וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים תקבל 12 מיליארד ד' עבור צעדי צנע - והאזרחים לא יורשו למחות נגדם

12.11.2016 / 0:20

שלטונו של א-סיסי מונע ממפגינים ברחבי המדינה למחות נגד העמקת מדיניות הצנע - צעד שנדרש כחלק מההסכם עם קרן המטבע הבינלאומית. "לא תהיה דרך חזרה מהרפורמות, גם אם יגרמו לכאב"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: עלייה במחירי הנפט במצרים)

השלטון המצרי נאבק בהפגנות ענק שתוכננו בכמה ערים גדולות במחאה על צעדי הצנע הצפויים במדינה. העמקת מדיניות הצנע היא אחת הדרישות העולות מההסכם שאושר אתצמול (שישי) בין השלטון בקהיר ובין קרן המטבע הבינלאומית, שהתחייבה מצדה להעביר למדינה הלוואה בסך 12 מיליארד דולרים. כוחות לפיזור הפגנות ורכבים משוריינים מילאו את מרכז קהיר, שנותרה ריקה ממפגינים. הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי האיץ באזרחים שלא לצאת להפגין והזהיר כי לא תהיה דרך חזרה מהרפורמות הכלכליות, גם אם יגרמו לכאב רב.

מטרתה של ההלוואה שאושרה אתמול היא לתמוך ברפורמות הכלכליות במצרים. היא הותנתה בכמה צעדים, בהם דרישה לרפורמה בשוק המטבע, כלומר לא לקבע את מחיר הלירה המצרית ולאפשר לה להיקבע על פי השוק החופשי, וקיצוץ נרחב בסובסידיות, שעלול להוביל לעלייה דרמטית במחירים של מוצרי יסוד ולמחאה עממית נרחבת.

קבוצה המכנה את עצמה "תנועת העניים" קראה לאזרחי מצרים לצאת לרחובות ולמחות נגד העמקת מדיניות הצנע, צעד שהוגדר על ידי השלטון כהכרחי כדי להציל את המדינה הערבית המאוכלסת ביותר מחורבן כלכלי. עד שעות הערב לא יצאו אזרחים רבים להפגין, והתגודדויות קטנות פוזרו על ידי המשטרה. במהלך היום התרחשו מספר עימותים שבהם לא נפגע איש.

עוד בוואלה! NEWS:
מרצה איראני סירב לדרוך על דגלי ישראל וארה"ב – ועורר סערה
המבצע במוסול מתקדם: "דאעש תלה עשרות אזרחים מעמודי חשמל"
לא רק שפיכות דמים: "האביב הערבי" הוביל להפסדים של מאות מיליארדים

מפגינים באזור כיכר תחריר, קהיר. רויטרס
התגודדויות פוזרו על ידי המשטרה. כיכר תחריר, קהיר/רויטרס

בשבוע שעבר ביצעה ממשלת מצרים פיחות בלירה המצרית שערכה ירד בכ-50%, מהלך שהצית עליות דרמטיות בבורסה המצרית וחידש את ההשקעות החיצוניות. עם זאת, ירידת ערך הלירה הוביל לקשיים במפעלים המקומיים. שניים מהמפעלים הגדולים במצרים לייצור סיגריות ומשקאות הודיעו השבוע כי הם בוחנים את המשך פעילותם לנוכח המצוקה התקציבית שאליה נקלעו.

ההשלכה הקשה ביותר של המשבר במצרים היא המחסור החמור בסוכר שנרשם בשווקים. ההיצע המועט גרם לכך שמחירו של קילוגרם סוכר קפץ משלוש לירות מצריות לפני כמה שנים, לחמש לירות לפני כמה שבועות. בימים האחרונים כבר הגיע המחיר לעשר ואפילו ל-12 לירות. השבוע החליטה הממשלה לקבוע מחיר מסובסד לסוכר העומד על שבע לירות מצריות לקילוגרם, עלייה של 40% ממחיר הסוכר ערב המשבר הנוכחי.

(עדכון ראשון: 23:18)

המשבר הכלכלי במצרים מורגש ברחובות קהיר, נובמבר 2016. רויטרס
בוצע פיחות של כ-50% בערך הלירה המצרית/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully