וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיראק: "שר התקשורת" של דאעש נהרג בהפצצה אווירית במוסול

לדברי משרד ההגנה בבגדאד, זיאד חרופה, בכיר הארגון במחוז נינווה, נהרג בתקיפה של הצבא בצפון-מזרח העיר. בין היתר, הוא היה אחראי להפקת סרטוני התעמולה של הארגון. אחד מהגשרים המרכזיים בעיר הושמד בהפצצה נוספת

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

בכיר ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) זיאד חרופה, שנחשב ל"שר התקשורת" של הארגון במחוז נינווה העיראקי, נהרג בתקיפה אווירית של צבא עיראק במוסול – כך נמסר היום (רביעי) בהודעה רשמית ממשרד ההגנה בבגדאד. על פי ההודעה, חרופה אחראי בין היתר להפקת סרטוני התעמולה של הארגון האסלאמיסטי.

עוד נמסר כי המתקפה, שככל הנראה אירעה הלילה, בוצעה בשכונת אל-ערבי שבצפון-מזרח העיר. זאת, במסגרת המבצע הצבאי שמוביל הצבא העיראקי, בשיתוף עם מיליציות מקומיות ובגיבוי אווירי של הקואליציה הבינלאומית נגד דאעש בהובלת ארצות הברית, לשחרור מוסול, העיר הגדולה בעיראק שנמצאת תחת שלטון הארגון, מידי הלוחמים האסלאמיסטיים.

עוד בוואלה! NEWS:
בפשיטת רגל: אנשי דאעש במוסול קצרו איברים של חבריהם - ומכרו אותם
לצד הסיוע ההומניטרי, הקרבות במעוז דאעש נמשכים
"אל-בגדאדי מתחמק במנהרות של מוסול - ולובש חגורת נפץ"

תיעוד ממוסול העיר בא מתנהל מאבק מזויין בין כוחות דאעש לצבא עיראק, 20 בנובמבר 2016. רויטרס
הכוחות מתקדמים במזרח העיר. חייל עיראקי במוסול, השבוע/רויטרס

אתמול מסר גורם אמריקני בכיר כי כוחות הצבא העיראקי הפציצו גשר על נהר החידקל, החוצה את מוסול, ובכך הגבילו את תנועת לוחמי דאעש בין מערב העיר למזרחה. זאת, במקביל להתקדמות הכוחות המיוחדים של צבא עיראק במזרח העיר, יחד עם התקרבות כוחות המשטרה, המיליציות השיעיות והלוחמים הכורדים לשאר החזיתות.

במבצע לכיבוש מוסול, שהחל לפני חמישה שבועות, משתתפים כמאה אלף חיילים, שוטרים ולוחמים נוספים, שנאבקים בכ-5,000 לוחמי "המדינה האסלאמית" המתבצרים בעיר. על פי ההערכות, רבים מבכירי הארגון, בהם המנהיג אבו בכר אל-בגדאדי, כבר נמלטו ממוסול לאזורים מבודדים או ל"בירת דאעש" בסוריה, א-רקה. גורם ביטחוני כורדי הוסיף אתמול כי ארבעה מבכירי הארגון נעצרו במבצע של הכוחות המיוחדים של צבא ארצות הברית בסמוך לעיירה באעג', ליד הגבול הסורי.

להערכת גורמים בינלאומיים, כמיליון אזרחים חיים כעת בעיר. אתמול נמסר מהארגון הבינלאומי להגירה כי יותר מ-68 אלף מהם נעקרו מבתיהם במהלך החודש האחרון בעקבות המבצע הצבאי הנרחב, לצד מעטים שהחלו לשוב לבתיהם באזורים מחוץ לעיר שבהם הלחימה הסתיימה. כמו כן, כמה אלפים מתושבי העיר נמלטו לכפרים הסמוכים למוסול, אולם מספרם המדויק טרם התברר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully