וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיתוף הפעולה מתהדק: רוסיה וטורקיה תקפו יחד בסוריה בפעם הראשונה

משרד ההגנה במוסקבה הודיע כי חילות האוויר של שתי המדינות הפציצו עמדות של דאעש באזור חאלב, במקביל להמשך המגעים לשיחות שלום בקזחסטן. איראן מערימה קשיים ומסרבת לאפשר לנציגים אמריקנים להשתתף

צילום: CNN, עריכה: שניר דבוש

רוסיה הודיעה היום (רביעי) כי תקפה לראשונה יחד עם טורקיה מטרות של דאעש בסוריה, כחלק מהידוק שיתוף הפעולה בין מוסקבה לאנקרה. לפי משרד ההגנה, חילות האוויר של שתי המדינות הפציצו עמדות של לוחמי הארגון בעיירה אל-באב, שנמצאת במרחק של 40 ק"מ מצפון-מזרח לעיר חאלב. לפי משרד ההגנה, התקיפה המשותפת הייתה בהסכמת ממשלת סוריה.

מאז חידשו את היחסים ביניהן בקיץ האחרון, רוסיה טורקיה מנסות לקדם פתרון למלחמת האזרחים בסוריה. בחודש שעבר הן הביאו להפסקת אש, שעדיין נשמרת חרף הפרות מצד משטרו של בשאר אסד. יחד עם איראן, הן מארגנות סבב שיחות חדש שאמור להתחיל בקזחסטן בשבוע הבא. עם זאת, עדיין לא ברור אילו נציגים ינכחו בשיחות.

טהראן מתנגדת נחרצות להשתתפותם של גורמים אמריקניים בשיחות, ואילו מוסקבה ואנקרה תומכות בהשתתפות נציגים מממשלו של דונלד טראמפ. בדמשק מתנגדים לכך שגם נציגים מערב הסעודית ומקטאר, התומכות באופוזיציה, ינכחו בשיחות שאמורות להתחיל ביום שני, באסטנה, בירת קזחסטן.

עוד ידיעות מהעולם
לראשונה: חוקרי המתקפות הכימיות בסוריה הטילו אחריות ישירה על אסד
אסד: מוכן לדון על הכל בשיחות השלום - גם על עתידי

מורדים בדרכם לעיירה אל-באב, סוריה, 15 בינואר 2017. רויטרס
מורדים בדרכם לעיירה אל-באב, שבצפון המדינה, השבוע/רויטרס

השיחות יהיו הראשונות מאז פרוץ מלחמת האזרחים ב-2011 שלא מתקיימות בהובלת ארצות הברית. הן מתקיימות אחרי ניצחונו של השליט בשאר אסד בחאלב בחודש שעבר, שסימל את ההישג הגדול ביותר של המשטר מאז החלה ההתקוממות נגדו.

דובר משרד החוץ בטהראן אמר כי הרחבת השיחות וצירופן של מדינות נוספות "מגדילות את הסיכוי לכישלונן". בהראם ג'סמי אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי השיחות עשויות להתרחב אם "הצעדים הראשונים" יסתיימו בהצלחה. הוא הוסיף כי הן גם לא יהיו בדרג של שרי חוץ, אלא רק סגניהם.

סגן שר החוץ הסורי פייסל מקדאד אמר מצדו כי סוריה מתנגדת למעורבותן של קטאר וערב הסעודית בשיחות השלום. "ברגע שקטאר וערב הסעודית יפסיקו את תמיכתן בטרור נדון באפשרות שהן ישתתפו בשיחות", אמר לרשת "אל-מייאדין" הלבנונית.

(עדכון ראשון: 15:57)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully