וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאעש נוקם: "קבר אחים עם מאה גופות ערופות ראש נמצא ליד מוסול"

צבא עיראק כבש את חמים אל-עליל, העיירה האחרונה בינו לבין מעוז הארגון. לפי רשת אל-מיאדין, הגופות נמצאו בקבר הסמוך לה. הכורדים השתלטו על עיירה חשובה בחזית אחרת

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

הכוחות העיראקיים העושים את דרכם לכיבוש מעוז "המדינה האסלאמית" (דאעש) בעיראק, מוסול, הצליחו לכבוש את העיירה חמאם אל-עליל - היישוב האחרון שמפריד בין הכוחות הנמצאים מדרום לעיר לייעדם הסופי. כתב של סוכנות הידיעות הצרפתית שהיה באזור דיווח כי כוחות המשטרה, הצבא ויחידות העילית סיימו את המבצע שהחל בסוף השבוע האחרון לכיבוש העיירה, הנמצאת כ-15 קילומטרים מדרום-מזרח לכניסה למעוז דאעש. ברשת אל-מיאדין דווח כי נמצא באזור קבר אחים עם מאה גופות ערופות ראש.

הכוחות עיראקיים כבר נכנסו לפרבריה של העיר ממזרח, ונמצאים בסמוך לגבולותיה מצפון. בדרום נמצאים הלוחמים במרחק הרב ביותר מהעיר, וכעת הפער צפוי להצטמצם לקראת מבצע כולל ומסיבי לכיבושה. בקצה הדרומי של מוסול נמצא נמל התעופה הבינלאומי של העיר, כמו גם בסיס צבאי גדול שצבא עיראק נאלץ לנטוש בעת שדאעש נכנס לאזור ב-2014.

בחזית אחרת, המיליציה הכורדית, פשמרגה, כבשה את העיירה בעשיקה, הנמצאת כ-15 קילומטרים ממזרח למוסול. 2,000 לוחמים נכנסו למקום תוך שיגור פגזים. "המטרה שלנו היא השתלטות על העיירה וטיהורה מלוחמי דאעש", אמר מפקד בכיר בכוח שעות ספורות טרם הכיבוש המוצלח. "הם מוקפים. אם הם רוצים להיכנע, שייכנעו, אם הם לא רוצים הם יחוסלו".

עוד כתבות מהעולם:
יום לפני הבחירות: הפער בין קלינטון לטראמפ מצטמצם בסקר חדש
ארה"ב: התובעת הכללית הראשונה בהיסטוריה הלכה לעולמה
מחריף המשבר בין ריאד לקהיר: נפט סעודי לא יגיע למצרים עד הודעה חדשה

עימותים בין כוחות פשמרגה לדאעש בעיר באשיקה, מזרח מוסול, עיראק. נובמבר 2016. רויטרס
עשן מיתמר מעל העיירה בעשיקה, שנכבשה בידי הכורדים/רויטרס

בימים האחרונים הגביר דאעש את השימוש במכוניות תופת, ומפקדי הכוחות העיראקיים סבורים כי עד כה נעשה שימוש במאה כלי רכב ממולכדים בחזית המזרחית, וב-140 בחזית הדרומית. בכיר בכוחות הכורדיים אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי הארגון הקיצוני משתמש ב"מל"טים מתאבדים", בפגזי ארטילריה ארוכי טווח הנושאים גז חרדל וכלור, ובצלפים מיומנים.

במזרח העיר, שם כאמור נכנסו הכוחות לפרבריה של מוסול, אומרים מפקדים בכירים כי הלוחמים פועלים כדי להתמזג באוכלוסייה האזרחית. "זו הלחימה בשטח בנוי הקשה ביותר בעולם", אמר אחד המפקדים.

(עדכון ראשון: 14:47)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
כלי רכב צבאיים של כוחות פשמרגה בדרכם לעיירה באשיקה, ממזרח מוסול, עיראק. נובמבר 2016. רויטרס
הכוחות הכורדיים בסמוך לעיירה בעשיקה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully