וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ ערב השבעתו: "נהפוך את אמריקה לגדולה שוב עבור כולם"

20.1.2017 / 4:25

הנשיא הנבחר נאם בפני אלפי תומכיו בסיום קונצרט ענק באנדרטת לינקולן, יממה לפני השבעתו: "לכם היה יותר חלק במה שקורה עתה מאשר לי". בהמשך אמר בארוחה עם תורמיו כי חתנו יוכל להביא שלום במזרח התיכון. צפו בהשבעה במשדר מיוחד עם יעקב אילון החל משעה 18:00

עריכת וידאו: רן צימט, עיצוב גרפי: אביחי ברוך

נשיא ארצות הברית הנבחר דונלד טראמפ אמר הלילה (שישי) במהלך קונצרט בטרם השבעתו כי יפעל לאחד את ארצו ולעשותה גדולה שוב. לאחר מופעים של אמני קאנטרי פופולריים, בהם טובי קית, ג'ון ווייט ולי גרינווד, עלה טראמפ לנאום ופנה אל הקהל הרב שהגיע לאנדרטה לזכר הנשיא לינקולן בוושינגטון הבירה. "אני רק השליח, לכם היה יותר חלק במה שקורה עתה מאשר לי", אמר לאלפי תומכיו. "נהפוך את אמריקה גדולה עבור כולם - כולל תושבי השכונות הקשות וכולל כולם", הוסיף.

"אני חושב שרבים מאתנו ידעו כבר בשבוע הראשון של הקמפיין לנשיאות ובטח בחודש האחרון שלו שמשהו מיוחד מתרחש", הוסיף. "אני יכול רק לומר שהסקרים החלו לעלות אבל לא נתנו לנו קרדיט על זה. במהלך הקמפיין דיברתי על האנשים הנשכחים - אבל אתם כבר לא נשכחים".

טראמפ הודה למשפחתו על התמיכה שסיפקה לו, גם ברגעים הלא קלים לדבריו, ופנה בשנית לקהל. "אני רוצה להודות לכם מעל לכל, ואני מבטיח לכם שאעבוד קשה מאוד ונשנה את המצב במדינה", אמר. "נחזיר את המשרות ולא ניתן למדינות זרות לקחת מכאן מקומות עבודה. נעצים את הצבא, נחזק את הגבולות ונעשה דברים שלא נעשו עבור המדינה שלנו במשך עשורים רבים, דברים ישתנו אני מבטיח לכם".

השבעתו של טראמפ תשודר הערב במשדר מיוחד באולפן וואלה! NEWS עם יעקב אילון החל מהשעה 18:00.

עוד בוואלה! NEWS:
המבצע האחרון של אובמה: 80 לוחמי דאעש חוסלו בתקיפה בלוב
קרי בפנייה אחרונה לנתניהו: "אתה משפיע על היכולת לעשות שלום"
עוד בטרם נכנס לתפקיד: הלגיטימיות של טראמפ כנשיא מוטלת בספק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בטרם ירד מהבמה הזמין טראמפ את אוהדיו להגיע לטקס ההשבעה שייערך בהמשך היום. "אנחנו נתראה מחר ויהיה יום נפלא אני בטוח. בכל העולם מדברים על מה שעשינו פה, זה עד כדי כך מיוחד. אנחנו נעשה את אמריקה גדולה יותר משהייתה אי פעם", סיכם את דבריו.

במקביל לקונצרט בוושינגטון, נערכה הלילה בניו יורק הפגנה מחוץ למלון טראמפ, בארגונו של הבמאי התיעודי מייקל מור, שקרא למאה ימים של הפגנות נגד טראמפ בשל העידן "המאוד מסוכן" שבו לטענתו, נמצאת ארצות הברית. בהפגנה נשאו נאומים השחקנים אלק בולדווין, רוברט דה נירו ומארק רופאלו. גם ראש העיר ניו יורק ביל דה בלזיו נכח באירוע ונשא דברים.

הפגנה בניו יורק נגד ההשבעה של דונלד טראמפ לנשיאות ארה"ב, 20 בינואר 2017. רויטרס
אלק בולדווין ומייקל מור בהפגנה בניו יורק, הלילה/רויטרס
הפגנה בניו יורק נגד ההשבעה של דונלד טראמפ לנשיאות ארה"ב, 20 בינואר 2017. רויטרס
ההפגנה בניו יורק, הלילה/רויטרס

בהמשך הלילה השתתף טראמפ בסעודת הוקרה לתורמים לקמפיין לנשיאות. בנאום שנשא בסעודה אמר כי ניצחונו בבחירות שבר שיאים וגרף קולות במקומות שלא תמכו ברפובליקנים מאז תקופתו של הנשיא רייגן. "כמו שאמרתי בעבר, בפעם הבאה, בעוד ארבע שנים, ננצח בדרך הישנה והטובה", הוסיף לקול תשואות הנוכחים במקום.

"בגלל שהצלחנו כל כך ועשינו דברים נפלאים כל כך ובגלל איך שהממשל שלנו יפעל". בהמשך שיבח טראמפ את שריו המיועדים: "אני מאמין שמעולם לא היה קבינט כזה. היריבים שלנו פשוט משתגעים. אבל יש לנו קבוצת אנשים שאני מרגיש שפשוט היינו צריכים לבחור בה".

הנשיא הנבחר אף הודה במהלך נאומו בסעודה לבני משפחתו, לשותפיו למרוץ ולחברי צוות הקמפיין. הוא הזמין לבמה את מנהלת הקמפיין, קליאן קונווי, הודה לה ושיבח אותה על נכונותה להתראיין לכל כלי התקשורת על אף הביקורת, נשק לה וכינה אותה "מותק". טראמפ הודה גם לחתנו, ג'ארד קושנר, הצפוי להתמנות ליועצו הבכיר ולהיות שליחו למזרח התיכון. "אם אתה לא יכול להביא לשלום במזרח התיכון אף אחד לא יוכל. כל חיי שמעתי שזו העסקה הקשה מכולן אבל אני בטוח שתעשה עבודה נהדרת", אמר לקושנר מעל הבמה.

חגיגות בוושינגטון הבירה לקראת השבעת נשיא ארצות הברית ה-45, דונלד טראמפ, 20 בינואר 2017. רויטרס
"אתם כבר לא האנשים הנשכחים". טראמפ במהלך נאומו, הלילה/רויטרס
חגיגות בוושינגטון הבירה לקראת השבעת נשיא ארצות הברית ה-45, דונלד טראמפ, 20 בינואר 2017. רויטרס
"דברים ישתנו, אני מבטיח". טראמפ ורעייתו, מלניה באנדרטת לינקולן, הלילה/רויטרס

לדבריו, הנאום שיישא היום בטקס ההשבעה "יהיה מדהים". עוד אמר טראמפ כי הוא ינאם בין אם ירד גשם ובין אם לא. "למען האמת, אני קצת רוצה שיירד גשם", העיר בהומור, "כדי שאנשים יראו שזה השיער האמיתי שלי".

המופע בוושינגטון הלילה הוא רק הקדימון לאירוע המרכזי שצפוי בהמשך הערב, ועתיד להיות מלווה בהפגנות מחאה נוספות בוושינגטון וברחבי ארצות הברית. בבוקר ייפגשו טראמפ ורעייתו לארוחת בוקר משותפת עם הנשיא היוצא ברק אובמה ורעייתו מישל.

לאחר מכן יגיעו טראמפ ופנס לטקס ההשבעה למרגלות בניין הקונגרס, שייפתח בשעה 19:00 (שעון ישראל). לטקס צפויים להגיע כמיליון בני אדם. בתום הטקס, ייערך מצעד חגיגי לאורך שדרות פנסילבניה, שבו ישתתפו כ-8,000 צועדים מכל 50 המדינות בארצות הברית.

חגיגות בוושינגטון הבירה לקראת השבעת נשיא ארצות הברית ה-45, דונלד טראמפ, 20 בינואר 2017. רויטרס
הקהל הרב שהגיע לקונצרט באנדרטה, הלילה/רויטרס
חגיגות בוושינגטון הבירה לקראת השבעת נשיא ארצות הברית ה-45, דונלד טראמפ, 20 בינואר 2017. רויטרס
תומכים בקהל בקונצרט באנדרטת לינקולן, הלילה/רויטרס
חגיגות בוושינגטון הבירה לקראת השבעת נשיא ארצות הברית ה-45, דונלד טראמפ, 20 בינואר 2017. רויטרס
טראמפ ומשפחתו למרגלות פסלו של הנשיא לינקולן, הלילה/רויטרס

בתוך כך, שעות ספורות לפני שיעזוב באופן רשמי את התפקיד, ניצל אובמה את הזמן שנותר לשני צעדים משמעותיים. הוא העביר מכתב ליו"ר בית הנבחרים פול ראיין, ובו הפציר בו להמשיך במאמצים לסגור את הכלא האמריקני במפרץ גואנטנמו שבקובה, שאותו הבטיח אובמה לסגור במהלך כהונתו. הערב מסר גורם אמריקני כי ארבעה עצירים נוספים הועברו ממתקן המעצר השנוי במחלוקת, ובכך ירד מספר המוחזקים בו ל-41.

כמו כן, אובמה הורה על קיצור עונשם של 330 אסירים, מרביתם נושאים עונש בגין עבירות סמים. החלטתו של אובמה, שהביע ביקורת על העונשים המוגזמים, להגדרתו, שהושתו על עברייני סמים, מצטרפים להוראתו משלשום על קיצור עונשה של החיילת צ'לסי מנינג, שהורשעה בהדלפת מידע מסווג לאתר "ויקיליקס". יחד עם מנינג, קוצר גם עונשו של איש הצבא הבכיר ג'יימס קארטרייט, שהורשע גם הוא בהדלפה, ושל 207 אסירים נוספים. 64 אסירים זכו לחנינה.

"209 הזכאים לקיצור עונש – בהם 109 בני אדם שהיו סבורים כי יעבירו את שארית ימיהם בכלא – גילו כי הם יצטרפו למשפחותיהם וליקיריהם, ו-64 הזכאים לחנינה גילו כי הרשעות העבר שלהם נסלחו", מסר שלשום אובמה. "273 האנשים האלה גילו כי האומה שלנו היא סלחנית, שבה עבודה קשה ומחויבות לשיקום יכולה להוביל לסיכוי נוסף, ועוונות העבר לא ישללו מאדם את ההזדמנות להתקדם הלאה".

(עדכון ראשון: 19:40)

חגיגות ההשבעה של טראמפ, אנדרטת לינקולן, וושינגטון, 19 בינואר 2017. עמרי נחמיאס, באמצעות סמארטפון של וואווי - Huawei, מערכת וואלה! NEWS
החגיגות באנדרטת לינקולן, אמש/מערכת וואלה! NEWS, עמרי נחמיאס, באמצעות סמארטפון של וואווי - Huawei
ההכנות להשבעתו של הנשיא הנבחר דונלד טראמפ בוושינגטון די סי, 19 בינואר 2017. AP
טראמפ ופנס, אתמול/AP
הנשיא הנבחר דונלד טראמפ ורעייתו מלניה בהגעתם לוושינגטון לכבוד השבעתו של טראמפ לנשיא ה45 של ארה"ב , 19 בינואר 2017. רויטרס
טראמפ ורעייתו מלניה, אתמול עם הגעתם לוושינגטון/רויטרס
הנשיא הנבחר דונלד טראמפ ורעייתו מלניה באירוע לפניי השבעתו לנשיא ה-45 במלון טראמפ אינטרנשיונל , 19 בינואר 2017. רויטרס
טראמפ ומלניה בוושינגטון, אתמול/רויטרס
תומכי הנשיא הנבחר דונלד טראמפ מחוץ למלון טראמפ אינטרנשיונל בעת נאומו במלון בוושינגטון די סי, 19 בינואר 2017. רויטרס
תומכי טראמפ מחוץ למלונו בוושינגטון/רויטרס
תומכי הנשיא הנבחר דונלד טראמפ מחוץ למלון טראמפ אינטרנשיונל בעת נאומו במלון בוושינגטון די סי, 19 בינואר 2017. רויטרס
תומכי טראמפ מחוץ למלונו בוושינגטון/רויטרס
אנשים מול הבית הלבן יממה לפניי השבעתו של דונלד טראמפ , 19 בינואר 2017. AP
מפגינים מחוץ לבית הלבן/AP
אנשים מול הבית הלבן יממה לפניי השבעתו של דונלד טראמפ , 19 בינואר 2017. AP
מפגינים מחוץ לבית הלבן/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully