וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפלה לדאעש: מעוז הארגון בלוב נכבש על ידי כוחות הממשל

כשנתיים לאחר כיבוש סירת וכחצי שנה לאחר פתיחתו של מבצע צבאי לשחרורה, הצליחו כוחות הממשל להשתלט על הרובע האחרון שהיה בידי הלוחמים האסלאמיסטיים – שנותרו ללא שטח במדינה. "הנשים והילדים היו רעבים ומיובשים"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

כוחות הצבא והמיליציות המזוהות עם הממשל הלובי המוכר על ידי הקהילה הבינלאומית השתלטו היום (שני) על העיר סירת, מעוז ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בלוב. בתום חודשים רבים של לחימה עזה באזור, גורמים במדינה הבהירו כי העיר נוקתה כמעט לחלוטין מלוחמי הארגון האסלאמיסטי, במעוזם היחיד מחוץ לעיראק ולסוריה.

דאעש השתלט על עיר החוף – שבה נולד השליט מועמר קדאפי שהודח ב-2011 – בתחילת השנה שעברה, ובחודש מאי האחרון פתחו כוחות הממשל במבצע לשחרור העיר. בחודש אוגוסט הצטרפו למערכה מטוסי קרב של צבא ארצות הברית, שביצעו לפחות 470 גיחות התקפיות בחודשים האחרונים. דובר הכוחות הלוביים, רידא עיסא, הבהיר כי הם "השתלטו על רובע ג'יזה בחריה כולו, ופועלים לאבטחת האזור".

עוד בוואלה! NEWS:
רוסיה הודיעה: חיסלנו את מפקד דאעש בקווקז
מתכוננים למותו: "הנהגת דאעש תיפגש למנות יורש לאל-בגדאדי"
מכוניות תופת, חטיפות ופיגועי התאבדויות: איום דאעש גדל באירופה

הלחימה בין כוחות הצבא לדאעש, סירת, לוב, 2 באוקטובר 2016. AP
"פועלים לאבטחת האזור". הכוחות בסירת/AP

הכוחות כיתרו את האזור בשבועות האחרונות, ובימים האחרונים הצליחו לשחרר עשרות נשים וילדים שהוחזקו במקום על ידי לוחמי דאעש. גורמים ביטחוניים הבהירו כי נוכחותן של משפחות שלמות באזור היה אחד מהגורמים שהביאו לזירוז במבצע, במיוחד בימים האחרונים, ונוכח הדיווחים על כך שמחבלות מתאבדות של דאעש פוצצו עצמן לצד הנשים והילדים שהיו אמורים לצאת בבטחה מהאזור שבשליטת האסלאמיסטים.

מוקדם יותר היום, לפחות 34 לוחמי דאעש, כולל שני מפקדים בכירים, הסגירו את עצמם לידי כוחות הממשל ברובע זה, שנמצא בצפון-מזרח העיר. כמו כן, לדברי מוחמד לג'נף, איש צוות בבית חולים שדה מחוץ לסירת, לפחות שישה נשים וארבעה ילדים – אשר כביכול קשורים ללוחמי הארגון בעיר – עזבו היום את האזור. לג'נף סיפר כי חלק מהאזרחים שנמלטו מאזור הלחימה סבלו מכוויות, והוסיף כי "הנשים והילדים נראו רעבים ומיובשים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
הלחימה בין כוחות הצבא לדאעש, סירת, לוב, 2 באוקטובר 2016. AP
יותר מ-700 לוחמים נהרגו. הלחימה בסירת, לפני כחודשיים/AP
הלחימה בין כוחות הצבא לדאעש, סירת, לוב, 2 באוקטובר 2016. AP
הלחימה בסירת, לפני כחודשיים/AP

כיבוש סירת מותיר את "המדינה האסלאמית" ללא שליטה ממשית על שטח בלוב, למרות שאנשיו עדיין נהנים מהשפעה באזורים מסוימים במדינה. כמעט כל 80 אלף התושבים של העיר נמלטו ממנה עם כיבושה ב-2011, וטרם נמסר מידע בנוגע לתכניות השיקום של העיר, שיאפשרו את שובם של התושבים. מבית החולים במיסראתה הסמוכה נמסר כי יותר מ-700 לוחמים נהרגו בכיבוש העיר מידי דאעש, וכ-3,200 נפצעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully