וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב חיסלה 80 לוחמי דאעש במתקפה אווירית בלוב

שני מפציצים מדגם B-2 תקפו מחנות אימונים של הארגון מדרום לעיר סירת, שממנה נהדף בחודשים האחרונים. שר ההגנה קרטר אמר כי חלק היו מעורבים בתכנון פיגועים באירופה. "לפגוע בדאעש בכל מקום"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

(דאעש נהדף מהעיר סירת, בחודש שעבר)

לפחות 80 לוחמי דאעש חוסלו בתקיפה של מפציצים אמריקניים בלוב - כך אמר היום (חמישי) שר ההגנה היוצא של ארצות הברית אשטון קרטר. לדבריו, חלק מהלוחמים שחוסלו במסגרת מה שעשוי להיות המבצע האחרון שמאשר הנשיא היוצא ברק אובמה תכננו פיגועים באירופה. בתקיפה, שתואמה עם ממשלת האחדות בטירופלי, תקפו שני מפציצים מדגם B-2 מחנות אימונים של הארגון מדרום-מערב לעיר סירת, ששוחררה לאחרונה מידיו.

"אנחנו צריכים לפגוע בדאעש בכל מקום שבו הם מופיעים", אמר קרטר. "וזה נכון במיוחד כשאנחנו יודעים שחלק מלוחמי דאעש מעורבים בתכנון מתקפות". דובר הפנטגון פיטר קוק מסר כי הלוחמים שחוסלו נמלטו למחנות שהיו ממוקמים בשטח מדברי מבודד, "במטרה להתארגן מחדש". קוק הוסיף כי "הם היוו איום ביטחוני על לוב, על האזור ועל האינטרסים של ארצות הברית" וכי תוצאות התקיפות עדיין נבחנות, אולם כינה אותן "מוצלחות".

לקריאה נוספת בנושא
מפלה לדאעש: מעוז הארגון בלוב נכבש על ידי כוחות הממשל
דוח: "המבצע המערבי להפלת קדאפי הוביל לעליית דאעש בלוב"
בזמן המלחמה בדאעש: הפרלמנט בלוב הצביע נגד ממשלת האחדות

מפציץ אמריקני מדגם B-2 בשמי מיזורי, ארצות הברית, ינואר 2017. AP
השתתף בתקיפות לראשונה מאז 2011. מפציץ מדגם B-2/AP

גורם אמריקני אמר לרשת ABC כי רבים מלוחמי דאעש שהיו במחנות הללו נמלטו מסירת אחרי שנפלה לידי כוחות ממשלת האחדות שהוקמה במדינה המפוררת בחסות האו"ם. בארצות הברית חוששים מהתבססות דאעש בלוב בחסות הכאוס המתחולל בה מאז הופל מועמר קדאפי ב-2011, זאת ברקע ההפסדים שהארגון נוחל בעיראק ובסוריה. גורמים אמריקניים מעריכים כי כאלף לוחמים פועלים בשורות דאעש בלוב.

התקיפה הלילה הייתה הפעם הראשונה שבה עושה ארצות הברית שימוש במפציצים החמקנים מדגם B-2 מאז מרץ 2011, אז הם השתתפו בגל התקיפות הראשון במבצע של נאט"ו נגד קדאפי. מאז נשלטת המדינה על ידי ערב-רב של מיליציות, ועתה פועלות בה שלוש ממשלות מקבילות, אחת מהן הוקמה בשנה שעברה בחסות האו"ם ומוכרת על ידי המערב כממשלה הלגיטימית.

(עדכון ראשון: 16:54)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully