וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: נחקרו תשדורות בין היועץ לביטחון לאומי של טראמפ לרוסיה

לפי "וול סטריט ג'ורנל", רשויות החוק והמודיעין בארה"ב חקרו שיחות טלפון שערך מייקל פלין עם שגריר רוסיה בארה"ב ביום שבו הטיל ממשל אובמה סנקציות על מוסקבה. פלין הושבע אתמול לתפקיד

עריכה: שניר דבוש

סוכנויות המודיעין והחוק בארצות הברית חקרו תשדורות בין מייקל פלין, היועץ לביטחון לאומי של הנשיא דונלד טראמפ, לגורמים רשמיים רוסיים – כך דיווח הלילה (שני) העיתון "וול סטריט ג'ורנל" מפי גורמים המעורים בנושא. מייקל פלין הוא האדם הראשון בתוך הבית הלבן, תחת ממשלו של טראמפ, שתשדורותיו נחקרות כחלק מהחקירה הנרחבת של ה-FBI, ה-CIA, הסוכנות לביטחון לאומי, ה-NSA, ומשרד האוצר של הקשר בין ממשלת רוסיה למקורביו של טראמפ.

לפי הדיווח, לא ברור מתי החלה החקירה נגד פלין או אם עלו ממנה ראיות מחשידות וגם לא ידוע אם היא נמשכת. פלין, שהושבע רק אתמול לתפקיד, צפוי לגלם תפקיד חשוב בגיבוש המדיניות האמריקנית מול רוסיה. החקירה של סוכנויות המודיעין נועדה לחקור את הקשרים בין פלין לגורמים רוסיים ואם קשרים אלה הפרו את חוקי ארצות הברית.

במרכז החקירה סדרת שיחות טלפון שערך פלין עם סרגיי קיסליאק, שגריר רוסיה לארצות הברית ב-29 בדצמבר. באותו היום ממשל אובמה הודיע על הטלת סנקציות נגד רוסיה בתגובה למתקפת הסייבר שיזמה כדי להתערב בבחירות בארצות הברית.

לקריאה נוספת:
במקביל להשבעתו: "ארה"ב חוקרת תשדורות בין אנשי טראמפ לרוסיה"
ראש ה-CIA היוצא במסר לטראמפ: "בחן את דבריך - והיזהר עם רוסיה"
ארה"ב: ועדת המודיעין של הסנאט תחקור את מעורבות רוסיה בבחירות

מייקל פלין, היועץ לביטחון לאומי של הנשיא דונלד טראמפ, בטקס ההשבעה, 20 בינואר 2017. רויטרס
מייקל פלין, השבוע בהשבעת הנשיא/רויטרס

גורמים רשמיים בחנו גם שיחות נוספות בין פלין לאישים ברוסיה. אמש מסרה דוברת הבית הלבן שרה סנדרס: "אין לנו כל מידע על אף חקירה או אפילו על בסיס לחקירה כזו". מוקדם יותר החודש בעקבות דיווח של סוכנות רויטרס על חמש שיחות שנערכו בין פלין לשגריר הרוסי, אמר שון ספייסר, המשמש כעת כדובר המרכזי של הבית הלבן, כי פלין וקיסלייק שוחחו כדי לארגן שיחה בין טראמפ לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין. "זה כל מה שזה היה, פשוטו כמשמעו", טען ספייסר.

ביום שישי האחרון דווח ב"ניו יורק טיימס" כי הרשויות בוחנות תשדורות מיורטות וכן העברות פיננסיות בין גורמים רוסיים רשמיים למקורביו של הנשיא טראמפ. החקירה כוללת גם את ענייניו של מנהל הקמפיין לשעבר של טראמפ, פול מנפורט.

מנהל הקמפיין של טראמפ לשעבר, מנפורט, קיים עסקים עם אוקראינה ועם רוסיה. אחד מהגורמים הרשמיים שעמם שוחח העיתון מסר כי חלק מהעסקאות הללו היו תחת מעקב של ה-NSA, בחשד לקשרים עם שירותי הביטחון הרוסיים, ה-FSB. לצד מנפורט, הרשויות בודקות את קשריהם של שני יועצים אחרים של טראמפ, קרטר פייג' ורוג'ר סטון.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
שגריר רוסיה בארצות הברית סרגיי קיסלייק, 2013. AP
סרגיי קיסלייק, השגריר הרוסי/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully