וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה מתרככת: לא ייתכן פתרון למלחמה בסוריה ללא אסד

20.1.2017 / 0:13

לפני תחילת שיחות השלום בקזחסטן, סגן ראש הממשלה אומר כי המצב בשטח השתנה באופן דרמטי. "אסד אחראי לסבל של בני עמו, אך לא ריאלי להתעקש על הסדר בלעדיו", הסביר

צילום: CNN, עריכה: שניר דבוש

טורקיה הודתה אמש (שישי) כי היא אינה יכולה עוד להתעקש על כך שפתרון המלחמה בסוריה לא יכלול את הנשיא בשאר אסד. זאת, לדברי סגן ראש הממשלה מהמט סימסק, מאחר שהמצב בשטח השתנה "באופן דרמטי". עמדתה של אנקרה מאז תחילת מלחמת האזרחים בסוריה הייתה שעל השליט לעזוב על מנת להביא לשלום במדינה החרבה, אך היא התרככה מאז הפיוס עם רוסיה, שמגבה את הדיקטטור, ולקראת שיחות השלום שאמורות להתחיל בבירת קזחסטן בשבוע הבא.

"ככל שאנחנו רואים זאת, אנחנו חושבים שהסבל של העם הסורי והאסונות שהוא חווה הם אשמתו של אסד", אמר סגן ראש הממשלה בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס, שוויץ. עם זאת, הוא הוסיף כי "עלינו להיות פרגמטיים וריאליסטיים. העובדות בשטח השתנו באופן דרמטי, כך שטורקיה לא יכולה להתעקש יותר על הסדר ללא אסד, זה לא ריאלי".

דוברו של נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן אמר בשבוע שעבר כי אנקרה עדיין סבורה שלא ניתן להשיג שלום ואחדות בסוריה כשאסד בשלטון, אולם היא רוצה להתקדם "שלב אחר שלב" על מנת לראות את תוצאות השיחות באסטנה.

טורקיה ורוסיה הביאו להפסקת אש בסוריה, שמופרת פעמים רבות אך עדיין מחזיקה מעמד מאז נכנסה לתוקפה בחודש שעבר. ההסכם שקידמו ארדואן ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין הושג לאחר ניצחון המשטר בחאלב, שאותו כבש מידי המורדים בתום מערכה ממושכת והרסנית. רוסיה, איראן וחיזבאללה סייעו לאסד להשתלט על העיר שהייתה מחולקת בין הממשל לאופוזיציה מאז 2012.

נשיא סוריה בשאר אסד בריאיון לכתבים צרפתים בדמשק, ינואר 2017. רויטרס
נאחז בכיסאו בהצלחה. אסד בשיחה עם כתבים צרפתים בדמשק/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully