וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלחץ על דאעש מתהדק: השיעים חברו לכורדים - והשלימו את כיתור מוסול

23.11.2016 / 19:43

המילציות הנתמכות בידי איראן הגיעו לחזית המערבית של העיר כדי לסייע לפשמרגה לנתק את נתיב המעבר של הארגון לחלקים אחרים בעיראק ובסוריה. אלפים נמלטו מתל עפר הסמוכה ברקע החשש של טורקיה מטיהור אתני

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

אלפי תושבים נמלטו היום (רביעי) מהעיירה תל עפר שבצפון עיראק לאחר שהמיליציות השיעיות השלימו את הכיתור סביב מוסול והתקרבו אל העיירה המפרידה בינה לבין א-רקה שבסוריה. הנהירה מתל עפר, השוכנת כ-60 ק"מ ממערב למוסול, מדאיגה ארגוני סיוע מאחר שהתושבים בורחים עמוק יותר אל השטח שבשליטת הארגון הקיצוני, אזורים שאליהם לא ניתן לשלוח סיוע.

יחידות "הגיוס העממי", קואליציה של מיליציות שיעיות הנתמכות ברובן על ידי איראן, מנסות לכתר את תל עפר, שבה אוכלוסייה טורקמנית, כחלק מהמבצע לשחרור מוסול שנמשך כבר יותר מחודש. לפי נציג של העיירה במועצת מחוז נינווה, כ-0,00 משפחות עזבו את המקום, מחצית מהן לכיוון סוריה בדרום-מערב, ואחרים צפונה, קרוב לשטחה של האוטונומיה הכורדית במדינה.

לקריאה נוספת בנושא
עיראק: "שר התקשורת" של דאעש נהרג בהפצצה אווירית במוסול
בפשיטת רגל: אנשי דאעש במוסול קצרו איברים של חבריהם - ומכרו אותם

עשן מיתמר משדות נפט בוערים באזור מוסול, עיראק ,23 בנובמבר 2016. רויטרס
אלפי לוחמי דאעש עדיין במוסול. עשן מיתמר באזור העיר, היום/רויטרס

המבצע לשחרור מוסול החל ב-17 באוקטובר, עם תמיכה אווירית וקרקעית של הקואליציה האמריקנית. זהו הקרב המורכב ביותר בעיראק מאז פלשה ארצות הברית למדינה ב-2003 והפילה את המשטר של סדאם חוסיין. התושבים שנמלטו מתל עפר הם סונים, בעוד תושביה השיעים של העיירה ברחו ממנה עוד ב-2014, אז דאעש כבש שטחים נרחבים באזור.

טורקיה, החוששת מטיהור אתני שייעשה בתל עפר על ידי המיליציות השיעיות, איימה להתערב צבאית כדי למנוע אפשרות שכזאת. עם זאת, ראש ממשלת עיראק חיידר אל-עבאדי ניסה להפיג את החששות ממעשים כאלו והבהיר כי כל כוח שיישלח לכבוש את תל עפר ישקף את האוכלוסייה המגוונת שחיה בה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
עשן מיתמר משדות נפט בוערים באזור מוסול, עיראק ,23 בנובמבר 2016. רויטרס
עשן מיתמר מאחד משדות הנפט שהצית דאעש באזור מוסול, היום/רויטרס

אחד ממנהיגי "הגיוס העממי" אמר היום כי הכוחות השיעיים חברו אל הפשמרגה הכורדים ממערב למוסול, ולדבריו בכך הושלם כיתור העיר. מוסול כבר מבודדת מכיוון צפון, דרום ומזרח על ידי כוחות הביטחון של עיראק ועל ידי הכורדים. היחידות ללוחמה בטרור חדרו את קו ההגנה של דאעש במזרח מוסול בסוף החודש שעבר והן מנסות להרחיב את שליטתן על העיר שבה ישנם בין 5,000 ל-6,000 לוחמים, לפי ההערכות.

כמאה אלף חיילים ולוחמים כורדים ושיעים מנסים לשחרר את המעוז הגדול האחרון של דאעש במדינה. המנהיג אבו בכר אל-בגדאדי ככל הנראה נמלט ממנה לאזור מבודד בסמוך לגבול עם סוריה והורה ללוחמיו להמשיך להילחם. הלוחמים מתחפרים בתוך העיר ומשתמשים במאות אלפי התושבים שנותרו בה על מנת לעכב את התקדמות הכוחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully