וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכוניות תופת, חטיפות ופיגועי התאבדויות: איום דאעש גדל באירופה

2.12.2016 / 18:04

סוכנות המודיעין והשיטור של האיחוד האירופי פרסמה דוח המכניס את כל 28 המדינות תחת איום ארגון "המדינה האסלאמית". לפי הדוח, דאעש עשוי להגביר את מתקפותיו נגד יעדים אירופיים לנוכח ההפסדים שהוא נוחל במזרח התיכון

עריכה: אביב אירגז

(דאעש מאיימים בסרטון חדש על קמרון ב"מלחמת ג'יהאד", ינואר האחרון)

היורופול, סוכנות המודיעין והשיטור של האיחוד האירופי, מזהירה מפני התגברות מתקפות של פעילים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) על יעדים אירופיים לנוכח ההפסדים שהוא נוחל במזרח התיכון. מדוח שחיברה הסוכנות על איום דאעש באירופה ופרסמה היום (שישי) עולה עוד כי ישנם עמה עשרות פעילים מוכנים לפעולה ברחבי מדינות האיחוד וכמה נוספים עשויים להצטרף אליהם.

יורופול סבורה כי המתקפות המתוכננות דומות במאפייניהם לפיגועים שכבר אירעו בשנים האחרונות, החל מירי המוני, דרך פיגועי התאבדות כפי שהתרחשו בפריז ובבריסל ועד לדקירות או פיגועי קיצונים בודדים. לפי הדוח, פעולות כמו מכוניות תופת וחטיפות, התדירות בסוריה, עשויות לקרות גם באירופה. עם זאת, אתרים מוגנים כמו תשתיות חשמל או תחנות כוח גרעיניות אינם מוגדרים יעדים.

לקריאה נוספת:
צה"ל חיסל ארבעה מחבלי דאעש שירו לעבר כוח צה"ל בגולן
הלחץ על דאעש מתהדק: השיעים חברו לכורדים - והשלימו את כיתור מוסול
עיראק: "שר התקשורת" של דאעש נהרג בהפצצה אווירית במוסול

שוטרים בשדרות שאנז אליזה, פריז, צרפת, 15 בנובמבר 2015. AP
שוטרים ברחובות פריז/AP

למעשה, לפי הסוכנות, כל האיחוד האירופי נמצא תחת איום, שכן כל ממשלותיו תומכות בקואליציה בהובלת ארצות הברית בסוריה. היא הזהירה עוד כי דאעש עשוי לחדור לקהילות הפליטים הסורים באירופה במאמץ ללבות את העוינות כלפי מהגרים שטלטלה רבות מממשלות האיחוד.

"אם דאעש יובס או יוחלש משמעותית בסוריה או בעיראק על ידי כוחות הקואליציה, ייתכן שיירשם שיעור גבוה של חזרה של לוחמים זרים ומשפחותיהם מהאזור לאיחוד האירופי ולאזורי סכסוך אחרים", נמסר בהודעת יורופול.

"רק אם נשתף פעולה נצליח לסכל את המתקפות"

הסוכנות מסרה כי דאעש עשוי להתחיל בתכנון מתקפות ובשליחת לוחמים לאירופה מלוב ושגם ארגונים אחרים, בהם אל קאעדה והקבוצות המסונפות לו, עלולים להציב איום על היבשת.

מנהל הסוכנות רוב וויינרייט אמר כי מדינות האיחוד הגבירו את התיאום הביטחוני ביניהן על רקע מתקפות דאעש בשנים האחרונות, ובכך סיכלו כמה פיגועים. "עם זאת", הוא ציין, "הדוח שפרסמנו היום מראה כי האיום עדיין גבוה וכולל מרכיבים שונים שניתן יהיה לסכל אותם רק אם נמשיך בשיתוף הפעולה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מחבלי הפיגוע בבריסל, במרץ האחרון/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully