וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המערכה נגד דאעש: צבא עיראק כבש את העיירה האחרונה לפני מוסול

כוחות מיוחדים של הצבא הניפו את דגל המדינה מעל מרכז הממשל המקומי בעיירה חמאם אל-עליל, כ-15 קילומטרים מדרום למוסול. מפקד המבצע: "הקרב מאוד חשוב". לא ידוע כמה אזרחים נותרו בעיירה

עריכה: יאיר דניאל

צבא עיראק הניף היום (שבת) את דגל המדינה מעל מרכז הממשל המקומי בעיירה חמאם אל-עליל, כ-15 קילומטרים מדרום למוסול – כך דווח בכלי תקשורת ערביים רבים. גורם צבאי אישר את הדיווח, אולם סירב לאשר כי העיירה שוחררה באופן מלא מידי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). בכך, מתקרבים כוחות הצבא לעיר מוסול, הגדולה ביותר בידי דאעש, גם מהחזית הדרומית, בנוסף להתקדמות ממזרח בימים האחרונים.

חמאם אל-עליל היא היישוב האחרון שמפריד בין הכוחות המיוחדים של צבא עיראק למוסול, ומפקד המבצע הצבאי נג'ם אל-ג'בורי הסביר כי היו בה כ-70 לוחמי דאעש. אל-ג'בורי הוסיף כי המבצע החל סמוך לשעה 10:00 (שעון מקומי; 9:00 שעון ישראל), וחלק מהלוחמים ניסו להימלט דרך נהר החידקל הסמוך. כמו כן, הלוחמים האסלאמיסטיים השיבו בירי כבד ובשלושה ניסיונות לפוצץ מכוניות תופת.

עוד בוואלה! NEWS:
המערכה במוסול: צבא עיראק כבש שש שכונות במזרח העיר מידי דאעש
מנהיג דאעש בהקלטה חדשה: "אללה ומוחמד הבטיחו לנו שננצח"
קשר אמריקני-איראני? הקרב האמתי במוסול טרם החל וכבר מחבר בין אויבים

התקדמות המבצע לשחרור מוסול. google maps, צילום מסך
התקדמות המבצע לשחרור מוסול/צילום מסך, google maps

"הקרב מאוד חשוב – זאת העיירה האחרונה לפני מוסול", הסביר אל-ג'בורי. הוא הוסיף כי המבצע נערך בגיבוי חיל האוויר העיראקי, ומטוסי הקואליציה למאבק בדאעש בהובלת ארה"ב. לדבריו, טרם התברר כמה אזרחים נותרו בעיירה, שאוכלוסייתה בעת שנכבשה על ידי דאעש לפני כשנתיים הייתה 65 אלף תושבים.

על פי הדיווחים בכלי התקשורת המקומיים, האזרחים שימשו כמגנים אנושיים עבור לוחמי דאעש, וגורמים מקומיים סיפרו כי הלוחמים הכריזו אזרחים לצעוד עמם באלפיהם, בתור הגנה מפני מתקפות אוויריות. דוברת האו"ם לענייני זכויות אדם, רבינה שמדסני, אמרה כי לוחמי דאעש דרשו מהתושבים להעביר לידיהם ילדים, בעיקר בנים מעל גיל תשע, ככל הנראה במטרה לגייסם כלוחמים.

להערכת האו"ם, דאעש העביר כ-1,600 אזרחים חטופים מחמאם אל-עליל לעיירה תלעפר, לקראת המבצע, כמו גם כ-150 משפחות שהועברו למוסול. "מרבית לוחמי דאעש שנשארו הם זרים", הבהיר אל-ג'בורי. "אני לא יודע לאן הם ילכו, הם פשוט זזים ממקום למקום".

כוחות צבא עיראק מדרום למוסול, 5 בנובמבר 2016. רויטרס
כוחות צבא מדרום למוסול, היום/רויטרס
כוחות צבא עיראק מדרום למוסול, 5 בנובמבר 2016. רויטרס
כוחות צבא מדרום למוסול, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully