וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקביל להשבעתו: "ארה"ב חוקרת תשדורות בין אנשי טראמפ לרוסיה"

כחלק מחקירת הקשר בין הנשיא הנבחר לרוסיה דווח ב"ניו יורק טיימס" כי רשויות החוק והמודיעין בוחנות בין היתר העברות פיננסיות בין גורמים רוסיים למקורבי טראמפ. החקירה בודקת גם קשרים לכאורה בין מנהל הקמפיין לשעבר של טראמפ לרוסיה

עריכת וידאו: רן צימט, עיצוב גרפי: אביחי ברוך

הרשויות לאכיפת החוק וסוכנויות הביון בארצות הברית בוחנות תשדורות מיורטות וכן העברות פיננסיות בין גורמים רוסיים רשמיים למקורביו של הנשיא הנבחר דונלד טראמפ – כך דיווח הלילה (שישי) העיתון "ניו יורק טיימס" מפי גורמים אמריקניים בכירים בעבר ובהווה. מדובר בחלק מחקירה נרחבת של הקשרים שהתקיימו לכאורה בין הצדדים, והיא כוללת גם את ענייניו של מנהל הקמפיין לשעבר של טראמפ, פול מנפורט.

חקירה זו נערכת במקביל להשבעתו של טראמפ לנשיאות, שצפויה להיערך הערב בטקס חגיגי בוושינגטון. המשמעות היא שטראמפ, בעודו נשיא, יפקח על הסוכנויות החוקרות את קשריו ובסמכותו להורות להן להפסיק את החקירה או לכל הפחות להפנות את מאמציה לכיוונים אחרים. סוכנויות אלה הגיעו לאחרונה למסקנה שהממשלה הרוסית פעלה כדי לסייע לטראמפ להיבחר לנשיאות.

לקריאה נוספת:
טראמפ ערב השבעתו: "נהפוך את אמריקה לגדולה שוב עבור כולם"
ראש ה-CIA היוצא במסר לטראמפ: "בחן את דבריך - והיזהר עם רוסיה"
ארה"ב: ועדת המודיעין של הסנאט תחקור את מעורבות רוסיה בבחירות

חגיגות בוושינגטון הבירה לקראת השבעת נשיא ארצות הברית ה-45, דונלד טראמפ, 20 בינואר 2017. רויטרס
יוכל להורות על הפסקת החקירה. טראמפ ורעייתו, הלילה בקונצרט ההשבעה/רויטרס

לפי הדיווח, עדיין לא ברור אם התשדורות שיורטו בין אנשיו של טראמפ לגורמים ברוסיה קשורות לקמפיין של הנשיא הנבחר או לנשיא הנבחר עצמו. בעיתון ציינו כי לא ברור גם אם החקירה קשורה לחקירת מתקפת הסייבר על מחשבי הוועידה הדמוקרטית בזמן הבחירות לנשיאות.

החקירה המודיעינית מתמקדת בחלקה בעסקים שקיימו יועצי טראמפ בעבר ובהווה עם רוסיה. מנהל הקמפיין של טראמפ לשעבר, מנפורט, קיים עסקים עם אוקראינה ועם רוסיה. אחד מהגורמים הרשמיים שעמם שוחח העיתון מסר כי חלק מהעסקאות הללו היו תחת מעקב של הסוכנות האמריקנית לביטחון לאומי, ה-NSA, בחשד לקשרים עם שירותי הביטחון הרוסיים, ה-FSB. לצד מנפורט, הרשויות בודקות את קשריהם של שני יועצים אחרים של טראמפ, קרטר פייג' ורוג'ר סטון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
פול מנפורט, יועץ פוליטי של המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ, 21 ביוני, 2016. רויטרס
"חשדות שקריים". מנפורט/רויטרס

הבולשת הפדרלית, ה-FBI, היא זו שמובילה את החקירות בסיוע של ה-NSA, ה-CIA והמחלקה לפשעים פיננסיים במשרד האוצר האמריקני. בשבועות האחרונים הגבירו החוקרים את מאמצי החקירה אך לא מצאו אף ראיה חותכת להפרת החוק. גורם רשמי מסר לעיתון כי דוחות המודיעין מבוססים על תשדורות מהאזנות סתר שהועברו לבית הלבן. הוא הוסיף כי אין קשר בין חקירה זו לחקירת המסמך שחובר על ידי סוכן הביון הבריטי, המכיל לכאורה מידע מביך שאספה רוסיה על טראמפ.

דוברת צוות המעבר של טראמפ, הופ היקס, מסרה בתגובה לפרסום: "אין לנו כל מידע על אף חקירה או אפילו בסיס לחקירה כזו". מנפורט מצדו כינה את החשדות נגדו "שקריים" ו"טריק של המפלגה הדמוקרטית". "מעולם לא היו לי יחסים עם הממשלה הרוסית או עם גורמים רוסיים רשמיים. מעולם לא היה לי קשר עם אף אחד, או הנחיתי מישהו להיות בקשר", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully