וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד: מוכן לדון על הכל בשיחות השלום - גם על עתידי

9.1.2017 / 12:39

נשיא סוריה שוחח עם כתבים צרפתים בדמשק ואמר כי חרף הפסקת האש, תפקידו של הצבא לכבוש את כל שטחי המדינה. הוא גם תהה מי ייצג את האופוזיציה. "האם זאת תהיה אופוזיציה סורית אמיתית?"

צילום: רויטרס, עריכה: ורד לידני

נשיא סוריה בשאר אסד אמר כי משטרו מוכן לשאת ולשאת "על הכל" במהלך השיחות המתוכננות להתקיים בקזחסטן, אולם לא ברור מי ייצג שם את האופוזיציה וטרם נקבע להן מועד. השליט הוסיף כי הפסקת האש שתווכה בידי טורקיה ורוסיה, בעלת בריתו החזקה ביותר, מופרת בידי המורדים והבטיח כי הצבא יכבוש מחדש את כל השטחים במדינה, כולל ואדי חיוני באזור דמשק, שאספקת המים ממנו נקטעה על ידי המורדים. דבריו נאמרו לכלי תקשורת צרפתיים ופורסמו על ידי סוכנות הידיעות הרשמית סאנ"א.

לדבריו, משלחת מטעם ממשלתו מוכנה להגיע לאסטנה "מתי שייקבע מועד לוועידה". אסד הוסיף כי "אנחנו מוכנים לדון על הכול". הוא נשאל גם אם זה כולל את הישארותו בתפקיד, אחד מסלעי המחלוקת העיקריים בין רוסיה ואיראן לבין טורקיה, המנהלות את המגעים לפתרון המלחמה. "אני מוכן, אך תפקידי קשור לחוקה", השיב. "אם הם רוצים לדון בכך, צריכים לדון גם בחוקה". אסד אמר כי כל שינוי בחוקה יצטרך להיקבע במשאל עם.

עוד ידיעות על סוריה
לאחר כיבוש מזרח חאלב: הממשלה הציגה תכנית שיקום לעיר
סוריה: עשרות הרוגים ופצועים בפיצוץ במעוז מורדים בצפון המדינה
רוסיה הודיעה על החזרת נושאת המטוסים מסוריה: "מצמצמים כוחות"

נשיא סוריה בשאר אסד בריאיון לכתבים צרפתים בדמשק, ינואר 2017. רויטרס
מלא בביטחון. אסד בריאיון לכתבים צרפתים בדמשק/רויטרס

"מי יהיה שם מטעם הצד השני? אנחנו עדיין לא יודעים. האם זאת תהיה אופוזיציה סורית אמיתית?", שאל אסד. הוא שלל ארגונים וקבוצות הנתמכים בידי ערב הסעודית, צרפת ובריטניה, וטען כי "סוגיות סוריות" הן עניינם ארגונים סוריים. הוועד העליון למשא ומתן, הגוף המייצג את מרבית ארגוני המורדים, נתמך בידי ריאד. בתחילת החודש הבהירו ארגוני המורדים הנלחמים תחת הדגל של צבא סוריה החופשי כי הם מקפיאים את השיחות על השתתפותם בוועידה בקזחסטן בשל הפרות הפסקת האש מצד המשטר, בעיקר בוואדי ברדא שבאזור דמשק.

צבא סוריה, בתמיכת חיזבאללה, מנסה לכבוש את הוואדי האסטרטגי חרף הפסקת אש. שיחות להבנות בין הצדדים נכשלו בסוף השבוע ואתמול התגברו התקיפות האוויריות באזור. לטענת אסד, ואדי ברדא מוחזק בידי ארגון טרור שאינו נכלל בהפסקת האש. "הם מונעים מיותר מחמישה מיליון איש אספקת מים כבר במשך שלושה שבועות. תפקידו של צבא סוריה הוא לשחרר את האזור", הבהיר. ארגוני מורדים דוחים את הטענות שלפיהן ג'בהת פתח א-שאם, לשעבר ג'בהת א-נוסרה, שולט באזור.

אסד נשאל גם אם הוא מתכנן לכבוש מחדש את א-רקה, מעוז דאעש במדינה. נשיא סוריה אמר כי תפקיד הצבא הוא "לשחרר כל סנטימטר" מהאדמה הסורית וכי כל סוריה צריכה להיות תחת שלטון המדינה. ואולם, הוא הוסיף כי "הכול זאת שאלה של תזמון ושל סדר העדיפוית שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully