וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיחות השלום בסוריה יתחדשו מחר: "על רוסיה לשמור על הפסקת האש"

22.1.2017 / 19:40

ראש משלחת המורדים לשיחות בקזחסטן אמר כי מוסקבה מנסה להיות ניטרלית בסכסוך, אך משטר אסד ואיראן מונעים ממנה. השיחות יפגישו לראשונה פנים מול פנים את הצדדים הנצים. ארה"ב לא תשלח נציגים

צילום: רויטרס, עריכה: שמרית גולדשטיין

המשלחת הסורית לשיחות השלום בקזחסטן קראה היום (ראשון) לרוסיה להדוף את הלחץ מאיראן ומהמשטר בדמשק כדי למנוע את קריסת הפסקת האש שנכנסה לתוקף בחודש שעבר. מוחמד עלוש אמר כי כישלונה של מוסקבה להביא לסיום הפרות ההסכם שהושג על ידי רוסיה טורקיה יפגע בהשפעתה על המתרחש בסוריה.

השיחות בין נציגי המורדים לממשלו של בשאר אסד אמורים להתחיל מחר באסטנה, בירת קזחסטן, ולהפגיש אותם פנים מול פנים לראשונה מאז תחילת המלחמה לפני כשש שנים. הממשל החדש של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לא ישלח נציגים, אלא רק את השגריר המקומי.

האופוזיציה טוענת כי המשטר והמיליציות השיעיות הנתמכות בידי איראן, כולל חיזבאלה, ממשיכים במתקפותיהם באזורים שונים בסוריה, כולל בוואדי ברדא הסמוך לבירה דמשק, חרף הפסקת האש. "רוסיה רוצה להפוך מצד המשתתף באופן פעיל ללחימה לגורם ניטרלי, ומטרה זו משובשת על ידי המשטר הסורי ועל ידי איראן", אמר עלוש.

עוד על המלחמה בסוריה
המבצע האחרון של אובמה: מאה לוחמי אל-קאעדה חוסלו בסוריה
סוריה: דאעש הרס חלקים מהאמפיתיאטרון המפורסם בתדמור

אתר שנפגע בתקיפה אווירית במחוז אידליב, סוריה, ינואר 2017. רויטרס
זירת תקיפה אווירית באידליב, החודש/רויטרס

רוסיה טורקיה ארגנו את סבב השיחות החדש בין הצדדים הנצים כשהן שמות בצד את המחלוקות ביניהן סביב עתידו של השליט אסד במטרה לסיים את המלחמה הקטלנית. מוסקבה תומכת באסד, בזמן שאנקרה התרככה ביחס לאפשרות שאסד יישאר בתפקידו. לפי כמה גורמים, מדובר בחלק מהסכם צדדי לחלוקתה של סוריה לכמה אזורים לא רשמיים שיהיו תחת השפעת מעצמות האזור.

בסוכנות הידיעות הרשמית סאנ"א צוטט שליח המשטר לשיחות בקזחסטן, בשאר ג'עפרי, שאמר כי הנקודות המרכזיות על סדר היום יהיו חיזוק הפסקת האש והבנות משותפת ביחס למלחמה בטרור. הוא הוסיף במסיבת עיתונאים שכינס באסטנה כי דמשק מתייחסת למשא ומתן פנים-סורי, וכי טורקיה לא תשתתף בו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully