וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבצע האחרון של אובמה: מאה לוחמי אל-קאעדה חוסלו בסוריה

22.1.2017 / 12:55

מפציץ B-52 ומל"ט השמידו מחנה אימונים של ג'בהת פתח א-שאם, שבו עדיין רואה ארה"ב חלק מהארגון הקיצוני. זה היה המבצע האחרון שאישר הנשיא היוצא, שהגיע יום אחרי חיסול 80 לוחמי דאעש בלוב

עריכה: יאיר דניאל

כמאה לוחמי ג'בהת פתח א-שאם, לשעבר ג'בהת א-נוסרה, חוסלו בתקיפה אווירית אמריקנית באידליב שבצפון סוריה – כך הודיע הפנטגון. המתקפה בוצעה ביום חמישי, יממה לפני חילופי המשמרות בין הנשיא ברק אובמה לדונלד טראמפ ויום לאחר שכ-80 לוחמי דאעש חוסלו בתקיפה דומה בלוב. ג'בהת פתח א-שאם, ששינה את שמו בשנה שעבר כדי להתנער מהקשר לאל-קאעדה, גינה אתמול (שבת) את התקיפה ואמר כי ארצות הברית מסייעת למשטרו של בשאר אסד.

"השמדת מחנה האימונים שיבשה את אימוני הארגון ותמנע מארגונים אסלאמיים ומארגוני מורדים אחרים להצטרף או לשתף פעולה עם אל-קאעדה בשדה הקרב", אמר ג'ף דייוויס, דובר מטעם הפנטגון, בהצהרה שמסר ביום שישי. הוא הוסיף כי מחנה האימונים היה פעיל מאז 2013 וציין כי מאז תחילת השנה חוסלו יותר מ-150 פעילי אל-קאעדה בתקיפות אוויריות של צבא ארצות הברית.

גורם רשמי מסר כי מפציץ מדגם B-52 ומל"ט השתתפו בתקיפה והשליכו 14 פצצות. הוא הוסיף כי יש סבירות גבוהה לכך שלא היו אזרחים בקרב הנפגעים. הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הברית מתמקדת בתקיפות של יעדי דאעש במדינה, אולם קיים חשש מכך שהבסת ארגון "המדינה האסלאמית" תפתח את הדלת לאל-קאעדה להשתלט על אזורים במדינה.

עוד על המלחמה בסוריה
סוריה: דאעש הרס חלקים מהאמפיתיאטרון המפורסם בתדמור
טורקיה מתרככת: לא ייתכן פתרון למלחמה בסוריה ללא אסד
בניגוד לעמדת איראן: רוסיה הזמינה את ארה"ב לשיחות השלום בסוריה

מפציץ מדגם B-52 של חיל האוויר של ארצות הברית. AP
מפציץ מדגם B-52/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully