וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפשיטת רגל: אנשי דאעש במוסול קצרו איברים של חבריהם - ומכרו אותם

לפי דיווחים מקומיים, לוחמי הארגון פרצו לבתי חולים בצפון עיראק וכרתו איברים של עשרות מעמיתיהם הפצועים ואף של תושבים באזור. לפי פסק הלכה של הארגון, ניתן לקצור איברים של "כופרים" ללא ייסורי מצפון

עריכה: טל רזניק

פעילי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) פרצו לכמה מרכזים רפואיים באזור מוסול בעיראק, וקצרו איברים של חבריהם לנשק שנפצעו בקרבות - כך דווחו כלי תקשורת מקומיים. לפי הדיווחים, לוחמי הארגון הסירו מחבריהם הפצועים איברים חיוניים, כדי למכור אותם לכנופיות בינלאומיות המנצלות את הממתינים ברשימות לתרומות איברים. עוד דווח כי חלק מהאיברים שנקצרו נשלחו לסוריה.

פרט לקציר האיברים של הלוחמים הפצועים, דווח כי הארגון אף כורת את איבריהם של תושבי האזור שנפצעו בקרבות. לפי הדיווח, המועצה הדתית של הארגון פסקה כי אין צורך לכבד את חייהם של "הכופרים" ואת איברי גופם, וניתן לכרות את איבריהם "ללא שום ייסורי מצפון". לפי פסק ההלכה שפרסמה המועצה, אין מניעה מכריתת איברים גם אם המעשה יוביל למוות.

תחנת הטלוויזיה "א-סומריה" דיווחה כי "יחידה רפואית השייכת לארגון דאעש גנבה איברי אדם, בהן כליות ואיברים אחרים, מ-85 לוחמים בבתי החולים בנינווה, והעבירה אותם לבית חולים אחר בפאתי מוסול". עוד דווח כי הארגון נמצא על סף פשיטת רגל, לאחר שהפסיד את השליטה על בארות הנפט באזורים בהם שלט בעיראק וסוריה. כלכלתו של הארגון, ש-80% מתקציבו התבסס על סחר בנפט, נפגעה קשות.

עוד בוואלה! NEWS:
פעילי דאעש קצרו את איבריהם של 85 מחבריהם הפצועים ומכרו אותם
אפגניסטן: 27 הרוגים ועשרות פצועים בפיגוע במסגד שיעי בקאבול
התביעה במצרים: סוכלו שני ניסיונות התנקשות בנשיא א-סיסי

עקורים מאזור הקרבות במוסול – במחנה ממזרח לעיר. רויטרס
ילדים במחנה עקורים מחוץ לעיר מוסול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully