וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: דאעש הרס חלקים מהאמפיתיאטרון המפורסם בתדמור

20.1.2017 / 12:30

הארגון, שבחודש שעבר כבש מחדש את העיר העתיקה, שנחשבת לאתר מורשת עולמית של אונסק"ו, השמיד כמה מונומנטים מפורסמים בה. עוד דווח כי ביממה האחרונה הוציאו לוחמי דאעש להורג 12 בני אדם מחוץ למוזיאון הסמוך לאתר

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: לוחמי דאעש כבשו מחדש את העיר תדמור, בחודש שעבר)

אנשי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) הרסו את חזית מבנה התיאטרון הרומי בעיר תדמור שבסוריה - כך מסר היום (שישי) ראש סוכנות העתיקות של סוריה, מאמון עבד אל-כרים. הלוחמים השמידו גם את מבנה הטטרפילון (מבנה בעל ארבעה שערים) המפורסם בעיר העתיקה.

אתמול דווח כי לוחמי דאעש ערפו את ראשם של ארבעה בני אדם וירו למוות בשמונה אחרים מחוץ למוזיאון הסמוך לאתר הארכיאולוגי. בעבר ביצעו אנשיו כמה הוצאות להורג באמפיתיאטרון המפורסם.

העיר תדמור, שמוגדרת אתר מורשת עולמית של אונסק"ו, נכבשה מחדש בדצמבר האחרון על ידי דאעש חרף מתקפה אווירית מאסיבית של רוסיה. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, שמקום מושבו בבריטניה, צבא סוריה נסוג מהעיר העתיקה שבמרכז המדינה חרף החיפוי הרוסי.

עוד בוולאה! NEWS:
בניגוד לעמדת איראן: רוסיה הזמינה את ארה"ב לשיחות השלום בסוריה
החליפות מתפוררת: דאעש איבד רבע משטחו בשנה החולפת
שיתוף הפעולה מתהדק: רוסיה וטורקיה תקפו יחד בסוריה בפעם הראשונה

מהיכל דאעש – לקונצרט תזמורת רוסית הופיעה באמפיתיאטרון ששימש בימת הוצאות להורג בתדמור. רויטרס
חזית התיאטרון הרומי העתיק. תדמור, לפני שנכבשה מחדש על ידי דאעש/רויטרס

בחודש מרץ 2016 הצליח צבא אסד להשתלט את העיר העתיקה מידי דאעש, מהלך שהיווה אז את הנסיגה הגדולה ביותר של הארגון מאז החלו התקיפות של צבא רוסיה ב-2015. הכיבוש שינה בזמנו את חוקי המשחק והביא לניצחונות משמעותיים של צבא אסד.

הארגון השמיד עתיקות רבים בתדמור ומאז שחרורה החלו הרשויות בשיקומן עד לכיבושה בשנית על ידי דאעש. במאי 2015, כשדאעש כבש את העיר לראשונה, החל הארגון בהרס אתרים ארכיאולוגיים ועורר זעם בינלאומי. בין היתר, פוצצו לוחמיו מקדשים בני 2,000 שנה, קשת ניצחון ומבנים עתיקים נוספים. הארגון הסוני הקיצוני, שהחריב אתרים פרה-אסלאמיים גם בעיראק, רואה בהם סממנים פגאניים שיש לעקור מהשורש.

חבלנים של הצבא הרוסי מבצעים עבודתם באיזור ההיסטורי של העיר הסורית תדמור. רויטרס
מגדלי טטרפילון בתדמור/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully