבר, שהוציא מידיה את המעוז האחרון שאתגר את שלטונו של אסד".

גורם נוסף שמשנה את המשחק הוא ההסכם הצדדי של אנקרה ומוסקבה לסיום הלחימה בסוריה. שתי בעלות הברית, התומכות כל אחת בצד אחר של המתרס, מקוות לחלק את סוריה לאזורים בשליטתן. רוסיה עשויה להוריד פרופיל בדיונים ולנסות להיראות ניטרלית, אף על פי שהיא משתתפת באופן פעיל בלחימה בסוריה, בין היתר כדי לא ליצור סכסוך מחודש עם הממשל החדש בארצות הברית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
שיחות שלום בנושא סיום המלחמה בסוריה, אסטנה, קזחסטן. ינואר 2017. AP
השיחות באסטנה, היום/AP
שיחות שלום בנושא סיום המלחמה בסוריה, אסטנה, קזחסטן. ינואר 2017. AP
"נדון רק בהפסקת האש". השיחות באסטנה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully