וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שם בדוי - אלכסנדרה: הח"כית מהמחנה הציוני שנאסר עליה להתראיין

22.1.2017 / 14:50

לוועדת האתיקה הוגשה קובלנה נגד הח"כ מהמחנה הציוני שעלתה לשידור ברדיו "ספוטניק" בשם "אלכסנדרה קלינינה" ולא הזדהתה כחברת כנסת. הוועדה הורתה לה לחדול מכך. "מצער שכעת העמדה הישראלית תישמע פחות", אמרה

ח"כ קסניה סבטלובה. פייסבוק, צילום מסך
"למען ההסברה הישראלית". קסניה סבטלובה/צילום מסך, פייסבוק

ועדת האתיקה של הכנסת אסרה בשבוע שעבר על ח"כ קסניה סבטלובה (המחנה הציוני) להתראיין לתחנת הרדיו הרוסית "ספוטניק" לאחר שהתברר כי בזמן כהונתה עלתה לשידור בשם הבדוי "אלכסנדרה קלינינה". בוועדה נשאלה סבטלובה אם קיבלה כסף מהתחנה בתמורה לפרשנויות שהעניקה, וזו השיבה בשלילה. סבטלובה טענה כי עבדה בתחנה לפני שמונתה לתפקידה כחברת כנסת, אך המשיכה לפרשן ללא תמורה לאחר מכן לטובת "ההסברה הישראלית".

ח"כ סבטלובה, המשתייכת למפלגת התנועה בראשותה של ח"כ ציפי לבני, מוקמה במקום ה-21 ברשימת המחנה הציוני לכנסת. היא שימשה בעבר כתבת בערוץ "ישראל פלוס" - ערוץ 9 בשפה הרוסית - והעניקה פרשנויות לכלי תקשורת נוספים בנושאי המזרח התיכון ומדינות ערב.

"ספוטניק" נחשבת לשופרו של הקרמלין ברוסיה ולפי עדויות מאזינים, סבטלובה עלתה לשידור בתחנה כדי לדבר על המתחולל במזרח התיכון. את הקובלנה לוועדת האתיקה הגיש אזרח בטענה שהיא מופיעה בתחנה כעיתונאית ולא מציינת את שמה האמתי ואת עובדת היותה חברת כנסת.

עוד בוואלה! NEWS:
המפכ"ל על חקירות נתניהו: "אנחנו יודעים מה היה שם, אוספים ראיות"
מחאת החצאיות מודל 1973: כשבכנסת סילקו מהמזנון עובדות במיני
הטאבלט של ח"כ שאשא-ביטון נלקח - התושבים התגייסו לעזרתה

ח"כ יצחק ועקנין בישיבה שכינס אריה דרעי בה הודיע על חזרתו לפוליטיקה. טלי מאייר
"יש ממש בתלונה". יו"ר הוועדה ועקנין/טלי מאייר

סבטלובה מצדה טענה כי התחנה ביקשה לראיין אותה בשמה הספרותי, שכן היא אינה מאפשרת לפוליטיקאים לשמש פרשנים אצלה, והיא נענתה כי ראתה בכך שליחות ועשייה למען המדינה. לדבריה, החלופה לפרשנות שלה היא "פרשנים רוסים מקומיים שאופי פרשנותם החד, מוכר וידוע היטב".

ביום שני שעבר שיגר יו"ר ועדת האתיקה ח"כ יצחק ועקנין (ש"ס) מכתב לסבטלובה שבו כתב כי הוועדה "סבורה כי יש ממש בתלונה, הן בכך שבניגוד להחלטת ועדת האתיקה את משמשת כפרשנית קבועה של ערוץ תקשורת, והן בכך שאת מופיעה בשם בדוי. לפיכך, החליטה הוועדה כי עלייך לחדול מכך".

מטעמה של חברת הכנסת נמסר בתגובה: "ח"כ קסניה סבטלובה, מומחית למזרח התיכון, העניקה פרשנות (ללא תמורה) ברדיו 'ספוטניק' בענייני מזרח התיכון, שמשדר בין היתר בארצות ערב, ולכן העלו אותה כמה פעמים בשמה הספרותי. ח"כ סבטלובה סבורה שעמדה אובייקטיבית ביחס לישראל ולמה שמתרחש בה צריכה להיות מוצגת, ולא רק עמדת פרשנים שחושבים שחיזבאללה אינו ארגון טרור (עמדה רשמית של ממשלת רוסיה). לכשביקשה ועדת האתיקה לחדול מכך, עשתה זאת מיד. מצער שכעת העמדה הישראלית תישמע פחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully