וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת השחיתות בקוריאה הדרומית: הפרלמנט הצביע על הדחת הנשיאה

234 מחוקקים תמכו בהדחתה של הנשיאה, פארק גון-הייה, שנאשמת כי סייעה למקורבתה להטות כספים לחברות בבעלותה והורתה לעוזריה להדליף לה מסמכים מסווגים. פארק קראה לתמוך בראש הממשלה שימלא את מקומה

צילום: רוייטרס, עריכה: ורד לידני

נשיאת קוריאה הדרומית, פארק גון-הייה, הודחה היום (שישי) בהצבעה בפרלמנט במדינה, לאחר שבחודשים האחרונים הייתה במוקד ביקורת חריפה בשל מעורבותה בפרשת השחיתות במדינה. ההצבעה עברה ברוב של 234 תומכים מול 56 מתנגדים וההחלטה על הדחתה הרשמית של פארק תעבור עתה לבית המשפט העליון במדינה. הליכי הדחתה של פארק צפויים להימשך כחצי שנה, שבמהלכה יכהן כנשיא ראש הממשלה הוואנג קיו-אהן. אם יחליט בית המשפט שלא להפוך את החלטת הפרלמנט, צפויות להתקיים במדינה בחירות חדשות בתוך חודשיים.

מקורבתה של פארק, צ'וי סון-סיל, הואשמה בחודש שעבר באופן רשמי בהונאה ובניצול סמכות לרעה יחד עם שניים מעוזריה של פארק. בסוף החודש שעבר הודיעה התביעה במדינה כי לפארק עצמה היה חלק פעיל בפרשת השחיתות והלחץ עליה להתפטר התגבר. מאות אלפי מפגינים יצאו לרחובות הבירה סאול בשבועות האחרונים ודרשו ממנה לעזוב את תפקידה.

לקריאה נוספת:
בניסיון למנוע את הדחתה: "נשיאת קוריאה הדרומית מוכנה להתפטר"
נשיאת דרום קוריאה מסתבכת: "לקחה חלק פעיל בפרשת השחיתות"
חיפשו שחיתות, מצאו ויאגרה: הגילוי המביך של נשיאת דרום קוריאה

הפרלמנט בקוריאה הדרומית הצביע על הדחתה של הנשיאה, 9 בדצמבר 2016. רויטרס
234 חברי פרלמנט תמכו בהצעה. ההצבעה על הדחתה של פארק, היום/רויטרס

פארק, שהייתה צפויה לסיים את כהונתה בשנת 2018, היא האישה הראשונה לעמוד בראש קוריאה הדרומית. לאחר אישור ההצבעה בפרלמנט נפגשה עם חברי ממשלתה וביקשה להביע את התנצלותה על הבלבול שנוצר במדינה בעקבות המשבר הפוליטי בתקופה האחרונה. עוד הביעה הנשיאה המודחת את תקוותה כי היציבות במדינה תישמר וקראה לתמוך בראש הממשלה שינהיג עתה את המדינה. "אני מתנצלת בפני כולם על הכאוס שיצרתי בשל חוסר האחריות שלי", אמרה הנשיאה המודחת בדברים שמסרה בשידור חי לאחר ההצבעה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

לאחר הדחתה פארק תעמוד בפני חקירה פלילית

מקורבתה של פארק, צ'וי, מואשמת שהשתמשה בקשריה עם הנשיאה כדי לאיים על חברות שונות "לתרום" עשרות מיליוני דולרים לקרנות צדקה, וגרפה את הכספים לכיסה. פארק, מנגד, מואשמת כי היא סייעה לה בהוצאת הכספים מאותן החברות וכי היא הורתה לשני עוזריה להדליף מסמכים ממשלתיים לחברתה, שלה לא היה סיווג ביטחוני ולא החזיקה בשום תפקיד רשמי.

הפרשה פגעה אנושות באחוזי התמיכה בפארק, שהגיעו לשפל חסר תקדים של 5% בלבד. על פי החוק הדרום קוריאני, לא ניתן להעמיד לדין נשיאה מכהנת במדינה, אלא אם היא מואשמת בבגידה או במרד. עם זאת, לאחר שתסיים את כהונתה, ניתן יהיה להמשיך את החקירה הפלילית ואף להגיש כתב אישום נגד פארק, הנשיאה הראשונה בתולדות המדינה שנחקרת עוד במהלך כהונתה.

לאחר הדחתה של הנשיאה בפרלמנט, פרצו מתנגדיה שהתכנסו מחוץ למבנה בסיאול בקריאות שמחה. הם אחזו שלטים שבהם נכתב "ניצחון למען העם" ו"הרפובליקה החדשה של קוריאה". צ'וי ג'ונג-הון, מורה תיכון בן 46, השתתף בהפגנה יחד עם אשתו ושתי בנותיו, בנות שבה ושנה וחצי. "רציתי שהילדים שלי יהיו כאן ברגע היסטורי ולהראות שאנחנו, העם, יכול לנצח", אמר.

חגיגות בקוריאה הדרומית לאחר הדחתה של הנשיאה, 9 בדצמבר 2016. רויטרס
חגיגות ברחובות סיאול לאחר הדחתה של פארק, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully