וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשימה השחורה: שרת התרבות בדרום קוריאה חשודה במעקב אחר אמנים

צ'ו יון-סון נעצרה בחשד לניצול לרעה של סמכותה לאחר שערכה רשימה של כ-10,000 אמנים שהתבטאו בגנות הנשיאה המודחת המואשמת בשחיתות. בין המופיעים ברשימה זוכה פרס בינלאומי לספרות ובמאי מוכר

צילום: רויטרס

שרת התרבות של קוריאה הדרומית, צ'ו יון-סון, נעצרה היום (שבת) בחשד להפרת אמונים וניצול לרעה של סמכות לאחר שהכינה "רשימה שחורה" של קרוב ל-10,000 אמנים שהעבירו ביקורת על הנשיאה המודחת פארק גון-הייה. יחד עמה נעצר גם אחד מבכירי המטה של הנשיאה המודחת, קים קי-צ'ון, בחשד שהורה לה להכין את הרשימה.

זמן קצר לאחר המעצר הגישה צ'ו את התפטרותה, ברקע סערה ציבורית סביב הפרשה. רבים ראו בכך תזכורת לשלטונו הדיקטטורי של פארק צ'ונג-הי, אביה של הנשיאה המודחת, שנהג לצנזר את כלי התקשורת וכן אמנים רבים.

עוד בוואלה! NEWS:
"וושינגטון תהיה שלנו": טראמפ הושבע ורוסיה חוגגת
"טרגדיה קשה": אם ושלושת ילדיה נספו בשריפה בעין נקובא
"תגובה לפשע באום אל-חיראן": האקרים פרצו לעשרות אתרים

שרת התרבות בקוריאה הדרומית נעצרה לאחר שהכינה רשימה שחורה של אמנים. רויטרס
השרה הראשונה בארצה המתפטרת במהלך כהונתה. צ'ו/רויטרס

על פי החשד, צ'ו התכוונה למנוע מהאמנים שהופיעו ברשימה תקציבים ממשלתיים וכן מימון מגורמים פרטיים ואף להציב מעקב של סוכנויות הביון אחריהם. בין השמות שהופיעו ברשימה נמצאים הסופר האן קאנג, זוכה פרס "מאן בוקר" לשנת 2016, במאי הקולנוע פארק צ'אן-ווק וכן אמנים רבים המוכרים כמבקריה של הנשיאה המודחת ואביה הרודן לשעבר. צ'ו הפכה לשרה הראשונה במדינה המתפטרת במהלך כהונתה בשל אישום פלילי.

sheen-shitof

פתרון טבעי

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

בחודש שעבר הודחה הנשיאה פארק בהצבעה בפרלמנט שבה תמכו 234 חברי בית המחוקקים מול 56 מתנגדים. זאת, בשל ההאשמות שהצטברו נגדה לפיהן אפשרה למקורבתה, צ'וי סון-סיל, גישה מסמכים מסווגים. צ'וי הואשמה בנוסף כי ניצלה את קשריה עם פארק כדי לאיים על חברות שונות במדינה "לתרום" עשרות מיליוני דולרים לקרנות צדקה וגרפה את הכספים לכיסה. הפרשה הביאה לגל מחאה כלפי פארק, שהייתה האישה הראשונה לעמוד בראש המדינה.

חגיגות בקוריאה הדרומית לאחר הדחתה של הנשיאה, 9 בדצמבר 2016. רויטרס
חגיגות ברחובות סיאול לאחר הדחתה של פארק, בחודש שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully