וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כמו בסרט 'סיוט ברחוב אלם'": 18 הרוגים בסופות בדרום ארה"ב

סופות עזות, בהן טורנדו, גבו את חייהם של ארבעה אנשים במיסיסיפי, ו-14 בני אדם בג'ורג'יה, שבחלקה הוכרז מצב חירום. "אנשים צרחו, זעקו לעזרה", סיפר תושב שהסתתר עם משפחתו בארון

צילום: רויטרס ו-CNN, עריכה: יאיר דניאל

מזג אוויר מסוכן שפקד בסוף השבוע את דרום ארצות הברית גבה את חייהם של 18 בני אדם. שורת סופות עזות, בהן טורנדו, הביאו ל-14 הרוגים בג'ורג'יה במהלך השבת. אחריהן הכתה סופת טורנדו נוספת את מיסיסיפי וארבעה בני אדם נהרגו. במדינה זו נרשמו גם יותר מ-50 פצועים והרס של כ-480 בתים במדינה.

מושל ג'ורג'יה נייתן דיל הכריז על מצב חירום בשבעה מחוזות בדרום-מרכז המדינה והזהיר מפני התפשטות תנאי מזג האוויר הקשים לאזור אטלנטה. "אני מפציר בכל תושבי ג'ורג'יה לנהוג בזהירות ובערנות כדי לשמור על ביטחונם, ולמנוע אובדן חיים או פציעות נוספות", מסר דיל בהצהרה.

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח: נחקרו תשדורות בין היועץ לביטחון לאומי של טראמפ לרוסיה
צרפת: הסמן השמאלי של הסוציאליסטים ניצח בסיבוב הראשון בפריימריז
שיחות השלום בסוריה יתחדשו היום: "על רוסיה לשמור על הפסקת האש"

הריסות לאחר סופת הטורנדו שפגעה בג'ורג'יה, ארה"ב. ינואר 2017. רויטרס
שדות מלאים בהריסות. ג'ורג'יה, אתמול/רויטרס

שבעה מקרי מוות נרשמו במחוז קוק שבג'ורג'יה, רבים מהם בחניון קרוואנים שנפגע קשות מסופת טורנדו. תושבים ששרדו את סופת הטורנדו שפגעה במחוז קוק סיפרו כי חוו דקות ארוכות של אימה שהרגישו כמו סרט האימה "סיוט ברחוב אלם". אחרי שיצאו מהמחסה עיניהם חזו במכוניות הפוכות, קרוואנים ניזוקים והרס רב.

"ברגע שיצאתי מהדלת, אנשים צרחו, זעקו לעזרה", סיפר פיליפ גיבס, בן 24 שהסתתר בארון עם חמישה מבני משפחתו. יסניה מונדרגון סיפרה שכשהסופה פקדה היא קפצה לאמבטיה עם בתה בת העשר. בעלה הגן עליהן בגופן. "פחדנו ממש. מעולם לא חווינו טורנדו", סיפרה מונדרגון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
הריסות לאחר סופת הטורנדו שפגעה בג'ורג'יה, ארה"ב. ינואר 2017. רויטרס
הרס רב בג'ורג'יה/רויטרס

הסופות שהכו בג'ורג'יה נעו אמש הרחק מהמדינה, אך כמה מהן עדיין מאיימות על אזורי החוף. מערכת מזג האוויר הובילה אתמול את שירותי החזאות בארצות הברית לפרסם לראשונה מאז 2014 אזהרת "סיכון גבוה" מפני סופות המאיימות על דרום ג'ורג'יה, צפון ומרכז פלורידה ואלבמה. גם בקרוליינה הדרומית נרשמו תנאי מזג אוויר חמורים.

"אלה עשויות להיות סופות טורנדו שאנחנו לא רוצים להתעסק איתן", אמר ריץ' תומפסון, חזאי בכיר בשירות החזאות הלאומי בנורמן, אוקלהומה. מזג האוויר הוביל גם לקריסת עצים ועמודי חשמל בג'ורג'יה, צפון פלורידה ואלבמה. גם סופות ברד פקדו את פלורידה, אלבמה ומיסיסיפי.

הריסות לאחר סופת הטורנדו שפגעה במיסיסיפי, ארה"ב. ינואר 2017. AP
נזקי סופת הטורנדו במיסיסיפי/AP

בתמונות מהאזורים שנפגעו מהסופות נראו בניינים שהתמוטטו, בתים שגגותיהם קרסו, עצים שנעקרו ושדות מלאים בהריסות. יותר מ-50 בני אדם מצאו מחסה בכנסייה בפטיסטית, הממוקמת במחוז הגובל בין פלורידה לג'ורג'יה. "הרבה אנשים כואבים עכשיו", סיפר הכומר ביל מרלט, שסייע לבשר למשפחה ששניים מקרוביהם נהרגו, "כולם במצב של הלם".

באלבמה דווחו כ-29 אלף הפסקות חשמל אתמול אחר הצהריים. כמה מאות דווחו במיסיסיפי, שם הרשויות מנסות להחזיר את החשמל לכמה אזורים. בחוף המערבי פקדו אתמול גשמים כבדים אזורים בקרוליינה הדרומית.

הריסות לאחר סופת הטורנדו שפגעה במיסיסיפי, ארה"ב. ינואר 2017. AP
מנסים להציל חפצים מההרס במיסיסיפי/AP
הריסות לאחר סופת הטורנדו שפגעה במיסיסיפי, ארה"ב. ינואר 2017. AP
מיסיסיפי, אתמול/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully