וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התביעה במצרים: סוכלו שני ניסיונות התנקשות בנשיא א-סיסי

20.11.2016 / 18:20

התובע הכללי הכריז כי חוליה אחת ניסתה לפגוע בנשיא בעת ביקורו באתרים הקדושים לאסלאם במכה בשנת 2014, כמו גם בנסיך הסעודי מוחמד בן נאיף. חוליה נוספת של בכירי משטרה לשעבר הכריזה עליו ככופר וגייסה פעילים לדאעש בסיני

עריכה: שניר דבוש

(בשבוע שעבר: בית המשפט ביטל את עונש המוות שהושת על מורסי)

התובע הכללי של מצרים, נביל סאדק, הכריז היום (ראשון) בהודעה רשמית כי סוכלו לאחרונה שני ניסיונות התנקשות בנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי. לדברי סאדק, על פי ממצאי חקירות שנערכו בתקופה האחרונה, אחד מניסיונות ההתנקשות אירע בעת עלייתו לרגל של א-סיסי למכה שבערב הסעודית בשנת 2014, והשנייה על ידי קצינים בכוחות הביטחון המצריים.

במהלך ביקורו של א-סיסי באתרים הקדושים במכה, התכוונה חולייה מקומית להתנקש בו ככל הנראה באמצעות מחבלת מתאבדת, שהתכוונה גם לפגוע בנסיך הסעודי מוחמד בן נאיף. ממצאי החקירה המצרית עולים לפחות שני מתווים שבהם ניסתה לפעול החוליה, אחד מהם כלל פיגוע בבית המלון "סוויס הוטל" שבו שהה בעיר, בשיתוף פעולה עם

עוד בוואלה! NEWS:
בית משפט במצרים ביטל את עונש המוות שנגזר על הנשיא לשעבר מורסי
מצרים תקבל 12 מיליארד ד' עבור צעדי צנע - והאזרחים לא יורשו למחות נגדם
שלוש שנים אחרי ההפיכה, גם חג חדש לכבוד סיסי לא משכיח את הטרור

נשיא מצרים עבד אל-פתאח סיסי – מכה, ערב הסעודית, באוגוסט 2014. רויטרס
א-סיסי בעת ביקורו במכה, 2014/רויטרס

חולייה נוספת של שישה שוטרים לשעבר, שקשורים למחאת אנשי כוחות הביטחון שדרשו לאפשר להם לעטות זקן. אליהם, על פי הערכות הרשויות במצרים, הצטרף רופא שיניים, שלא ברור מה תפקידו בכוח. לאחר מעצרם של השוטרים, אחד מהם הודה, על פי דבריו של סאדק, בכך שהנשיא א-סיסי הוגדר על ידם ככופר.

לדברי אחד מחברי החוליה, הם התכוונו להתנקש בו בשל התנגדותו של הנשיא לשלטון ברוח דת האסלאם, לטענתם, וקראו לגורמים נוספים להצטרף לשורות שלוחת "המדינה האסלאמית" (דאעש) בחצי האי סיני, שנאבקת בחודשים האחרונים בכוחות הצבא המצרי.

לפי שעה, לא ידוע על קשר בין החשודים לתנועת "האחים המוסלמים", שפועלת לכינון שלטון אסלאמיסטי במדינה, או למנהיגה הנשיא לשעבר מוחמד מורסי, שהודח מהתפקיד על ידי א-סיסי ואנשיו בשנת 2013. גורמים רבים במצרים, בכללם אלה התומכים בשלטון דתי, מסרבים לקבל את לגיטימיות שלטונו של א-סיסי, וסבורים כי למורסי שמורה הזכות לכהן כנשיא לאחר שזכה לרוב בבחירות דמוקרטיות לאחר הדחתו של הנשיא לשעבר חוסני מובארק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully