וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבצע במוסול מתקדם: "דאעש תלה עשרות אזרחים מעמודי חשמל"

דוברת האו"ם מסרה כי לוחמי "המדינה האסלאמית" מוציאים להורג אזרחים רבים וכן מכינים מתקפה כימית אפשרית. דוחות חדשים מצביעים גם על הפרות זכויות אדם מצד כוחות הצבא העיראקי, שנערך לנוע לעבר שדה התעופה של מוסול

צילום: רוייטרס, עריכה: ורד לידני

בעוד המבצע לשחרור מוסול נמשך, לוחמים של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) הוציאו להורג אזרחים רבים באזור העיר האסטרטגית בשבוע האחרון ותלו 40 מהם על עמודי חשמל. כמו כן, הארגון ככל הנראה מתכונן למתקפה כימית אפשרית – כך מסרה היום (שישי) דוברת האו"ם לענייני זכויות אדם, רבינה שמדסאני. לדבריה, הלוחמים האסלאמיסטים מפתחים מצבורים של אמוניה ושל גופרית באזורים אזרחיים.

שמדסאני ציינה, בין היתר, כי עוד 20 אזרחים הוצאו להורג וכן כי נמצא קבר המוני בעיירה חמאם אל-עליל ובו יותר ממאה גופות. היא הוסיפה כי הוצאות פומביות להורג הפכו לנוהג קבוע, בגין "בגידה ושיתוף פעולה" הכוחות העיראקיים הפועלים לכיבוש העיר מידי דאעש, שימוש בטלפונים סלולריים או עריקה. לדבריה, דאעש עושה שימוש במחבלים מתאבדים, חלקם נערים וילדים, ואילו לנשים החטופות נאמר כי הן "יועברו" לידי הלוחמים או ילוו שיירות של הארגון, על מנת להגן על השיירות ממתקפות אוויריות.

עוד בוואלה! NEWS:
דאעש נוקם: "קבר אחים עם מאה גופות ערופות ראש נמצא ליד מוסול"
ראש ממשלת עיראק בחזית מוסול: "אם בדאעש רוצים לחיות - שייכנעו"
המערכה נגד דאעש: צבא עיראק כבש את העיירה האחרונה לפני מוסול

קרבות בין צבא עיראק לדאעש בכראמה, מדרום למוסול, 10 בנובמבר 2016. רויטרס
כוחות הצבא בלחימה מדרום למוסול, אתמול/רויטרס

במקביל, דוח של ארגון זכויות האדם "אמנסטי אינטרנשיונל" מצביע על הרג אזרחים ועינויים על ידי כוחות המשטר העיראקי מדרום למוסול. הדוח, שפורסם אתמול, מהווה את ההתייחסות המבוססת הראשונה לטענות כאלה מאז החל המבצע באזור מוסול בחודש שעבר. על פי הדוח, לפחות שישה בני אדם שהיו חשודים בקשרים לארגונים אסלאמיסטיים הוצאו להורג ללא משפט על ידי כוחות הצבא, ודוח נוסף של Human Rights Watch מעלה חשש למעצרים שרירותיים.

המבצע במוסול, בהשתתפות כמאה אלף לוחמים של צבא עיראק, של מיליציות כורדיות ושיעיות ושל כוחות נוספים ובגיבוי אווירי של הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הברית, החל את שבועו הרביעי, ולפי שעה הלוחמים הצליחו לשחרר רק חלקים קטנים יחסית בקצות העיר. גורמים צבאיים מסרו אתמול כי כוחות הצבא מתכוננים להתקדם לעבר שדה התעופה של מוסול, בקצה הדרומי של העיר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
קרבות בין צבא עיראק לדאעש בכראמה, מדרום למוסול, 10 בנובמבר 2016. רויטרס
חייבים להפעיל לחץ גדול יותר על האויב". לחימה מדרום למוסול, אתמול/רויטרס

"אנחנו חייבים להפעיל לחץ גדול יותר על האויב באזורים השונים", הסביר תאמר אל-חוסייני, מפקד יחידה מיוחדת של המשטרה. הוא הוסיף כי החלק הבא של המבצע יחל בימים הקרובים. במקביל, תמונות לוויין שפרסמה חברת המודיעין Stratfor מעלות כי לוחמי דאעש חפרו תעלות נרחבות, שיגנו עליהן מפני מתקפה חיצונית.

להערכת האו"ם, מאות אלפי מתושבי העיר כבר הפכו או יהפכו לעקורים ולפליטים. עד כה, 45 אלף אזרחים נאלצו להימלט מבתיהם, על פי נתוני הארגון הבינלאומי להגירה. המניין הזה אינו כולל אלפי בני אדם נוספים, שהוכרחו לנוע עם הלוחמים מחוץ לעיר או לשמש מגנים אנושיים בעת מעבר הלוחמים לעיירות ולכפרים מחוץ למוסול.

(עדכון ראשון 14:53)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully