וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר כיבוש מזרח חאלב: הממשלה הציגה תכנית שיקום לעיר

7.1.2017 / 19:14

שיקום תשתיות חשמל ומים, הקמת עשרות בתי ספר, בניית מסילות רכבת ושיפוץ מרכזים רפואיים: הממשלה בדמשק הציגה את תכניתה המקיפה ש"תאפשר לתושבים לחזור לחיים נורמליים", בתום שנים של לחימה שהחריבה את הלב הפועם של האזור

צילום: יוסי אלטר

ממשלת סוריה הכריזה היום (שבת) תכנית לשיקום העיר חאלב, שהייתה מוקד ללחימה מרה בין כוחות הממשל לכוחות האופוזיציה עוד מראשית המלחמה במדינה שהחלה לפני קרוב לשש שנים, עד להשתלטות צבא אסד על כל חלקיה של העיר בחודש שעבר. התכנית כולל הצעות לשיקום השירותים האזרחיים בעיר החרבה, לשיקום התעשיות ולהשבת הביטחון, לשון הממשל, לעיר.

כוחות הצבא השלימו את ההשתלטות על מזרחה של העיר בתום כמה חודשים של מצור עיקש על האזורים שבשליטת המורדים, שכלל גם תקיפות אוויריות נרחבות מצד המשטר הסורי ובעלת בריתו רוסיה, שהביאה להשמדת תשתיות רבות, בתי מגורים ובתי חולים בעיר. חודשי הלחימה האחרונים לוו בדיווחים על הרס מסיבי של התשתיות והרג נרחב של אזרחים.

עוד בוואלה! NEWS:
"אני הולך לחאלב": פעילי שלום פתחו במסע מחאה מגרמניה לסוריה
נחלצה מהתופת: הילדה בת השבע שצייצה מחאלב פונתה מהעיר
השוק המפואר שלא נותר ממנו דבר: חאלב - לפני ואחרי המלחמה

חאלב לאחר כיבושה על ידי צבא אסד, 18 בדצמבר 2016. רויטרס
התושבים בחאלב לאחר כיבושה, בחודש שעבר/רויטרס
חאלב לאחר כיבושה על ידי צבא אסד, 18 בדצמבר 2016. רויטרס
התושבים בחאלב לאחר כיבושה, בחודש שעבר/רויטרס

על פי התכנית שהציגה הממשלה, בכוונתה לשקם את תשתיות החשמל, המים ואספקת הדלק, לבחון שיקום של בתי מגורים ושיקום הכבישים, במטרה "לאפשר לתושבים לחזור לחיים נורמליים", על פי הדיווח בתקשורת הממלכתית. חאלב הייתה לפני המלחמה העיר בעלת מספר התושבים הגבוה ביותר בסוריה, כמו גם מוקד מסחרי ותעשייתי חשוב, והממשלה הדגישה את כוונותיה לאפשר את שיקום התעשייה והכלכלה בעיר.

בתוך כך, הממשלה אישרה תכנית חירום שהציג משרד החינוך הסורי לשיקום 50 בתי ספר במזרח חאלב במהלך ששת החודשים הקרובים. עד לתחילת שנת הלימודים הבאה, מקווה משרד החינוך להספיק ולהפעיל מחדש לפחות מאה בתי ספר בעיר. התכנית כוללת גם שיקום של חמישה מרכזים רפואיים ושני בתי חולים, לצד שיקום שדה התעופה הבינלאומי של חאלב ו-18 קילומטרים של מסילת רכבת שניזוקו בלחימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully